DualShock 5 – pad do PS5 na renderach na podstawie oficjalnego patentu

DualShock 5 – pad do PS5 na renderach na podstawie oficjalnego patentu
Filmiki z gier Newsy PS5

Tak może wyglądać kontroler do PS5!

PlayStation 5 pojawi się w sklepach dopiero pod koniec przyszłego roku i nie wiemy jeszcze, jak będzie wyglądać nowa konsola. Sony przedstawiło jednak szkice kontrolera na jednym z patentów, który opisywaliśmy dokładnie miesiąc temu. Dzisiaj pora powrócić do tematu, ponieważ możemy spojrzeć na rendery pada wykonane właśnie na podstawie wspomnianych szkiców.

DualShock 5 – prawdopodobnie tak wygląda

Piszemy prawdopodobnie, ponieważ wciąż brak jednoznacznego potwierdzenia, że szkice z patentu prezentowały kontroler do PS5. Jednak redaktor serwisu Wired, który miał przyjemność zobaczyć urządzenie, stwierdził, że nowy pad będzie bardzo podobny wizualnie do tego z PS4. Wszystko zatem zdaje się pasować, lecz ze słowem “oficjalny” należy jeszcze się wstrzymać. Przejdźmy jednak do konkretów, a te prezentuje serwis letsgodigital, który publikuje wizualizację kontrolera. Rendery powstały na podstawie szkiców od Sony i wykonano je naprawdę pięknie.

Jak wspomnieliśmy, DualShock 5 jest bardzo podobny do istniejącego kontrolera DS4. Na środku znajduje się duży touchpad, bezpośrednio pod nim widzimy przycisk PlayStation z drążkami analogowymi obu stronach. D-pad standardowo po lewej stronie, a po prawej na cztery przyciski sterujące. Nowością jest złącze USB Type-C montowane z tyłu.

DualShock 5 – oficjalne szczegóły

DualShock 5 ma posiadać wbudowany mikrofon i większe triggery niż w padzie do PS4. Widzimy też nieco mniejsze drążki, port USB i brak paska świetlnego. Prototypowy kontroler PS5 jest obecnie wysyłany do deweloperów i opisywany jako „nieoznakowane matowo-czarne urządzenie” – czytamy na łamach wspomnianego portalu.

Sony przedstawiło w październiku pierwsze szczegóły nowego pada. Wiemy oficjalnie, że otrzyma on m.in. poprawione wibracje oraz technologię dotykową. Kontroler zostanie wyposażony ponadto w triggery adaptacyjne, które mogą oferować różne poziomy oporu, np. aby strzelanie z łuku wydawało się prawdziwą czynnością. Nowe rozwiązanie ma sprawić też, że naprawdę poczujemy różnicę pomiędzy strzelaniem z karabinu maszynowego, a shotguna.

Na pokładzie nowego DualShock’a znajdzie się również sprzężenie zwrotne, które zastąpi starą technologię z “silniczkami” umieszczonymi w lewym i prawym uchwycie kontrolera.

Redaktor serwisu Wired miał okazję zagrać – używając nowego kontrolera – w serię różnych demonstracji, które stworzyło studio odpowiedzialne za Astro Bot Rescue Mission. Przyznaje, że zabawa jest przednia i czuć całkowicie inne doznania/wrażenia dotykowe: Wskakując do basenu, poczułem opór wody; na drewnianym moście, uczucie sprężystości.

Darek Madejski
O autorze

Darek Madejski

Redaktor
Wspomina gaming lat 90. z wielkim sentymentem. Ekspert w dziedzinie retro sprzętu oraz starych konsol. Oprócz duszy kolekcjonera, fan współczesnych gier singleplayer, głównie tych na PlayStation. Specjalista w treściach dotyczących PS Plus oraz promocji. Poza pracą, fan seriali w klimacie postapokaliptycznym, koszenia trawy, rąbania drewna i zajmowania się wszystkim, by tylko nie siedzieć w miejscu.
Advertisement
Udostępnij:

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie