Anthem na PS4 Pro i Xbox One X. Rozdzielczość i płynność, zapomnijmy o 60 fps na premierę
BioWare odpowiada na pytania dotyczące jakości Anthem na konsolach. Wygląda na to, że nie zobaczymy 1080p/60fps. Przynajmniej, nie na premierę.
Deweloper odpowiedzialny za Anthem ujawnia to, na co wielu posiadaczy konsol PS4 Pro i Xbox One X, zainteresowanych grą, czekało od pewnego czasu.
Anthem na PS4 Pro i Xbox One X – jaka jakość?
Główny producent Michael Gamble został zapytany na Twitterze, czy gra będzie obsługiwała 1080p i 60 klatek na sekundę na Xbox One X i PS4 Pro. Oto odpowiedź: Nie, nadaliśmy priorytet stronie wizualnej. Możemy spojrzeć na priorytetyzację klatek na sekundę w przyszłości.
Zatem na premierę nawet na tak mocnych sprzętach jak Xbox One X i PS4 Pro nie zobaczymy 1080p/60fps, lecz wypowiedź dewelopera może sugerować, że późniejsza optymalizacja tytułu podniesie płynność rozgrywki. Nie jest to jednak nic pewnego.
W kolejnym pytaniu Michael Gamble został zapytany, czy Xbox One X i PS4 Pro poradzą sobie z osiągnięciem jakości 4K/30fps i tutaj mamy odpowiedź twierdzącą. Bardzo wątpliwe jednak, że chodzi o rozdzielczość natywną. Najpewniej będzie to rozdzielczość skalowana, choć być może Xbox One X wyciśnie z gry natywną. Zobaczymy.
Data premiery Anthem została zaplanowana na 22 lutego tego roku. Wcześniej weźmiemy udział w otwartej becie, która potrwa od 1 do 3 lutego na PC, PS4 i Xbox One. Posiadacze pecetów oraz konsol Microsoftu będą mogli sprawdzić produkcję jeszcze w tym miesiącu, jeśli posiadają odpowiednio abonament Origin Access lub EA Access.