Blizzard chciał potraktować World of Warcraft w stylu Diablo Immortal, ale projekt skasowano
Blizzard najwyraźniej skasował interesująco zapowiadający się projekt mobilnego World of Warcraft. Tytuł nie powstanie ze względu na niezgodność co do warunków finansowych.
Dla wielu Diablo Immortal może wydawać “złem wcielonym” (i to nie w pozytywnym znaczeniu), ale to wciąż naprawdę udana pozycja. Trzeba jednak przyznać, że kontrowersje wokół mikropłatności w ogóle jej nie pomogły. Blizzard najwyraźniej miał jeszcze większe plany ekspansji na rynek gier mobilnych. Te nie dojdą najpewniej do skutku, a przynajmniej jeżeli chodzi o mobilnego WoW-a.
World of Warcraft mobile może i brzmi przerażająco, ale w istocie miał to być spin-off “większej” gry osadzony w tym samym świecie, ale na innych kartach historii. I tak, to również miała być gra MMO. Dla niektórych brzmi to pewnie jak herezja, dla innych jako ciekawy projekt, ale fakt jest taki, że najpewniej nigdy nie dowiemy się, co mogłoby wyjść z takiego połączenia.
Jak donosi Bloomberg, Blizzard i NetEase skasowały jeden ze wspólnych projektów, czyli wspomniany wyżej WoW Mobile. Winę ponosi “niezgodność co do warunków finansowych”. Rzekomo przed skasowaniem, projekt powstawał przez trzy lata i zaangażowanych w niego było około 100 twórców z NetEase. Firmy, przypomnijmy, która w znacznym stopniu pomagała również przy Diablo Immortal oraz odpowiada za wydanie WoW-a na rynku chińskim.
Zamiast mobilnego World of Warcraft, dostaniemy… Warcraft Arclight Rumble. Projekt został zapowiedziany przez Blizzard wcześniej w maju tego roku. To darmowa strategia osadzona w popularnym świecie Warcrafta. W bieżącym roku ukaże się również nowy dodatek do legendarnego MMO, czyli Dragonflight.