Rosja finansuje grę o “polskich najeźdźcach” inspirowaną… Ghost of Tsushima. Smuta otrzymała ogromny budżet

Ernst Lissner, Polacy poddają się na Kremlu kniaziowi Pożarskiemu / Smuta
Newsy PC

Rosjanie przygotowują grę inspirowaną Ghost of Tsushima i opowiadającą o… walkach z Polakami. Smuta otrzymała dużą dotację od państwa.

Gdy kraj odcięto od zagranicznych gier, Rosjanie tworzą swoje – na dodatek w ramach kremlowskiej dezinformacji. Studio Siberia Limited ma już w planach przygotowanie gry wideo opowiadającej o wojnie polsko-rosyjskiej toczonej w latach 1608-1619. Smuta, jak zatytułowano produkcję, opowie o wyparciu wojsk polskich przez rosyjskich powstańców, co miało miejsce w 1612 roku. W rocznicę tego wydarzenia, która przypada na 4 listopada, w Rosji obchodzi się Dzień Jedności Narodowej.

Gra ma być luźno oparta na książce Michaiła Zagoskina Jurij Miłosławski, albo Rosjanie w 1612 roku. Wiadomo już jednak, że nie będzie to jedyne “źródło”. W rozmowie z rosyjską gazetą Kommiersant Aleksiej Kopciew, współzałożyciel studia Siberia Limited, wyjawił, dlaczego widzi tu podobieństwo do tytułu od Sucker Punch:

“Zainspirowała nas gra Ghost of Tsushima. Mamy tu podobny motyw – walkę niewielkiej liczby patriotów, którym udało się pokonać polską armię.”

Wiadomo już, że Siberia Limited otrzymało wysoką dotację od rosyjskiego rządu. Mówi się o kwocie rzędu 260 mln rubli, czyli równowartości ok. 18 mln złotych. Pieniądze pochodzą z założonego specjalnie funduszu, który ma wspierać projekty krzewiące patriotyzm i zainteresowanie historią kraju. Można się spodziewać, że Smuta przedstawi zatem wszystkie wydarzenia zgodnie z linią partii, czyli w wersji propagandowej.

Nie wiadomo jeszcze, kiedy Smuta może trafić do rosyjskich graczy.

Grafika: Ernst Lissner, Polacy poddają się na Kremlu kniaziowi Pożarskiemu (1938)

Agata Wierzbicka
O autorze

Agata Wierzbicka

Redaktor
W dzieciństwie wielbicielka platformówek i przygodówek, obecnie w grach stawia przede wszystkim na dobrą fabułę. Z uporem maniaka wykonuje nawet najdziwniejsze zadania poboczne. Gdy nie gra – czyta, pisze lub próbuje swoich sił w kolejnych dziedzinach rękodzieła.
Advertisement
Udostępnij:

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie