Battlefield 4 – czym odnowiona Smocza Dolina ma się różnić od starej mapy?

Battlefield 4 – czym odnowiona Smocza Dolina ma się różnić od starej mapy?
Newsy PC PS3 PS4 X360 XOne

Lokacja będzie częścią darmowego dodatku Battlefield 4 Klasyczne Operacje.

Jak czytamy na oficjalnym blogu Battlefield 4, Smoczą Dolinę w wersji 2015 dostaniemy już niedługo. Dla niewtajemniczonych przypominamy, że pierwotnie mapa o takiej nazwie pojawiła się w drugiej odsłonie serii Battlefield. Teraz zostaje gruntownie odświeżana. – Nie miała to być idealna replika, a raczej odtworzenie stylu rozgrywki z oryginału w zupełnie nowej grze – zaznacza deweloper.

Czym różni się więc nowa Smocza Dolina od tej, po której biegaliśmy kilka lat temu? Tak tłumaczy to sam deweloper:

  • Flag jest więcej niż na jakiejkolwiek innej mapie w Battlefield 4, co przekłada się na obniżenie tempa akcji, ale sprawia zarazem, że pole walki jest bogatsze w wydarzenia;
  • To mapa wielopoziomowa, wyższa od oryginału, oferująca graczom więcej obszarów górskich oraz przesłaniające widok warstwy chmur;
  • Wszystkie obszary mapy zostały poprawione. W jaki sposób?

Chińska baza/fabryka. Oryginalna mapa była przystosowana do trybu Podbój i Najazd. Na początku rundy wszystkie flagi kontrolowali Chińczycy, a Amerykanie dysponowali punktem startowym niemożliwym do przejęcia przez wroga (lotniskowiec). Na mapie Smocza Dolina 2015 obowiązują standardowe zasady Podboju, czyli wszystkie punkty kontrolne są na początku neutralne, a chińska baza nie może zostać przejęta.

Elektrownia/zapora [E]. Na oryginalnej mapie elektrownia i zapora były dość niewielkie. W nowej wersji stały się pełnowymiarowe. Wokół tej flagi regularnie toczą się starcia amerykańskiej piechoty z chińskimi wojskami pancernymi, więc zabierzcie ze sobą wyrzutnię przeciwpancerną!

Wioska na wzgórzu [D]. Niewielkie skupisko domów zamieniło się tu w pokaźnych rozmiarów wielopoziomową wioskę. To obszar mocno zniszczalny – idealne miejsce, by zorganizować zasadzkę na chińskie czołgi i nie pozwolić im przedostać się do centrum mapy.

Tartak [F]. Na terenie tartaku, tak jak w oryginale, pojawia się potężny pojazd. Dlatego na przejęciu tej flagi powinno zależeć Amerykanom, pragnącym zablokować chińczyków w ich bazie.

Flagi na wyspie [G/H]. Wyspa jest teraz znacznie większa i wyższa. Zarówno pawilon na szczycie [G], jak i świątynia [H] to miejsca przyjazne dla żołnierzy piechoty, pełne osłon i kryjówek.

Targowisko [C]. Ten teren pełni teraz rolę przeciwwagi dla tartaku. Znajduje się tu potężny pojazd lądowy i obszar do walki w zwarciu, gdzie świetnie odnajdą się żołnierze piechoty.

Pagoda [B]. Obszar bardzo podobny do swojej wersji pierwotnej, tyle że ze znacznie większą pagodą i lepszymi kryjówkami.

Wioska nad rzeką [A]. Tu zamiast stacji benzynowej z oryginalnej wersji mapy mamy pierwsze oznaki prowadzonej przez Chińczyków militaryzacji.

Mosty, szlaki wodne i rurociąg. Część przepraw wodnych prowadzących na centralną wyspę została usunięta, aby kierujące się tam wojska pancerne musiały korzystać z dróg lądowych, dwóch mostów i jednej przeprawy wodnej po stronie wschodniej. Zniszczenie mniejszego mostu prowadzącego z wyspy na zachód ogranicza także ruch wodny, co czyni tę budowlę ważnym punktem, który warto mieć pod swoją kontrolą.

Źródło: battlelog.battlefield.com

Darek Madejski
O autorze

Darek Madejski

Redaktor
Wspomina gaming lat 90. z wielkim sentymentem. Ekspert w dziedzinie retro sprzętu oraz starych konsol. Oprócz duszy kolekcjonera, fan współczesnych gier singleplayer, głównie tych na PlayStation. Specjalista w treściach dotyczących PS Plus oraz promocji. Poza pracą, fan seriali w klimacie postapokaliptycznym, koszenia trawy, rąbania drewna i zajmowania się wszystkim, by tylko nie siedzieć w miejscu.
Udostępnij:

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie