Gdyby nie ta gra, nie powstałoby Dark Souls, Bloodborne i Elden Ring

Dark Souls, ICO i Elden Ring - grafiki
PC PS4 PS5 Switch Xbox Series Xbox Series S XOne

From Software zasłynęło w świecie dzięki serii Dark Souls, a do dziś jest znane i chyba wszyscy fani wymagających produkcji czekają na Elden Ring. Mało kto jednak wie, że gdyby nie pewna produkcja z ery PS2, jeden z twórców gatunku soulslike nigdy nie zacząłby pracy w branży gier.

Mowa o wydanym w 2001 roku ICO, czyli pierwszej produkcji legendarnego Fumito Uedy. Reżyser pracujący z From Software, Hidetaka Miyazaki, podzielił się swoimi wspomnieniami z czasów ICO. Miyazaki napisał wprost, że gdyby nie ICO, najpewniej nigdy nie zabrałby się za tworzenie gier z From Software.

Osobiście, po ukończeniu studiów i rozpoczęciu nowej pracy, byłem z dala od gier do czasu, kiedy zdarzyło mi się zagrać w ICO w domu przyjaciela. To było piękne, nieopowiedziane doświadczenie i historia, której nigdy sobie nie wyobrażałem (…). I właśnie wtedy odszedłem z firmy, w której wtedy pracowałem i zacząłem pracować dla From Software. Nie przesadzę, gdy powiem, że to była gra, która zmieniła moje życie i jestem dumny, że było to ICO i była to gra pana Uedy.

– napisał Hidetaka Miyazaki dla Famitsu

Reżyser Dark Souls to tylko jeden z twórców, którzy traktują ICO jako swoisty przełom. Podobne spostrzeżenia ma chociażby reżyser The Last of Us, Neil Druckmann, a pochwał ICO nie szczędzi nawet słynny Guilermo del Toro.

ICO to kamień milowy w historii gier wideo. Tytuł ten był jak na swoje czasy czymś niezwykłym i, choć zebrał bardzo wysokie oceny, nie sprzedał się dobrze. Fumito Ueda do dziś potrafi zaskakiwać graczy i wciąż czekamy na jego kolejną produkcję. Wiemy o niej jednak dość niewiele.

Jakub Stremler
O autorze

Jakub Stremler

Redaktor
Popkulturowy kombajn lubujący się w literaturze weird fiction, filmowych horrorach, dobrej muzyce i grach wszelkiego rodzaju. Po godzinach studiuje game design i pielęgnuje pasję do sportu.
Udostępnij:

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie