Alice VR – wiadomo już, dlaczego polska gra zalicza obsuwę. To naprawdę dobre wieści!

Alice VR – wiadomo już, dlaczego polska gra zalicza obsuwę. To naprawdę dobre wieści!
Newsy PC

Tytuł od studia Carbon Studios zadebiutuje prawdopodobnie w październiku.

W kwietniu deweloperzy informowali, że przekładają premierę Alice VR o kilka miesięcy, prawdopodobnie do wczesnej jesieni. – Otrzymaliśmy szanse, by poświęcić więcej czasu na rozbudowanie i doszlifowanie naszej gry. Wkrótce będziemy mogli przekazać więcej szczegółów na temat powodu tej zmiany i jej (pozytywnych) skutków dla ALICE VR – wyjaśniał wówczas manager studia Paweł Gajda.

Dzisiaj otrzymaliśmy wiadomość, która może tłumaczyć przesunięcie premiery Alice VR. Polska gra, wraz z czternastoma innymi tytułami, trafiła bowiem do programu Open Source Virtual Reality (współtworzonego przez firmę Razer), czyli największej opensource’owej platformy VR na świecie. Otwiera to przed deweloperami nowe możliwości finansowania, choć jeszcze nie wiemy, na co konkretnie przełoży się to w przypadku produktu od Carbon Studios. W komunikacie od Razera czytamy jednak, że planowana premiera Alice VR to październik tego roku.

Obecność Alice VR w Open Source Virtual Reality to naprawdę spore wyróżnienie, ponieważ 15 gier wybrano spośród kilku setek zgłoszonych przez twórców ubiegających się o przystąpienie do niedawno ogłoszonego program finansowania OSVR Developer Fund. Jest to fundusz, pełniący rolę inkubatora treści, do którego trafiło 5 milionów dolarów celu wsparcia twórców biorących udział w rozwoju ogólnodostępnej zawartości VR. Fundusz finansuje już produkcje takie jak CDF Starfighter, PolyRunner i inne, aby zapewnić ich wsparcie dla wszystkich urządzeń VR w ekosystemie OSVR.

Druga, jeszcze większa partia tytułów, przechodzi obecnie proces ewaluacji i zostanie ogłoszona na koniec trzeciego kwartału 2016. Wymienione poniżej tytuły dołączą do biblioteki gier dostępnych już w ekosystemie OSVR, takich jak Elite: Dangerous i Project CARS dzięki wsparciu SteamVR. OSVR zapewnia także dostęp do szeregu aplikacji nie będących grami, takich jak WebVR i rozmaitych odtwarzaczy mediów.

Już dostępne:

  • Descent: Underground od Descendent Studios; Dostępne
  • Radial-G: Racing Revolved od Tammeka Games; Dostępne
  • PolyRunner od Lucid Sight; Dostępne

Premiery planowane na 2016:

  • Abduction od Red Iron Labs; 31 października 2016
  • RC Soccer VR I StarDrone VR od Beatshapers; Q4, 2016
  • Redout od 34BigThings, wrzesień 2016
  • The Brookhaven Experiement od Phosphor Games, Q4 2016
  • Alice VR polskiego studia Carbon Studios; Październik 2016
  • A-10 od Futuretown; Q4 2016
  • CDF Starfighter od Mad About Games Studios Ltd.; Wrzesień 2016

Premiery planowane na 2017 /tytuły obecnie bez daty publikacji:

  • Limb od Interdiction Studios; Q4, 2017
  • Theme Park Studio od Pantera Game Studio; data premiery nieujawniona
  • Infinite od Project: Gateway VR Studios GmbH; data premiery nieujawniona
  • The Hum: Abduction od Totwise Studios; data premiery nieujawniona

Aby zapoznać się ze wszystkimi dostępnymi i spodziewanymi tytułami OSVR odwiedźcie tę stronę.

Alice VR – cóż to takiego?

Na początek przypominamy, że nie będziemy musieli posiadać gogli Oculus Rift, by zagrać w ten tytuł. Alice VR uruchomimy również na monitorze komputera, choć wiadomo, że wówczas wrażenia z rozgrywki będą odpowiednio mniejsze.

Polski deweloper podkreśla, że przejście gry zajmuje około 3 godzin, ale dopiero kilkukrotne jej ukończenie pozwala poznać całą historię. W dniu premiery (konkretnej daty jeszcze nie ujawniono), tytuł zostanie wypuszczony w angielskiej wersji językowej. Pełna, dubbingowana polska wersja gry ukaże się w kilka tygodni po niej i będzie dostępna w formie patcha dla osób, które wcześniej zakupiły Alice VR.

Akcja Alice VR przeniesie nas na obcą planetę, której wszyscy mieszkańcy zniknęli w tajemniczych okolicznościach. Naszym zadaniem będzie rozwiązanie szeregu zagadek oraz odkrycie prawdy.

Udostępnij:

Prawdziwy Gracz poleca się do polubienia

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie