Techland zaszalał – 40 mln zł, by grało się lepiej
Techland, polski i światowy wydawca, a przede wszystkim producent wysokobudżetowych gier, rozbudowuje własne centrum badań i rozwoju. Głównym celem przedsięwzięcia jest wsparcie badań, których efekty wykorzystywane są przy tworzeniu nowych tytułów. Nowe centrum badań i rozwoju powstanie do końca listopada 2020 roku.
– Specyfika branży gier na ogół bazuje na wynikach własnych poszukiwań, gdyż nie ma rozwiązań, które są gotowe. Trzeba je wykreować. Badania trwają cały czas – koniec jednych jest początkiem następnych – komentuje Michał Ostojski Dyrektor Operacyjny firmy Techland. – Centrum badań, które chcemy rozwijać, da nam pełne spektrum możliwości w tworzeniu i testowaniu nowych rozwiązań technologicznych. Cały czas też prowadzimy aktywne działania w zakresie rekrutacji, które wiążą się z naszymi projektami. Poszukujemy utalentowanych specjalistów z wielu dziedzin do naszych zespołów we Wrocławiu i Warszawie. To z kolei zwiększa zapotrzebowanie na przestrzeń, dlatego stawiamy kolejny budynek firmy we Wrocławiu, natomiast w Warszawie przenieśliśmy cały nasz zespół do nowoczesnego, większego biura – dodaje Ostojski.
Największe studia deweloperskie świata w swoich produkcjach wykorzystują własne rozwiązania – stworzone od podstaw silniki graficzne, własne modele sztucznej inteligencji, nowatorskie rozwiązania w kwestii mechaniki rozgrywki czy metod nagrywania ruchu aktorów i przenoszenia ich do gier (tzw. motion capture). – To wszystko stanowi o konkurencyjności studia tworzącego gry. Takie podejście jest konsekwentnie realizowane w Techlandzie od lat – podsumowuje Ostojski.
Funkcjonujący obecnie w Techlandzie dział badań i rozwoju codziennie mierzy się ze światowymi wyzwaniami technologicznymi. Dzięki własnym osiągnięciom firma jako pierwsza na świecie wprowadziła do swojej flagowej produkcji – Dying Light – Natural Movement, czyli swobodny sposób poruszania się po świecie gry, dający niemalże nieograniczone możliwości w tym zakresie. Równie rewolucyjną technologią jest Wirtualne Miasto, czyli budowanie w grach realistycznych środowisk urbanistycznych.
Projekt nowego centrum badawczego umożliwi realizację ambitnych planów, dotyczących zarówno innowacji w samych produktach jak i w procesie ich tworzenia. Efekty badań zostaną wykorzystane w nowo powstających grach studia. Będą one zawierać nowatorskie rozwiązania, zarówno w kwestii zastosowanej technologii jak i na płaszczyznach fabularnej narracji czy samej rozgrywki.
Źródło: Techland