Sztuczna inteligencja w The Guild 3 ma naprawdę zaskoczyć
Sprawdźcie, jaki plan ma producent w stosunku do nowego The Guild 3.
Nordic Games powraca do korzeni w grze The Guild 3. W tej unikalnej mieszance symulacji ekonomicznej, strategii, historycznej symulacji życia i RPG w 3D, gracz buduje swoją własną dynastię i decyduje, którą drogą podążać. Rozwojem gry zajmuje się kanadyjskie studio GolemLabs z siedzibą w Sherbrooke, Kanada, które posiada już doświadczenie w tworzeniu tytułów strategicznych i sztucznej inteligencji w grach.
Jak zapewnia producent, w The Guild 3, gracz będzie miał do czynienia ze sztuczną inteligencja, która zupełnie zmieni standardy dla gatunku: adaptacyjny system sztucznej inteligencji EHE (Evolutive Human Emulator), wyznaczy nowe reguły w zakresie symulacji ekonomicznych. W oparciu o system sześciu cech charakteru i umiejętności, sztuczna inteligencja przystosuje się do dowolnego systemu potrzeb i motywacji. Umożliwiając pojawianie się charakterystycznych zachowań i rozwoju, co stworzy niezwykle wciągającą atmosferę gry.
– Sztuczna inteligencja jest ważnym elementem w grze i dlatego skupiliśmy rozwój naszej technologii i projektowanie na tej funkcji od samego początku pracy nad tytułem. Nie tylko dlatego, że jest to jedna z naszych specjalności w GolemLabs, ale także dlatego, że funkcja ta jest równie ważna dla Nordic Games. Każda mała akcja w grze posiada zestaw wartości, które wpływają na reakcje sztucznej inteligencji, aby zapewnić bardziej realistyczną rozgrywkę. Każda decyzja gracza wpływa na środowisko, aktywność i zachowanie NPCów, sprawiając, że EHE stawia prze użytkownikiem coraz trudniejsze wyzwania – stwierdza Jean-René, założyciel i czołowy programista w GolemLabs.
Akcja The Guild 3 ma swój początek w roku 1400 w Europie. Gracz tworzy rodzinną dynastię, która może być rozwijana przez wieki. Świat dookoła nieustannie się zmienia, a gracze muszą dowieść swoich umiejętności w rzemiośle i handlu, brać udział w życiu towarzyskim oraz umiejętnie toczyć grę polityczną i snuć intrygi.
Źródło: Materiał producenta