Jeden plik i Wiedźmin 3 next-gen zyskuje do 50% fps z włączonym RTX
Jeśli próbujesz grać w next-genową wersję Wiedźmin 3: Dziki Gon z włączonymi efektami ray-tracingu i… no właśnie, tylko próbujesz, ponieważ są za duże spadki fps-ów, oto rozwiązanie.
Moderzy często działali cuda już na “zwykłej” wersji trzecich przygód Geralta. Teraz, kiedy pojawił się next-genowy Wiedźmin 3, nadal pracują nad ulepszeniem gry i chwała im za to. Jeden z fanów gry znalazł sposób, by zwiększyć płynność przy włączonych efektach RTX.
Wiedźmin 3 next-gen z dużym zastrzykiem “klateczek”
Na Nexusmods pojawił się programik Optimized Raytracing. Już po nazwie możesz się domyślić, że chodzi właśnie o optymalizację gry z włączonymi efektami RTX. Za projekt odpowiada moder posługujący się nickiem alikoko, który zaznacza, że podczas tworzenia opisywanego moda ingerował jedynie w efekt globalnego oświetlenia. Inne efekty są na razie nietknięte, co sugeruje, że to nie ostatnia wersja modyfikacji. Jednak już teraz osiągnięto bardzo dobre wyniki.
Możesz pobrać moda w jednej z dwóch wersji. Pierwsza to Quality (Jakość), gdzie mamy większą odległość rysowania niż w wersji waniliowej, kosztem nieznacznie gorszego efektu globalnego oświetlenia (1/2 promieni w porównaniu do wanilii). Efekt? Wzrost fps-ów o 20-30 procent. Drugi plik do pobrania to Performance (Wydajność). Tutaj mamy taką samą odległość rysowania co w wanilii oraz 1/4 promieni w porównaniu do wersji niezmodowanej. Zyskujemy jednak do 40-50 procent klatek na sekundę!
Mod okazał się bardzo popularny i gracze, którzy go zainstalowali, twierdzą, że odczuli znaczną poprawę płynności przy niezauważalnie gorszej oprawie wizualnej.