The Last of Us 2 sprawdzone na PS5. Wideo z porównaniem i różnice
The Last of Us 2 wreszcie otrzymało pełnoprawną aktualizację na PlayStation 5. Digital Foundry sprawdziło next-genowy patch w praktyce.
Fani The Last of Us otrzymali wczoraj nie lada niespodziankę. Kontynuacja przygód Ellie dostała bez wcześniej zapowiedzi aktualizację na PS5 i można już ją pobierać.
Przy okazji za analizę patcha zabrało się Digital Foundry. Zespół testował grę przez tydzień i dokładnie sprawdził, jak łatka wypada w praktyce. Zaktualizowany tytuł porównano przy okazji do wersji z PS4 Pro. Zgodnie z ogłoszeniem Naughty Dog, zmieniło się całkiem sporo.
Najbardziej zauważalną nowością jest wprowadzenie możliwości rozgrywki w 60 klatkach na sekundę. Gra trzyma 60 FPS bez większego problemu, choć w bardziej intensywnych momentach zdarzają się spadki o jedną czy dwie klatki. Niemniej różnica jest gigantyczna i z pewnością każdy ją odczuje.
Wyższa płynność o dziwo przynosi jednak pewien problem. Motion blur nie został do końca dostosowany do tylu klatek na sekundę. Jeśli przyjrzycie się uważnie, możecie to zauważyć w trakcie gry.
Dodatkowo poprawiono też szybkość wczytywania. Jak widzimy na materiale DF, gra ładuje się na PS5 w 40 sekund, zamiast w półtorej minuty. Trochę szkoda, że nie udało się wykręcić lepszego wyniku.
Gra działa też bazowo w nieco wyższej rozdzielczości, niż na zwykłym PS4, czyli w 1440p. Jeśli jednak graliście na PS4 Pro, raczej nie zauważycie różnicy. Może to być nieco rozczarowujące, aczkolwiek pozostałe ulepszenia i tak cieszą.
Poniżej znajdziecie materiał Digital Foundry, w którym szczegółowo omówiono wszystkie nowości i różnice względem oryginału z poprzedniej generacji.