Battlefield 5 – oto konkretne błędy i problemy, które doprowadziły do przesunięcia premiery
Zastanawiacie się, dlaczego data premiery Battlefield 5 została przesunięta o miesiąc? DICE podaje, co przez ten czas zamierza dopracować w grze.
W komunikacie obwieszczającym przełożenie premiery Battlefield 5 z 19 października na 20 listopada deweloperzy nie byli zbyt wylewni w tłumaczeniu, co tak naprawdę stoi za obsuwą gry.
Poinformowano wówczas jedynie, że na podstawie Waszych komentarzy i opinii stwierdziliśmy, że potrzebujemy więcej czasu aby dokonać ostatecznych szlifów rozgrywki i mechaniki w celu zapewnienia najwyższej jakości naszej gry oraz dodatków, które wprowadzimy do niej po premierze – nawet jeśli wydłuży to czas oczekiwania na premierę o kilka tygodni.
DICE postanowiło jednak podać konkretne błędy, przez które musimy poczekać dłużej na Battlefield 5.
Battlefield 5 – przyczyna opóźnienia premiery
Deweloperzy przyznają, że jest jeszcze trochę do zrobienia, jeśli chodzi o system rozgrywki. Po zamkniętych testach alpha zebrano sporo opinii, również krytycznych, i na tej podstawie wprowadzono do rozgrywki zmiany, które mamy przetestować w nadchodzących otwartych testach gry.
Na oficjalnej stronie Battlefield 5 wymieniono błędy i problemy, nad którymi pochyla się obecnie deweloper:
Dostosowanie strzelania
TTK i TTD to kluczowe elementy dla odpowiedniego tempa rozgrywki w grze wieloosobowej w Battlefield V , które chcemy dostosować jak należy. Jeśli te pojęcia są ci obce, to wiedz, że mają związek z odczuciem szybkości pokonywania (lub bycia pokonywanym przez) twoich wrogów.
Po zamkniętej alfie nr 1 otrzymaliśmy mnóstwo pozytywnych opinii dotyczących samego strzelania. Jednocześnie gracze czuli, że giną zbyt szybko podczas starć. Zatem mechanizm zabijania wrogów sprawdzał się odpowiednio, lecz z drugiej strony niektórzy gracze mieli wrażenie, że nie mogli dostatecznie szybko zareagować, przyjmując obrażenia. Stawia nas to w nietypowej sytuacji, ponieważ te czynniki są często ze sobą zintegrowane. Zmiana po jednej stronie to ryzyko zepsucia drugiej.
W drugiej zamkniętej alfie wykorzystaliśmy testy A/B, żeby sprawdzić zupełnie inne podejście do TTK i TTD z pierwszej zamkniętej alfy. Dzięki temu mogliśmy zgromadzić dane telemetryczne i opinie graczy na temat tej samej gry i stworzyć o wiele pełniejszy obraz tego, co należy poprawić, aby uzyskać pożądany przez nas balans.
Podsumowując – społeczność preferowała elementy strzelania z pierwszej zamkniętej alfy niż z drugiej. Przechodząc jednak do otwartej bety, uważamy, że stworzyliśmy system, który przyćmi poprzednie dokonania.
Poprawione dołączanie do drużyny i matchmaking
Podczas pierwszej zamkniętej alfy zaobserwowaliśmy problemy z dołączaniem do drużyny ze znajomymi oraz utrzymaniem stałego połączenia z nimi w trakcie gry. Zostało to uwzględnione w drugiej zamkniętej alfie i zostanie usprawnione w przyszłości.
Zmiany w postępie, widoczności i inne
Pomiędzy obiema zamkniętymi alfami zmieniono także szybkość awansu i odblokowywania nowego sprzętu dla ciebie i twojej kompanii. Chcemy, żeby przygoda każdego gracza z Battlefield V była satysfakcjonująca i by był on nagradzany adekwatnie do włożonego trudu.
Były także inne kwestie, nad którymi zaczęliśmy pracować zaraz po pierwszej zamkniętej alfie. Jedną z nich była widoczność żołnierzy – czy każdy jest widoczny w grze zawsze tak, jak być powinien? Przykładowo – chcemy, aby podczas ciężkich warunków pogodowych graczy było trudniej dostrzec, lecz by jednocześnie nie sprawiało to także trudności.
Innym problemem związanym z widocznością było to, jak naturalnie odróżnić przyjaciela od wroga. Jak najlepiej wykorzystać ekstremalne warunki pogodowe, by nie było to dla graczy na dłuższą metę męczące?