Ważna zmiana dla milionów graczy w Heroes of the Storm

Część mechaniki rozgrywki mocno się zmieni.

Częścią aktualizacji rozgrywki Heroes of the Storm na rok 2018 będą znaczące zmiany w działaniu mechaniki ukrycia. Poniżej zamieszczamy omówienie tych zmian oraz podajemy uzasadnienia i wyjaśnienia dla niektórych z nich, przekazane przez zespół projektantów Heroes of the Storm.

Podjęcie decyzji o zmianie metody działania ukrycia w grze Heroes of the Storm nie było łatwe. Zdawaliśmy sobie sprawę z tego, że poprzednie wcielenia bohaterów korzystających z ukrycia świetnie wpasowywały się w etos tego typu postaci, ale stwierdziliśmy również, że znacznej liczbie graczy niezwykle trudno było zauważyć efekty wizualne migoczącego zarysu ukrytych postaci i w ostatecznym rozrachunku stanowiły dla drużyny przeciwnej ekwiwalent testu na spostrzegawczość. Poprzednio, jeśli drużyna przeciwna zdołała szybko wykryć ukrytego wrogiego bohatera, zyskiwała znaczną przewagę, podczas gdy ukryta postać nie miała zbyt wielu możliwości na wykonanie kontry. Z drugiej strony mecz przeciwko drużynie, która konsekwentnie nie zauważała efektu migotania, mógł bardzo szybko zostać zdominowany przez bohaterów korzystających z ukrycia. Przeciwnicy byli wtedy zmuszeni do biernego udziału w grze, która niekoniecznie sprawiała im frajdę. Wszystko to przekładało się na znaczną różnicę w poziomie mocy bohaterów korzystających z ukrycia na różnych poziomach zaawansowania graczy. W nieskoordynowanych Szybkich meczach ci bohaterowie byli niezrównani. Za to na wysokim poziomie Rankingu oraz w e-sporcie tacy bohaterowie występowali znacznie rzadziej i byli dużo słabsi – czytamy na oficjalnej stronie Blizzarda. Poniżej przedstawiamy najważniejsze punkty zmian.

– Efekt wizualny migoczącego zarysu ukrytych postaci jest teraz znacznie łatwiejszy do spostrzeżenia
– Jeśli ukryty bohater będzie pozostawać w bezruchu przez krótki czas (obecnie wynoszący 1,5 sek.), stanie się niewidzialny. Do czasu, gdy się poruszy lub gdy zostanie ujawniony poprzez zadawanie lub otrzymanie obrażeń, nie będą wyświetlane żadne efekty wizualne związane z nim związane
– Ukryci bohaterowie nie mogą się stać niewidzialni na aktywnych miejscach na mapie (np. na aktywnym punkcie przechwytywania w Odlewni Volskaya Industries), a uaktywnienie się punktu spowoduje przerwanie działania niewidzialności
– Ukryci bohaterowie nie mogą stać się niewidzialni na punktach przechwytywania najemników po zajęciu obozu

Źródło Blizzard

Robert Ocetkiewicz

Robert Ocetkiewicz

Fan wszelkiego rodzaju FPS-ów oraz wyścigów. Nie stroni również od gier sportowych i dobrych bijatyk w stylu Tekkena.