Szef Xbox o metaverse. Microsoft ma inne podejście względem innych firm
Ostatnio w sieci robi się głośno o metaverse, czyli swoistej nowej wersji internetu bazującym na środowiskach 3D. Szef Xbox został zapytany o swoje podejście do tej sprawy.
Phil Spencer twierdzi, że metaverse powinno przede wszystkim koncentrować się na potrzebach graczy i twórców, a nie na jak najlepszym dopasowaniu do oczekiwań producenta. Podobna strategia przyświeca całej marce Xbox w obecnej formie.
Myślę, że wielu firmom technologicznym łatwo jest opisać, dlaczego metaverse może być lepsze dla ich firmy. Ale my właśnie nauczyliśmy się, że jeśli postawimy gracza w centrum (…) i spróbujemy zbudować ekosystem, który będzie działał wokół jego potrzeb i potrzeb twórców, to dynamika platformy nabierze rozpędu.
– powiedział Phil Spencer w rozmowie z Protocol
Spencer opowiedział też o swoim podejściu do metaverse i o tym, jak Xbox patrzy na ten temat. Firma chce skupić się na otwarciu nowego rozwiązania dla graczy.
Chcę móc doświadczać rzeczy, które posiadam, na każdym ekranie, który potrafi je odtworzyć. Chcę mieć możliwość przeżywania doświadczeń, które mam, gdziekolwiek jestem. (…).
Podejdziemy do tego po stronie metaverse z tą samą wrażliwością, którą mieliśmy przy grach. Że ludzie powinni być w stanie grać w gry, w które chcą, gdzie chcą, z ludźmi, z którymi chcą grać. Ponieważ uważamy, że w ostatecznym rozrachunku to właśnie otwiera największe możliwości dla twórców i graczy.
Microsoft ma ambitne plany wobec metaverse, o których niedawno opowiedział prezes firmy. Na razie jest to jednak pieśń przyszłości, którą będzie można dobrze usłyszeć dopiero za jakiś czas.