Battlefield 1 – oto wszystkie zmiany i nowość letniej aktualizacji

Już wczoraj pisaliśmy o tym, że Battlefield 1 wzbogacił się o niezapowiedzianą letnią aktualizację. Deweloperzy zdradzili początkowo, że wprowadza ona nowość w postaci wsparcia dla konsoli Xbox One X. Lecz oprócz tego mamy sporo poprawek w rozgrywce, które powinny uprzyjemnić walkę na frontach I wojny światowej. Oto lista zmian przedstawiona przez DICE.

Na początek wspomniane wsparcie dla Xbox One X, której jest już dostępne w Battlefield 1Wzięliśmy sobie do serca wasze prośby i jesteśmy niezwykle podekscytowani możliwością wprowadzenia nowej, wyczekiwanej opcji: renderowania w rozdzielczości 4K. Teraz osoby grające na konsoli Xbox One X mogą podziwiać grę Battlefield 1 w rozdzielczości 4K, co w połączeniu z HDR (High Dynamic Range) pozwoli na przeżycie niezapomnianych chwil na polu bitwy – zachwala DICE. Jeśli mieliście już pograć w nowej jakości na konsoli Microsoftu, piszcie o swoich wrażeniach!

Letnia aktualizacja Battlefield 1 przyniosła ponadto szereg usprawnień na wszystkich platformach, czyli komputerach PC oraz konsolach PlayStation 4 i Xbox One.

Battlefield 1 – letnia aktualizacja – lista zmian

Letnia aktualizacja jest wymagana dla wszystkich graczy Battlefield 1, którzy chcą grać w sieci.

PRZEBIEG MECZU

  • Skrócono czas wczytywania ekranu dostosowania żołnierza oraz ograniczono częstotliwość utraty połączenia podczas prób dołączenia do serwera.
  • Naprawiono problem związany z nieuwzględnianiem wyników głosowań na mapy w przypadku zmiany ich rotacji na wynajętych serwerach.
  • Naprawiono kwestię okazjonalnego zaokrąglania drużynowych premii w dół w czasie przedrundy.
  • Utrwalono wyniki głosowań na mapy podczas migracji serwera gry do innego hosta w związku z konserwacją.
  • Naprawiono problem, w wyniku którego gracze czekający w kolejce mogli zostać zablokowani przez gracza czekającego na miejsce w konkretnej drużynie (aby zagrać ze znajomym lub wybraną grupą).

MAPY I TRYBY GRY

  • Poprawiono balans Operacji Uderzeniowych na Przełęczy Łupkowskiej, w Zeebrugge i w Prise de Tahure.

Przełęcz Łupkowska

Chodzi o to, aby nieco uprościć pierwszy sektor i zmniejszyć siłę uderzenia behemota.

  • Granica pierwszego sektora została dostosowana, by:
  • Obrońcy nie mogli z jej krawędzi rzucać leżącymi tam kamieniami w atakujących.
  • Obrońcy nie wykorzystywali zbocza na granicy do nękania atakujących.
  • Usunięto 1 samolot obrońców z 2. i 3. sektora, by zapobiec ich dominacji w powietrzu w sektorach trudnych dla atakujących.
  • Usunięto oddział kawalerii obrońców z sektora 1., by zapobiec najazdom poza jego granice w celu nękania atakujących.
  • Usunięto sterowiec L30 z 2., 3. i 4. sektora. Behemot pozostaje w pierwszym sektorze, ale nie powinien być aż tak znaczący w sąsiedztwie samolotów obrońców, działek przeciwlotniczych, LKM-ów Burton oraz dział plot. piechoty.
  • W sektorach 2., 3. i 4. pojawiły się zestawy elitarne, mające wspomagać atakujących. Część z nich to ponownie wykorzystane już istniejące zestawy, które będą używane przez atakujących do powrotów.

Zeebrugge

Ta zmiana ma jak najbardziej wspomóc atakujących w pierwszym sektorze. Pozostałe sektory są bardziej zrównoważone. Uproszczenie 1. sektora powinno pomóc atakującym się rozpędzić.

  • Granice sektora 1. zostały dostosowane tak, by nie dopuszczać obrońców do latarni morskiej. Kwatera główna atakujących składa się teraz z latarni i fragmentu molo.
  • Zestaw elitarny atakujących infiltrator został przeniesiony do bazy w latarni. Dodano tam też miotacz ognia, który pomoże atakującym bardziej agresywnie przesuwać i utrzymywać flagi w 1. sektorze.
  • Obszar przejmowania flagi A został nieznacznie zmieniony, aby nieco uprościć przejęcia z wody.
  • Samoloty obrońców będą się odradzać trochę wolniej od samolotów atakujących.
  • Od teraz obrońcy otrzymają drugi samolot, dopiero gdy atakujący dotrą do sektora 3., a nie 2.
  • Obrońcy nie mogą już nękać atakujących z okrętów w sektorze 4.

Prise de Tahure

  • Okazało się, że w ostatnim sektorze atakujący mogli kraść zestawy obrońców, a obrońcy zestawy „powrotne” atakujących – ten problem również został usunięty.

BRONIE, GADŻETY I POJAZDY

  • M1903 (w wersji eksperymentalnej) posiada teraz alternatywny tryb ognia.
  • Naprawiono błąd, który sprawiał, że rozstawiane przez pojazdy miny przeciwpancerne czasami nie rozpoznawały pojazdów.
  • Dostosowano czas przeładowania pistoletu C96 pojedynczymi nabojami do animacji.

ROZGRYWKA

  • Naprawiono błąd, który pozwalał graczom gnębić członków swojej drużyny, wykorzystując broń na pociski artyleryjskie oraz działka przeciwlotnicze.
  • Zwiększył się promień dostrzegania przyjacielskich flar, pozwalając na lepszą koordynację działań zwiadowców.
  • Naprawiono błąd, wskutek którego obrażenia < 0,5 nie było graczom komunikowane. Wynik < 0,5 z zadanych obrażeń jest teraz zaokrąglany, dzięki czemu otrzymuje się przynajmniej 1 punkt.

INTERFEJS UŻYTKOWNIKA / DOŚWIADCZENIE UŻYTKOWNIKA

  • Dodano opcje rozgrywki pozwalające dostosować kolor i widoczność celownika soczewkowego.
  • Dodano opcje rozgrywki pozwalające wyświetlić namiary kompasowe na minimapie i dużej mapie.
  • Dodano opcje wideo pozwalające na PC dostosować obszar bezpieczny ekranu do wysokości i szerokości (opcja jest już dostępna na Xbox One i PlayStation 4).
  • Przeniesiono nazwy celów misji ponad ikony, by uprościć nieco interfejs i zredukować ograniczanie widoczności w pobliżu celów.
  • Dodano opcje rozgrywki pozwalające dostosować widoczność celów w 3D i imion żołnierzy niezależnie od ikon.
  • Opcje personalizowania ikon w grze działają teraz również w trybie obserwatora.
  • Dodano opcje rozgrywki pozwalające dostosować wielkość celownika oraz wskaźnika trafień.
  • Dodano opcje rozgrywki pozwalające dostosować widoczność panelu otrzymywanych obrażeń.
  • Dodano opcje rozgrywki pozwalające dostosować wielkość i widoczność następujących elementów interfejsu (osobne dla każdego z nich):
    • Informacje o punktacji
    • Informacje z rejestru zabójstw
    • Okno rozmów
    • Informacje o trybach
    • Lista drużyn
    • Układ siedzeń w pojeździe
    • Lista pasażerów pojazdu
    • Informacje o graczu
    • Inne elementy interfejsu (broń / pojazd / podpowiedzi dot. przeładowania, menu łączności, interakcje, ostrzeżenia, nagrody itd.)
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego nieśmiertelniki w karcie zabójstw lub po zabójstwie w walce wręcz były puste.

Darek Madejski

Darek Madejski

Wychowany na Amidze i pierwszej odsłonie PlayStation. Do dziś często sięga po hity z lat 90.