Twórcy Returnal nie idą na kompromisy. “Wyciągamy wszystko co możemy ze specyfikacji PS5”

Returnal - bohaterka
PS5

Twórcy Returnal chwalą się, że dali z siebie wszystko w kwestii oprawy. Produkcja ma pokazać moc i możliwości, jakie oferuje PlayStation 5.

Najnowsza gra małego studia Housemarque zapowiada się intrygująco. Nietypowy mix gatunków wygląda ślicznie i to zdecydowanie jedna z najbardziej oryginalnych gier zmierzających na PS5.

Na ostatniej konferencji Sony ujrzeliśmy nowy zwiastun i nieubłaganie zbliżamy się do premiery. Twórcy obiecują, że dali z siebie wszystko.

Returnal pokaże możliwości PS5 w pełnej krasie

Szef marketingu Housemarque, Mikael Haveri, udzielił wywiadu, w którym opowiedział o nowej grze studia. Twórcy rzekomo zrobili wszystko co mogli, aby wycisnąć z PS5 jak najwięcej mocy. Co więcej, w Returnal wykorzystano wszystkie nowe funkcje konsoli. W grze dane nam będzie zobaczyć popis możliwości DualSense i dźwięku 3D, a to wszystko w naprawdę ślicznej oprawie.

Myślę, że robimy wiele z wizualizacjami i naprawdę wyciągamy wszystko, co możemy ze specyfikacji (PS5 – przyp. red. ). Myślę, że to widać w kontraście naprawdę ciemnego otoczenia z naprawdę jasnym i kolorowym bullet-hellem neonowych pocisków.

To, co naprawdę rzuca się w oczy, wyłącznie w przypadku PS5, to dźwięk 3D – coś, co naprawdę pozwala graczom wejść w pętlę reakcji. Gdy ktoś pojawia się za tobą, natychmiast możesz się odwrócić i zastrzelić go bez żadnych wizualnych wskazówek.

Podobnie jest, na przykład, w kontrolerze DualSense. Jeśli naciśniesz spust L2 do połowy, będziesz strzelał przycelowując. Jeśli jednak naciśniesz go do końca, odpalisz alternatywny wystrzał ze swojej broni.

– powiedział Mikael Haveri w wywiadzie dla BBC

Co ciekawe, niektórzy błędnie interpretują wypowiedź Mikaela. W sieci pojawiają się artykuły głoszące, że Returnal rzekomo wykorzystuje całą moc PS5. Pracownikowi Housemarque chodzi jednak o fakt, że studio po prostu dało z siebie wszystko w kwestii wykorzystania mocy konsoli. Nie ma sensu tego nadinterpretowywać.

Returnal może być sporym zaskoczeniem

O ile Housemarque to nieduże studio, tak jest ono moim zdaniem mocno niedocenione. Returnal może sprawić, że rzeczeni deweloperzy zagoszczą w świadomości graczy na stałe.

Popularna koncepcja rozgrywki i nietypowy klimat to połączenie idealne. Przy okazji to jeden z pierwszych tytułów ekskluzywnych na PS5. Połączenie tego faktu z dość małą ilością premier w 2021 roku stwarza duże prawdopodobieństwo, że mroczny shooter będzie cichym hitem nadchodzących miesięcy.

Trzymam za to kciuki, bo niewielu twórców decyduje się na stworzenie tak bądź co bądź dziwnej produkcji. Dodatkowo widać, że sami deweloperzy chcą dostarczyć bardzo dopracowany tytuł. Returnal zostało niedawno opóźnione w celu doszlifowania. Gra ukaże się 30 kwietnia bieżącego roku i wyjdzie tylko na PlayStation 5.

Jakub Stremler
O autorze

Jakub Stremler

Redaktor
Popkulturowy kombajn lubujący się w literaturze weird fiction, filmowych horrorach, dobrej muzyce i grach wszelkiego rodzaju. Po godzinach studiuje game design i pielęgnuje pasję do sportu.
Udostępnij:

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie