Tak wygląda Ratchet & Clank na PC z funkcjami RTX. Lepiej niż na PS5?
Ratchet & Clank: Rift Apart zmierza na PC jako kolejny wielki hit z PS5. Gra otrzyma wsparcie technologii od NVIDIA. Oto nowy gameplay pokazujący, czy faktycznie będzie tak pięknie.
Ratchet & Clank to coś więcej niż byle marka z PlayStation. Dla mnie to wspomnienie dzieciństwa; dla wielu zresztą najpewniej jest podobnie. W Rift Apart mimo wielkich chęci nie miałem okazji zagrać, dlatego cieszę się bardzo, że tytuł ukaże się na PC. Do tego nie ma wcale wysokich wymagań. Może i konwersja jest niejako strzałem w stopę dla Sony (no bo gracze przecież wyśmiewają firmę), dla graczy PeCetowych to świetna okazja na zapoznanie się z tą pozycją.
Ratchet & Clank: Rift Apart zadebiutuje na blaszakach już dzisiaj (tj. 26 lipca 2023 roku), a na Steam stanie się dostępna po godzinie 17:00. To będzie wielka chwila, bo choć za port odpowiada doświadczone Nixxes, wciąż nie wiemy, czy optymalizacja będzie godna. Przekonamy się o tym już niedługo, a tymczasem możemy obejrzeć nowy zapis rozgrywki z produkcji w wersji na PC z włączonymi funkcjami RTX. To zasadniczo ten sam fragment, którym Sony zachęcało wcześniej graczy na PS5.
Gra wykorzysta technologię dekompresji GPU DirectStorage 1.2 (jako pierwsza w ogóle, choć Diablo IV też doczeka się jej wsparcia). Wcześniej skorzystało z tego Forspoken, ale mowa była tylko o dekompresji CPU. Nowy gameplay jest szczególnie istotny, bo pokazuje nam działanie RTX IO. To teoria, ale muszę Was przestrzec, że technologię tą raczej “poczujemy” w praktyce, a nie zobaczymy na wideo. Nowa funkcja RTX polega na szybkim doczytywaniu tekstur i obiektów w wysokiej rozdzielczości, dlatego właśnie przeskakiwanie między wymiarami w Ratchetcie ma być przyjemne i bezproblemowe. IO eliminuje również denerwujący graczy stuttering, czyli okazjonalne “klatkowanie” obrazu.