Fanowski projekt przywraca multiplayer do Red Dead Redemption na PC

Fanowski projekt przywraca multiplayer do Red Dead Redemption na PC
Newsy PC

Fani Red Dead Redemption mają niemałe powody do radości. Pojawiła się pierwsza wersja alfa fanowskiego moda, który przywraca multiplayer.

Na pewno większość z Was doskonale pamięta, kiedy to w październiku ubiegłego roku na komputerach osobistych zadebiutowała pierwsza część serii Red Dead Redemption. Produkcja jest dostępna między innymi na platformie Steam, gdzie może pochwalić się bardzo pozytywnymi recenzjami. Całkiem sporym problemem jest jednak brak trybu wieloosobowego. Pojawił się on w wydaniu konsolowym w 2010 roku.

Red Dead Redemption z trybem multiplayer. Fanowski mod

Tym problemem postanowił jednak zająć się jeden z fanów gry. Jest nim użytkownik o pseudonimie K3rhos, który udostępnił dziś pierwszą wersję alfa swojej modyfikacji RDRMP. Projekt opiera się na autorskim systemie skryptowym opartym na języku LUA, który umożliwia tworzenie dedykowanych serwerów z własnymi zasadami, trybami rozgrywki, a nawet unikalnymi mechanikami. Jak jednak wspomnieliśmy, na chwilę obecną modyfikacja znajduje się na bardzo wczesnym etapie rozwoju.

Wersja alfa oferuje ograniczoną funkcjonalność, jest także dość surowa i nie brakuje w niej błędów. Co oczywiście w żadnym wypadku nie stoi na przeszkodzie, aby moda sprawdzić. Na tym etapie jest to raczej narzędzie dla twórców serwerów niż zwykłych graczy. Ci pierwsi mogą już testować system skryptów i wpływać na kierunek dalszego rozwoju projektu. Dla przeciętnego gracza na razie nie ma zbyt wiele do roboty, ale trzeba przyznać, że potencjał jest ogromny. Ba, autor projektu chce, aby RDRMP poszło w ślady FiveM dla GTA V i tym samym zrewolucjonizowało multiplayer w pierwszym Red Dead Redemption.

Chętni mogą już teraz pobrać moda, jednak warto mieć świadomość, że to dopiero początek drogi. Autorzy liczą, że do końca 2025 roku projekt zyska pełniejsze funkcje. Trzeba jedynie mieć nadzieję, iż Rockstar Games nie zdecyduje się zażądać od autora projektu zaprzestania wszelkich prac.

Źródło: DSOGaming/X

Wincenty Wawrzyniak
O autorze

Wincenty Wawrzyniak

Redaktor
Specjalista od Groznawstwa, który nie stroni od swoich ulubionych tytułów. Rzadko się do tego przyznaje, ale ma prawie 2000 godzin na liczniku w Path of Exile. Pozostałe dwa tytuły w jego świętej trójcy to Assassin’s Creed: Origins oraz Final Fantasy XV. Miłośnik RPG i hack’n’slash, dla którego najważniejsza jest dobra historia, a ściany tekstu są plusem. Po godzinach pisze do szuflady, pije niepokojąco duże ilości kawy i często wraca do swoich ulubionych seriali (o Hannibalu prawdopodobnie gadałby nawet w trumnie).
Udostępnij:

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie