Xbox Scarlett może powalczyć z PS5 na gry sigleplayer

Gry usługi, ciągłe wspieranie trybów online, streaming – a gdzie singleplayer? Sony mówi otwarcie, że PS5 otrzyma wiele dużych tytułów dla jednego gracza. Wygląda jednak na to, że Microsoft na tym polu również nie odpuści.

Rynek gier dynamicznie się zmienia i choć już dawno wróżono, że gry dla jednego gracza się kończą, nic takiego się nie stało. Szczególnie dobrze radzi sobie na tym polu Sony, które zaoferowało posiadaczom PlayStation 4 niezapomniane doświadczenia singleplayer w takich grach, jak choćby Uncharted 4, The Last of Us Remastered, God of War czy Spider Man. Niedawno wydane Days Gone również dobrze sobie radzi, a przed nami takie tytuły, jak TLoU 2 oraz Dead Stranding. Wiemy też, że w przypadku PlayStation 5 polityka Sony się nie zmieni i możemy liczyć na kolejną porządną dawkę singleplayer’owych emocji.

Czy Xbox zaoferuje więcej gier dla jednego gracza?

Amerykanie mają trochę inną receptę na granie i skupiają się mocno na usługach, a w przyszłości dużą rolę ma odegrać streaming dzięki projektowi xCloud. Xbox Scarlett nie będzie jednak tylko maszynką multiplayer, ponieważ Microsoft zadba również o użytkowników, którzy wolą przeżywać wydarzenia na ekranie w trybie solo.

Jeden z graczy zapytał wprost szefa marki Xbox: Możesz mi przynajmniej powiedzieć, że w nadchodzących latach na Xbox pojawi się więcej gier dla jednego gracza? 

Phil Spencer odpowiada następująco: Tak, mogę to potwierdzić. Dzięki wzbogaceniu Xbox Games Studios mamy wiele zespołów deweloperskich, które stworzyły mocne gry zorientowane na singleplayer. Chcemy to kontynuować.

Przypominamy, że Microsoft szykuje się na nadejście następnej generacji przejmując i tworząc kolejne studia. Jednym z nich jest powołany do życia w 2018 roku zespół The Initiative z siedzibą w Santa Monica w Kalifornii.

W ostatnich miesiącach do ekipy dołączyli projektanci, którzy wcześniej pracowali nad poziomami w God of War. To Ian Miller, Kai Zheng, Chris O’Neill i Ray Yeomans (ten ostatni pracował też nad serią Tomb Raider). Dochodzi do tego Robert Ryan z Naughty Dog.

Co ciekawe, niedawno do Microsoftu dołączyła Fiona Cherbak, były lider ds. pozyskiwania talentów w Sony Interactive Entertainment Worldwide Studios. Teraz pomoże ona w rozbudowie Xbox Game Studios, koncentrując się obecnie na obsadzaniu stanowisk w The Initiative.

Najnowsze nabytki w studiu, to Daniel Neuburger, który był dyrektorem gier z serii Tomb Raider, oraz główny projektant Drew Murraya, który pełnił tę samą funkcję w przy Sunset Overdrive. Dyrektorem produkcji w The Initiative jest natomiast Brian Westergaard, który pracował również nad God of War jako starszy producent zarządzający.

Możliwe, że The Initiative szykuje się do ogłoszenia jakiejś gry akcji z widokiem TPP. Można tak przynajmniej przypuszczać patrząc na nazwiska, które tworzą studio. To utalentowani deweloperzy, którzy zdobywali doświadczenie przy takich świetnych seriach jak God of War, Uncharted oraz Tomb Raider.

Microsoft mógłby sporo zdziałać, gdyby zaoferował na Xbox Scarlett również świetne duże produkcje dla jednego gracza.

Darek Madejski

Darek Madejski

Wychowany na Amidze i pierwszej odsłonie PlayStation. Do dziś często sięga po hity z lat 90.