Assassin’s Creed Mirage kolejną porażką w wersji PC. Spadki do nawet 8 fpsów

Assassin's Creed Mirage kolejnym beznadziejnym portem na PC
Newsy PC

Wygląda na to, że Assassin’s Creed Mirage dołącza do grona tegorocznych premier, które na PC działają średnio albo słabo. Tragedii nie ma, ale to słabe pocieszenie.

Nowy Asasyn jest grą o znacznie mniejszej skali, oferującą mniej zawartości i mniejszy świat. Graficznie nie wygląda również jako next-gen, a coś, co na luzie wyszłoby wiele lat temu na PS4. Jeżeli więc wymagania na PC nie są tragiczne, grafika nie powala, a gra jest mniejsza od Valhalli – można się domyślić, że problemy z optymalizacją to wina po stronie deweloperów.

Assassin’s Creed Mirage na PC nie powala

Na to przynajmniej wskazuje redakcja serwisu Wccftech. Tym bardziej że redaktorzy ogrywali nowego asasyna na naprawdę potężnym sprzęcie. Jego specyfikacja znacznie wykracza poza wymagania gry, więc powinien on oferować pełną jakość i przyjemność z rozgrywki:

  • CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
  • GPU: NVIDIA GeForce RTX 4090
  • RAM: 32GB DDR5
  • OS: Windows 11
  • Pamięć: WD_BLACK SN850 NvME SSD

Tak niestety nie jest. Tragedii jak ostatnia Forza Motorsport, The Last of Us Part I, Forspoken, Redfall, Star Wars Jedi: Ocalały i parę innych nie ma. Jest jednak “średnio”, a gracze mogą czuć się oszukani. Szczególnie jeżeli marzyli o zwiedzeniu wirtualnego Bagdadu w jakości “ultra”.

Możecie obejrzeć powyższy film z testów benchmarku, aby przekonać się, jak dotkliwe są przycięcia. Tytuł osiąga nawet do 138 fpsów, ale potrafi spadać do okolic 20-30, a nawet… 8 klatek na sekundę. Dość jednoznacznie obrazuje to, że jest źle.

Assassin’s Creed Mirage posiada wbudowane narzędzie do testów porównawczych, podobnie jak większość ostatnich gier Ubisoft na PC, co jest godne pochwały. Jednakże, podczas gdy średni FPS pokazany w benchmarku wynosi 71 klatek na sekundę (ze wszystkim ustawionym na Ultra), osiąga on ten wynik tylko z pomocą NVIDIA DLSS ustawionego na tryb Jakości. To jednak najmniejszy z problemów. O wiele bardziej irytujące jest to, że wykres klatek pokazuje ogromną zmienność, od minimum 8 FPS do maksimum 138 FPS. Najniższe 1% i 0,1% FPS spadają odpowiednio do 36 i 22.

– informuje Wccftech

Wszystkie te spadki da się poczuć i zobaczyć, co skutecznie psuje przyjemność z rozgrywki. Gra ma dość przestarzałą oprawę graficzną, nie oferuje też współczesnych atrakcji typu ray-tracing. Na poniższym filmie z przebieżką ulicami wirtualnej metropolii da się zauważyć spadki, a procesor wykorzystywany jest w zaledwie 30%. Czyli mamy kolejny tytuł z zepsutym poborem mocy CPU. Ubisoft zapewnił na szczęście sporo opcji konfiguracyjnych, ale w istocie niewiele pomogą na wspomniany stuttering.

Artur Łokietek
O autorze

Artur Łokietek

Redaktor
Zamknięty w horrorach lat 80. specjalista od seriali, filmów i wszystkiego, co dziwne i niespotykane, acz niekoniecznie udane. Pała szczególnym uwielbieniem do dobrych RPG-ów i wciągających gier akcji. Ekspert od gier z dobrą fabułą, ale i koneser tych z gorszą. W przeszłości miłośnik PlayStation, obecnie skupiający się przede wszystkim na PC i relaksie przy Switchu.
Udostępnij:

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie