Bethesda tłumaczy się z abonamentu w The Elder Scrolls Online
Główną korzyścią dla graczy, wynikającą z opłacania subskrypcji, mają być ukazujące się regularnie aktualizacje. Dodadzą one zawartość, która znaczącą ma wzbogacić rozgrywkę. Tytuł będzie wysokobudżetową produkcją, co musi zdaniem twórców, wiązać z ogromnymi nakładami pieniężnymi. P. Hines formułuje więc tezę, że gdyby TESO miałoby być grą f2p, to nie byłoby w stanie wygenerować zysków na odpowiednim poziomie.
The Elder Scrolls Online to MMO, nad którym prace trwają już od 2007 roku. Wszystkie dialogi i wypowiedzi napotkanych postaci zostały udźwiękowione, a oprawa graficzna prezentuje miły dla oka poziom. Świat, który przyjdzie nam eksplorować, jest o wiele większy od tego, jaki zwiedzaliśmy w The Elder Scrolls V: Skyrim. Szczególnie istotną rolę ma odgrywać crafting (tworzenie przedmiotów), a osiągniecie maksymalnego poziomu bohatera zajmie około 150 godzin.
Premiera została ustalona na 4 kwietnia 2014 r, na komputery PC oraz MAC, a także na PS4 i Xboksa One: