Battlefield 5 – oto konkretne błędy i problemy, które doprowadziły do przesunięcia premiery

Zastanawiacie się, dlaczego data premiery Battlefield 5 została przesunięta o miesiąc? DICE podaje, co przez ten czas zamierza dopracować w grze.

W komunikacie obwieszczającym przełożenie premiery Battlefield 5 z 19 października na 20 listopada deweloperzy nie byli zbyt wylewni w tłumaczeniu, co tak naprawdę stoi za obsuwą gry.

Poinformowano wówczas jedynie, że na podstawie Waszych komentarzy i opinii stwierdziliśmy, że potrzebujemy więcej czasu aby dokonać ostatecznych szlifów rozgrywki i mechaniki w celu zapewnienia najwyższej jakości naszej gry oraz dodatków, które wprowadzimy do niej po premierze – nawet jeśli wydłuży to czas oczekiwania na premierę o kilka tygodni.

DICE postanowiło jednak podać konkretne błędy, przez które musimy poczekać dłużej na Battlefield 5.

Battlefield 5 – przyczyna opóźnienia premiery

Deweloperzy przyznają, że jest jeszcze trochę do zrobienia, jeśli chodzi o system rozgrywki. Po zamkniętych testach alpha zebrano sporo opinii, również krytycznych, i na tej podstawie wprowadzono do rozgrywki zmiany, które mamy przetestować w nadchodzących otwartych testach gry.

Na oficjalnej stronie Battlefield 5 wymieniono błędy i problemy, nad którymi pochyla się obecnie deweloper:

Dostosowanie strzelania

TTK i TTD to kluczowe elementy dla odpowiedniego tempa rozgrywki w grze wieloosobowej w Battlefield V , które chcemy dostosować jak należy. Jeśli te pojęcia są ci obce, to wiedz, że mają związek z odczuciem szybkości pokonywania (lub bycia pokonywanym przez) twoich wrogów.

Po zamkniętej alfie nr 1 otrzymaliśmy mnóstwo pozytywnych opinii dotyczących samego strzelania. Jednocześnie gracze czuli, że giną zbyt szybko podczas starć. Zatem mechanizm zabijania wrogów sprawdzał się odpowiednio, lecz z drugiej strony niektórzy gracze mieli wrażenie, że nie mogli dostatecznie szybko zareagować, przyjmując obrażenia. Stawia nas to w nietypowej sytuacji, ponieważ te czynniki są często ze sobą zintegrowane. Zmiana po jednej stronie to ryzyko zepsucia drugiej.

W drugiej zamkniętej alfie wykorzystaliśmy testy A/B, żeby sprawdzić zupełnie inne podejście do TTK i TTD z pierwszej zamkniętej alfy. Dzięki temu mogliśmy zgromadzić dane telemetryczne i opinie graczy na temat tej samej gry i stworzyć o wiele pełniejszy obraz tego, co należy poprawić, aby uzyskać pożądany przez nas balans.

Podsumowując – społeczność preferowała elementy strzelania z pierwszej zamkniętej alfy niż z drugiej. Przechodząc jednak do otwartej bety, uważamy, że stworzyliśmy system, który przyćmi poprzednie dokonania.

Poprawione dołączanie do drużyny i matchmaking

Podczas pierwszej zamkniętej alfy zaobserwowaliśmy problemy z dołączaniem do drużyny ze znajomymi oraz utrzymaniem stałego połączenia z nimi w trakcie gry. Zostało to uwzględnione w drugiej zamkniętej alfie i zostanie usprawnione w przyszłości.

Zmiany w postępie, widoczności i inne

Pomiędzy obiema zamkniętymi alfami zmieniono także szybkość awansu i odblokowywania nowego sprzętu dla ciebie i twojej kompanii. Chcemy, żeby przygoda każdego gracza z Battlefield V była satysfakcjonująca i by był on nagradzany adekwatnie do włożonego trudu.

Były także inne kwestie, nad którymi zaczęliśmy pracować zaraz po pierwszej zamkniętej alfie. Jedną z nich była widoczność żołnierzy – czy każdy jest widoczny w grze zawsze tak, jak być powinien? Przykładowo – chcemy, aby podczas ciężkich warunków pogodowych graczy było trudniej dostrzec, lecz by jednocześnie nie sprawiało to także trudności.

Innym problemem związanym z widocznością było to, jak naturalnie odróżnić przyjaciela od wroga. Jak najlepiej wykorzystać ekstremalne warunki pogodowe, by nie było to dla graczy na dłuższą metę męczące?

Darek Madejski

Darek Madejski

Wychowany na Amidze i pierwszej odsłonie PlayStation. Do dziś często sięga po hity z lat 90.