Oto Pra-Wiedźmin. Chodził jak manekin, wyglądał jak lalka. 5 screenów i filmik
Za pierwszą próbę przeniesienia książkowej serii fantasy Wiedźmin na poletko gier wideo odpowiadała firma Metropolis Software. Założone przez Adriana Chmielarza studio rozpoczęło swoją karierę od przygodówek point’n’click w postaci m.in. Teenagent lub Tajemnica Statuetki. Z czasem podjęto się większego kalibru. To właśni ci deweloperzy dostarczyli ciepło przyjętą strategię Gorky 17.
Młode studio, jeszcze niedoświadczone w kwestii rozwiniętych gier RPG, podjęło się realizacji “growego” Wiedźmina. Projekt zapowiadał się naprawdę ciekawie, choć enigmatycznie. Nie znamy zbyt wielu szczegółów, a do dziś zachowało się przede wszystkim parę screenshotów i krótki gameplay, który znajdziecie w dalszej części artykułu. Widzimy na nich Geralta (choć to wcale nie musiał być znany wszystkim bohater) ubranego w… fioletowy kubraczek. Urocze.
Tytuł został jednak anulowany, a pałeczkę przejęło CD Projekt RED, które ostatecznie wykupiło Metropolis Software. Ci zaś zajęli się realizacją oszałamiającego graficznie (jak na tamte czasy) FPS-a They, ale studio finalnie zamknięto, zresztą tak samo, jak prace nad grą.