Szczegóły ulepszeń graficznych w Wiedźminie 3. Nowe technologie od NVIDIA
Wiedźmin 3 w wersji next-gen może okazać się sporym krokiem naprzód, o ile tylko nasze komputery uruchomią technologie RTX. NVIDIA przekazała szczegóły.
14 grudnia 2022 roku na rynku zadebiutuje Wiedźmin 3 w wersji next-gen, czyli wielce oczekiwana aktualizacja. Ta ma być darmowa dla wszystkich posiadaczy gry, a reszta będzie mogła nabyć tytuł w tej formie osobno. Już wcześniej CD Projekt RED pokazał zwiastun, a my przygotowaliśmy dla Was porównanie graficzne ulepszeń.
Wiedźmin 3 – grafika w szczegółach
Nowa edycja uwielbianego RPG-a to przede wszystkim zmiany graficzne. Tytuł ma zostać w pełni dostosowany do możliwości obecnych konsol i mocniejszych PeCetów. Teraz co nieco o szczegółach dowiedzieliśmy się dzięki wpisowi NVIDIA. Firma chwali się, że kolejne produkcje otrzymają wsparcie funkcji RTX, w tym właśnie Wiedźmin 3.
Firma wymienia we wpisie główne nowości, których możemy oczekiwać. Oczywiście wszystko opiera się na rozwiązaniach RTX, w tym nowoczesnej okluzji otoczenia czy promieniach świetlnych.
- RTX Global Illumination (RTXGI) dodaje bardziej wciągające i realistyczne zewnętrzne oświetlenie ray-tracing
- Okluzja otoczenia oparta na technice ray-tracing poprawia cieniowanie wokół obiektów zasłaniających światło
- Cienie RTX promieniami zwiększają wierność, przejrzystość i widoczność cieni.
- Refleksy RTX zwiększają dokładność i jakość odbić na zbiornikach wodnych i innych odpowiednio odbijających powierzchniach.
Firma wyjaśnia także, że ustawienia Ultra+ mają w dalszym stopniu poprawić wygląd gry. Lepiej będzie wyglądało otoczenie, zwiększony zostanie zasięg rysowania obiektów oraz dostaniemy jeszcze lepsze tekstury. Oczywiście wszystko to będzie można osiągnąć mniejszym kosztem wydajności, a przynajmniej docelowo. Gra będzie wspierać DLSS w wersji “trzeciej”.