STALKER 2 doczekał się ważnej aktualizacji. Łatka poprawia wydajność i naprawia błędy

STALKER 2 ma wyższe wymagania na PC | Newsy - PlanetaGracza
Newsy PC Xbox Series

Doskonale wiemy, że STALKER 2 nie jest grą wolną od błędów i bolączek słabej optymalizacji. Problemy z produkcją GSC Game World są widoczne od premiery, a twórcy obiecywali, że szybko wezmą się do prac nad poprawkami. I tak się dzieje, bo gra otrzymała właśnie pakiet istotnych zmian, które przynajmniej częściowo rozprawiają się z problemami tytułu.

Wielka aktualizacja STALKER 2. Ważne zmiany i nie tylko

Deweloperzy gry STALKER 2 przygotowali dwie łatki – 1.01 i 1.02 – wydane w krótkim odstępie czasu. Obie aktualizacje wprowadzają łącznie ponad 650 zmian, zarówno w zakresie działania AI, jak i optymalizacji gry czy dostępnych mechanik.

Lista poprawek jest potężna i podzielono je na kilka kategorii:

Sztuczna inteligencja

  • Naprawiono błąd powodujący, że grupy NPC-ów utknęły i umarły w pobliżu Schronienia podczas aktywnej Emisji
  • Naprawiono problem, w którym Burer mógł upuścić przedmioty z misji z rąk gracza
  • Dodano brakujące efekty dźwiękowe dla umiejętności Burera „Telekineza”
  • Naprawiono problemy z NPC, które czasami się zacinały i nie docierały do ​​miejsca misji. Mogło to spowodować niemożność interakcji z NPC lub przejścia do następnego etapu misji z powodu bezczynnego zachowania NPC w misji
  • Naprawiono problemy ze spadkiem wydajności/potencjalnymi awariami z powodu braku pamięci w centrach i lokacjach pełnych postaci niezależnych podczas długich sesji gry
  • Naprawiono problem, w wyniku którego NPC-e po śmierci przybierali pozę A lub zaczynali latać
  • Naprawiono problem, w którym NPC-e nie potrafili śledzić, czy cel w osłonie był osłonięty przed strzałami, co powodowało, że oddawali strzały w stronę osłony
  • Ponad 20 innych kwestii związanych ze sztuczną inteligencją

Optymalizacja

  • Naprawiono problem z niewidzialnymi postaciami niezależnymi/mutantami pojawiającymi się w polu widzenia, gdy gracz korzystał z lunety
  • Naprawiono efekty wizualne ognia, które nie były renderowane przy pewnych kątach kamery
  • Poprawiono również około 100 różnych błędów, w tym potencjalne wycieki pamięci i problemy z EXCEPTION_ACCESS_VIOLATION

Broń, handel i nie tylko

  • Koszt naprawy broni i zbroi zostaje zmniejszony
  • Znacznie wzrósł koszt artefaktów (większy przychód ze sprzedaży)
  • Nagroda pieniężna za większość misji została zwiększona 2-3 razy
  • Wzmocnienia pancerza i broni na poziomie początkującym
  • Obrażenia zadawane przez mutantów są umiarkowanie zmniejszone na poziomie trudności Początkujący (więcej zmian w równowadze zdrowia mutantów opisano w sekcji Równowaga w walce)
  • Obrażenia zadawane broni gracza są zmniejszone o 23 procent na poziomie trudności Nowicjusz
  • Wytrzymałość pancerza wzrasta o 12,5 procent
  • Dodano mocowanie tłumika dla PTM do określonego schowka w Strefie Mniejszej
  • Naprawiono ceny sprzedaży egzoszkieletów, teraz są droższe w sprzedaży
  • Naprawiono cenę sprzedaży ulepszonej broni
  • Zrównoważono przedmiot jednorazowego użytku Herkulesa: usunięto osłabienie szybkości gracza; zwiększono parametry efektu (teraz gracz mógł unieść większy ciężar po spożyciu)
  • Kilka dodatkowych drobnych poprawek

To tylko część poprawek. Twórcy zadbali też o zmiany w wykonywaniu misji pobocznych, poprawili wyświetlanie się tekstur i nie tylko. Zasadniczo łatka jest spora i w wielu aspektach przynosi upragnione zmiany. Pobierajcie i sprawdzajcie, czy jest lepiej.

Zobacz też: Xbox Game Pass Ultimate na 3 miesiące w promocji! Zaoszczędzicie ponad 100 zł na subskrypcji

STALKER 2 możecie ograć bez kupowania gry — tytuł jest dostępny w abonamencie Xbox Game Pass. W ten sposób możecie pobrać go zarówno na konsole Xbox Series X|S, jak i na pecety.

Źródło: wccftech.com

Dawid Szafraniak
O autorze

Dawid Szafraniak

Redaktor
Pierwsze growe szlify zbierał jeszcze w erze PS1, aby później zapoznawać się z kolejnymi wcieleniami japońskiej konsoli, skosztować Xboksa i Switcha. Ostatecznie najbardziej lubi PC, a ostatnio nawet i granie w chmurze. Królują u niego FPS-y, gry akcji nieczęsto górujące nad filmami i tytuły wyścigowe, które podobno #nikogo. Święta Trójca gamingu? Pierwsze Modern Warfare, seria Mass Effect i Uncharted. Bez tego nic nie miałoby sensu. Poza grami lubi planować kolejne podróże i chwytać za aparat fotograficzny podczas meczów piłki nożnej.
Udostępnij:

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie