Xbox rzuca rękawicę Apple i Google. Szykuje się rewolucja i koniec dominacji
O ile w ogóle taka “rewolucja” może wypalić. Microsoft właśnie testuje wewnętrznie swój własny sklep z aplikacjami mobilnymi i grami Xbox.
Apple ma swój App Store, a Google Play Store. I to w zasadzie tyle, jeżeli chodzi o jakąkolwiek możliwość wyboru. Konsumenci korzystający z urządzeń mobilnych tak naprawdę mogą jedynie korzystać z tych dwóch opcji – zależnie od systemu, na którym się opierają.
Xbox chce zaistnieć mobilnie
O cyfrowym sklepie z grami na urządzenia mobilne od Xboksa słyszymy już od jakiegoś czasu. Firma od niedawna dopiero zaczyna się rozwijać, starając się trafić do coraz większej grupy odbiorców. Możemy na przykład grać na konsoli bez konsoli lub też korzystać z rozwiązań w chmurze. Aby jednak zaistnieć na polu mobilnym, potrzeba rewolucji.
Od listopada ubiegłego roku szef Xbox Phil Spencer tłumaczy, że firmie zależy na rozwijaniu własnego sklepu z grami przeznaczonego na urządzenia mobilne. Rozwiązanie to miałoby się opierać na przeglądarce lub dedykowanej aplikacji, co jednocześnie pozwoliłoby ominąć surowe zasady rządzące platformami Apple i Google, na które firmy te mają monopol. Microsoft zgodnie ze swoją szerszą strategią chce więc podbić rynek urządzeń mobilnych, na razie oferując na nie swoją alternatywę.
Wcześniej mówiono, że sklep wystartuje w lipcu 2024 roku, lecz tak się nie stało. Nie znamy nowego docelowego terminu debiutu, ale Kari Perez, szefowa komunikacji Xbox oficjalnie przyznała, że trwają wewnętrzne testy sklepu mobilnego firmy. Wygląda na to, że najpierw rozwiązanie trafi do członków programu Xbox Insider, o czym informuje Klobrille na Twitterze.
Microsoft powtarzał, iż chce “odciągnąć konsumentów” od konkurujących ze sobą nieustannie Apple i Google. Jeżeli faktycznie udałoby im się wydać rozwiązanie oferujące kolejne możliwości dla posiadaczy urządzeń mobilnych, możemy doczekać się prawdziwej rewolucji.
Źródło: Pure Xbox