Creepypasty o grach – Fallout przepowiadający przyszłość, zabójcze Pokemony, tajemnica Mario czy mroczna odsłona The Legend of Zelda

Creepypasty o grach – Fallout przepowiadający przyszłość, zabójcze Pokemony, tajemnica Mario czy mroczna odsłona The Legend of Zelda
Polecamy! Publicystyka

Animal Crossing

Czy infantylna seria o miasteczku pełnym humanoidalnych zwierząt może być niepokojąca? Okazuje się, że tak. Animal Crossing cechuje szereg dyskusyjnych elementów, które dają mocne podłoże dla powstałej niegdyś teorii spiskowej, jakoby gry z tej serii symulowały świat podobny do czyśćca. Dlaczego? Zacznijmy od początku. W Animal Crossing rozgrywka wygląda z grubsza tak samo – jesteśmy człowiekiem i budzimy się w pustym autobusie kierowanym przez podejrzanego Kapp’na o aparycji hybrydy żółwia i kaczki (który był wzorowany na złośliwym demonie z japońskiej mitologii, słynącym z uprowadzania małych dzieci). Dowozi on nas do miasteczka u podnóża gór, gdzie spotykamy uśmiechnięte zwierzęta, które wszystko o nas wiedzą. Zostaje nam odgórnie przydzielony dom, za który musimy płacić czynsz, bez możliwości odmowy. Zwierzęta systematycznie ulepszają go, przez co wpadamy w długi i musimy płacić większe sumy. I tak w kółko – praca i płaca. Najgorsze jest to, że nie możemy opuścić tego miejsca, a gdy już spróbujemy, zostajemy odesłani za bramę. Stąd ta seria od lat słynie ze swojej aluzyjności do biblijnego czyśćca.

Animal Crossing
Animal Crossing

Co skrywa Fallout 3? Zapraszamy na szósty crepypast

Łukasz Kędzierski
O autorze

Łukasz Kędzierski

Redaktor
Fan gier wszech epok stawiający na pierwszym miejscu grywalność, bez względu na gatunek produkcji. Zawsze chętnie odpala gry z PlayStation, czerpiąc z nich nie mniejszą frajdę jak blisko 25 lat temu. W wolnych chwilach pochłania powieści weird fiction oraz pulpowe horrory wydawane w Polsce w latach 90., nie stroni też od dobrego komiksu ze stajni DC.
Udostępnij:

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie