Darek Madejski

Wychowany na Amidze i pierwszej odsłonie PlayStation. Do dziś często sięga po hity z lat 90.

0 komentarzy

Dzisiaj Rainbow Six Siege dostaje Operację Grim Sky

Przypominamy, że do Rainbow Six Siege wpada dzisiaj sporo nowej zawartości. Ubisoft podaje godziny, kiedy wszystko zostanie wpakowane na serwery gry.

Fani Rainbow Six Siege, dzisiaj dostaniecie Operację Grim Sky! Nowości trafią do gry podczas przerwy technicznej, która na każdej z platform potrwa około 30 minut (takie są plany).

Na komputerach serwery zostaną wyłączone na wspomniany czas o godz. 15:00 czasu polskiego. W przypadku PlayStation 4, przerwa rozpocznie się o godz. 16:00, a na Xbox One wystartuje o 17:00. Po ponownym uruchomieniu serwerów powinniście mieć dostęp do Operacji Grim Sky.

Battlefield 5 – beta. Niektórzy już grają, oto ustawienia graficzne PC

Rainbow Six Siege – Operacja Grim Sky – nowości

2 NOWYCH OPERATORÓW

Do założonej w strukturach Tęczy drużyny Urban Tactical Response Team – kryptonim Grim Sky (lub GSUTR) – dołącza Maverick ze Stanów Zjednoczonych oraz Clash z Wielkiej Brytanii.

W chwili premiery nowego sezonu posiadacze Przepustki Sezonowej mogą natychmiast odblokować tych operatorów i korzystać z nich na wyłączność przez siedem dni. Po upływie tego czasu wszyscy gracze mogą odblokować operatorów za pomocą punktów Rozgłosu lub Kredytów R6.

PRZEROBIONA MAPA: BAZA HEREFORD

Celem przerobienia mapy Baza Hereford jest poprawienie problemów z płynnością, równowagą i identyfikacją wizualną mapy, dzięki czemu nowa Baza Hereford stanie się lepszym wyborem do sprawiedliwej rywalizacji. To pierwsza mapa przerobiona przez zespół autorów gry, a Operacja Grim Sky to pierwszy sezon z taką przeróbką. Przebudowa mapy dotyczy wielu elementów, dlatego też Bazę Hereford należy traktować jak nową mapę. Oto charakterystyczna Baza Hereford po gruntownej renowacji.

Na każdym piętrze będzie więcej miejsca, co również oznacza większą liczbę ścian i podłóg, które można wyważyć. Dostępne będą też nowe schody i włazy, co ułatwi poruszanie się między piętrami i zwiększy skuteczność flankowania. Gracze zauważą dramatyczne zmiany w rozkładzie pomieszczeń, ale mapa wciąż będzie się wydawać znajoma mimo swojej całkowitej przebudowy.

Identyfikacja wizualna mapy i jej paleta kolorów zostaną zaktualizowane, dzięki czemu każde z pięter zyska bardziej wyrazisty charakter. Gracze natkną się na mieszankę dawnych i współczesnych elementów, jak również na pomieszczenia tematyczne. Baza Hereford wciąż jednak zachowa swoją „duszę” i będzie zawierać wiele ukłonów w stronę poprzedniej wersji mapy.

ZESTAW ELITARNY DLA FROST

Nieważne, jak jest zimno – Frost zawsze znajdzie sposób na godne powitanie. Doskonale idzie jej zwłaszcza podkładanie pułapek. Niezależnie od pogody celebrujemy tę specjalistkę z JTF2 i publikujemy jej czadowy zestaw elitarny.

Elitarna Frost zmierzy się z polarnym klimatem dzięki swojemu uniformowi Łowczyni, animacji zwycięstwa, skórce na swój gadżet Sterling MK2 LHT oraz skórce na broń dla Super 90, 9mm C1 oraz MK1 9mm. Otrzyma również elitarną ozdobę chibi dla Frost.

Ten zestaw będzie dostępny w sekcji uniformów Frost w chwili premiery Operacji Grim Sky.

GRIM SKY – SKÓRKI NA BROŃ

Podczas Operacji Grim Sky pierwsze skrzypce gra Zjednoczone Królestwo. Sezonowe skórki na broń to słynne Whitehall 1212, nieposkromione Labry, charakterystyczny Spitfire i iście królewski Suweren. Z takimi skórkami z pewnością zadasz szyku.

Sezonowe skórki na broń można odblokować wyłącznie podczas Operacji Grim Sky. Po odblokowaniu skórki można ją nałożyć na wszystkie dostępne bronie. Skórki zostaną w ekwipunku nawet po zakończeniu sezonu.

KONSULAT POPRAWA MAPY

Na niebie gromadzą się ponure chmury, ale nad Konsulatem zaświeciło słońce. Zespół autorów gry odkurzył stare plany budowlane i znalazł sposoby na ulepszenie mapy zarówno z perspektywy atakujących, jak i broniących.

Punkt odrodzeń przy posterunku policyjnym zostanie powiększony, co zapewni bezpieczniejszą drogę do umocnionego budynku. W punkcie odrodzeń na stacji benzynowej przesunięta zostanie ściana, co uniemożliwi wyglądanie obrońców w to miejsce i zdobywanie wczesnych zabójstw.

Dodaliśmy również czwarte miejsce podkładania bomby przy stanowisku obsługi i w archiwach. Czas zrewidować strategie.

To druga poprawa mapy przeprowadzona przez autorów – w pierwszej kolejności zajęli się mapą Klub.

BALANS OPERATORÓW

THATCHER

  • Granaty EMP będą teraz tymczasowo wyłączać kamery, zamiast je niszczyć.

TWITCH

  • Dron elektryczny będzie nieco głośniejszy.

OGÓLNE POPRAWKI I ULEPSZENIA

BALANS GRY

ZMIANY WE WZMACNIANIU WŁAZÓW

Wzmocnione włazy będzie teraz można częściowo zniszczyć.

Naszym celem jest doprowadzenie do sytuacji, w której niszczenie włazów jest bardziej urozmaicone. Ulepszyliśmy sposób obsługi wzmocnień włazów wewnątrz gry, dzięki czemu możemy ominąć kilka problemów, przez które częściowa destrukcja włazów nie była możliwa.

WYGODA GRACZY

WYBÓR OPERATORA PRZY BEZCZYNNOŚCI

Jeśli nie wybierzesz operatora przed końcem fazy wyboru, od teraz nie będziesz już grać rekrutem. Będziesz losowym operatorem spośród operatorów, których odblokowałeś, oczywiście z wyłączeniem operatorów wybranych przez twoich kolegów z drużyny.

Dla wszystkich jedenastu graczy, dla których rekrut to postać główna – wasze rządy terroru nie dobiegły końca. Wciąż będziecie mogli ręcznie wybrać rekruta.

ULEPSZONE FUNKCJE WYCISZANIA

Implementujemy dodatkowe funkcje wyciszające, dzięki czemu nasi gracze będą mieli większą kontrolę nad swoją rozgrywką w Rainbow Six Siege. Gracze będą od teraz mogli wyciszać konkretnych graczy. Możesz na przykład wyciszyć czat tekstowy Emilii, czat głosowy Gabriela, czat tekstowy i głosowy Craiga i żaden z nich w wypadku Amelii.

ZMIANY DOTYCZĄCE BRAKU PRECYZJI CELOWNIKA

Nasz system odrzutu zawiera błąd wpływający na broń automatyczną, który powoduje, że pociski nie lecą dokładnie tam, gdzie wskazuje celownik kolimatorowy. Poprawka tego błędu zostanie włączona do nadchodzącej aktualizacji w Sezonie 3 Roku 3. Dokonamy tego przez rozłączenie interakcji pomiędzy bronią a polem widzenia (FOV) oraz zagwarantowanie, że celownik będzie zawsze znajdował się w centrum ekranu gracza.

ZDROWIE GRY

DYNAMICZNE SKALOWANIE ROZDZIELCZOŚCI

Wprowadzamy dynamiczną rozdzielczość na konsolach. Celem tego działania jest poprawienie jakości obrazu w chwili, gdy procesor graficzny jest mniej obciążony i zachowanie wyższej prędkości działania podczas scen bardziej wymagających dla procesora graficznego. Dzięki tej zmianie gra będzie działała ze stabilniejszą prędkością, zwłaszcza w wymagających sytuacjach dla procesora graficznego, jak na przykład podczas eksplozji ładunków Fuze’a.

Oto dalsze szczegóły dotyczące dynamicznej rozdzielczości na konsolach:

• Xbox One wyświetla rozdzielczość 900p ze skalowaniem renderingu od 40% (1012×572) do 80% (1432×804).
• PS4 wyświetla rozdzielczość 1080p ze skalowaniem renderingu od 40% (1216×684) do 80% (1720×968).
• Xbox One X wyświetla rozdzielczość 1728p ze skalowaniem renderingu od 40% (1944×1092) do 100% (3072×1728).
• PS4 Pro wyświetla rozdzielczość 1440p ze skalowaniem renderingu od 40% (1620×912) do 100% (2560×1440).

ZMIANY W PLAYLISTACH

ROTACJA MAP

Wraz z dodaniem nowej wersji mapy Baza Hereford zmieniamy playlisty w trybie rankingowym i swobodnym. W rotacji rankingowej obecnych będzie 12 map, a w swobodnej 18 map. W grach użytkownika dostępne będą wszystkie mapy.

NAJWAŻNIEJSZE POPRAWKI BŁĘDÓW

ROZGRYWKA

  • Naprawiono – gracze, którzy dołączają do toczącej się gry podczas fazy akcji powodują problemy z przypisaniem klawiszy stosowanym przez kolegów z drużyny do obsługi urządzeń obserwacyjnych.
  • Naprawiono – gracze mogą czasami przeniknąć przez wzmocnioną ścianę za pomocą rozkładanej tarczy.
  • Naprawiono – spadek prędkości gry w chwili przejścia na mapę taktyczną podczas fazy przygotowań.
  • Naprawiono – gdy operator otrzymuje obrażenia, gdy kuca z tarczą, jego ręka z bronią przenika przez tarczę.
  • Naprawiono – niektóre elementy operatorów przenikają przez barykady. W niektórych wypadkach da się je zauważyć, a nawet w je strzelić, raniąc operatora.
  • Naprawiono – możliwe jest rozłożenie barykady lub założenie wzmocnienia, gdy operator stoi daleko od drzwi lub ściany.
  • Naprawiono – czas przełączania z BOSG 12.2 na broń dodatkową jest dłuższy niż zamierzano.
  • Naprawiono – filtr kolorystyczny narzędzia obserwacyjnego wyłącza się, gdy podczas obserwacji zostaniesz sprowadzony na niski poziom zdrowia.
  • Naprawiono – jeśli opcja chodzenia ustawiona jest na tryb przełączany, gracz idzie naprzód w chwili użycia kombinacji alt-tab.
  • Naprawiono – możliwe jest jednoczesne przyjęcie pozycji padnij i zadawanie ciosu wręcz za pomocą tarczy.
  • Naprawiono – bronie mogą przenikać przez podłogę, jeśli gracz położy się na ziemi i wychyli w bok.
  • Naprawiono – uszkodzone animacje w chwili przełączania broni lub rzucania gadżetów w pozycji padnij.
  • Naprawiono – gracze otrzymują więcej obrażeń, jeśli wjadą na linie w chmurę gazu z granatu Smoke’a.
  • Naprawiono – informacje o zabójstwie nie są wyświetlane, jeśli gracz umrze na skutek działania gadżetu martwego przeciwnika.
  • Naprawiono – animacja rozbrajacza resetuje się w chwili przełączenia widoku.
  • Naprawiono – tekstury pomiędzy ścianami, które można wzmocnić i które są niezniszczalne, da się przestrzelić z broni palnej.

OPERATORZY

BANDIT
  • Naprawiono – gracze mogą używać akumulatorów porażających na wzmocnionych panelach Castle’a za pomocą rozkładanej tarczy.
DOKKAEBI
  • Naprawiono – jeśli Bomba Logiczna zostanie zastosowana w chwili, gdy obrońca patrzy na kamery, tekstury pokazujące zakłócenia są uszkodzone.
TACHANKA
  • Naprawiono – tarcza na karabin Tachanki zawiera błędy, na skutek których gracze mogą być przez nią postrzeleni.
  • Naprawiono – po szybkim przełączeniu pomiędzy gadżetem i bronią, animacja Tachanki jest uszkodzona, gdy operator w widoku z trzeciej osoby zaczyna używać stacjonarnego karabinu maszynowego.
TWITCH
  • Naprawiono -dron elektryczny nie może przemieścić się nad niektórymi wystarczająco niskimi elementami otoczenia.
VIGIL
  • Naprawiono – nieprawidłowa animacja przeładowania BOSG 12.2.
LESION
  • Naprawiono – miny Gu są aktywowane w chwili umieszczenia ich pod wzmocnionym włazem.
MIRA
  • Naprawiono – za pomocą lustra weneckiego Miry można stworzyć lukę pomiędzy 2 wzmocnieniami.
MONTAGNE
  • Naprawiono – animacja rozkładania tarczy resetuje się w chwili przełączania widoku.
  • Naprawiono – gracze mogą przeskakiwać nad tarczą Montagne’a.
HIBANA
  • Naprawiono – w niektórych wypadkach, gdy wzmocniona ściana jest niszczona pociskami z wyrzutni X-KAIROS Hibany, w powietrzu lewitują elementy ściany.
FINKA
  • Naprawiono – w chwili uruchomienia adrenaliny przez Finkę, jaj prawa ręka przesuwa się w nieprawidłowe miejsce na broni.
  • Naprawiono – szybkostrzelność broni Spear .308 według menu wynosi 780 pocisków na minutę, ale w rzeczywistości jest to 700.
BLITZ
  • Naprawiono – hitbox tarczy Blitza nie odpowiada jej kształtowi.
BLACKBEARD
  • Naprawiono – gdy operator stoi obok niektórych powierzchni, hitbox głowy przenika przez tarczę na karabinie.

PROJEKTY POZIOMÓW

GRANICA
  • Naprawiono – gracze, którzy chowają się pod biurkiem w biurze na pierwszym piętrze częściowo przenikają przez powierzchnię i można ich trafić.
  • Naprawiono – pułapki Frost przenikają przez obudowy kabli w serwerowni na parterze, przez co są częściowo niewidoczne.
  • Naprawiono – operatorzy mogą przeniknąć przez biurko w archiwach na pierwszym piętrze, serwerowni na parterze i pomieszczeniu wentylacyjnym na parterze.
BARTLETT
  • Naprawiono – mata Frost przenika przez stół w jadalni na parterze i staje się niewidzialna.
BAZA HEREFORD
  • Naprawiono – dynamiczne przenikanie nie działa w wypadku niektórych niezniszczalnych obiektów i ścian.
WIEŻA
  • Naprawiono – można umieścić drona wewnątrz sufitu windy na pierwszym piętrze.
KONSULAT
  • Naprawiono – można umieścić drona wewnątrz sufitu z kafeterii B, dzięki czemu dron widzi więcej niż jeden cel.
  • Naprawiono – problemy z przenikaniem w wielu miejscach.
WIEŻOWIEC
  • Naprawiono – po zniszczeniu ściany pomiędzy biurem i holem na pierwszym piętrze, w powietrzu unosi się szereg fragmentów ściany.
WILLA
  • Naprawiono – ładunek kasetowy Fuze’a zacina się w suficie i wybucha, jeśli zostanie umieszczony zbyt blisko środka czwartego drewnianego panelu.
  • Naprawiono – obrońcy mogą się chować na szafce w starym biurze B.
DOM
  • Naprawiono – model postaci staje się niewidzialny, jeśli operator stoi pod schodami w piwnicznej pralni.
  • Naprawiono – operatorzy z tarczami mogą zadawać obrońcom ciosy wręcz przez metalowe kurtyny.
KANAŁ
  • Naprawiono – możliwe jest ukrycie się wewnątrz panelu w pokoju z urządzeniami elektrycznymi.
  • Naprawiono – w niektórych miejscach ładunek kasetowy Fuze’a może odpalić w drugą stronę i zabić gracza, który go podłożył.
JACHT
  • Naprawiono – atakujący może umieścić drona w suficie w maszynowni na pierwszym piętrze.
WYBRZEŻE
  • Naprawiono – ściana korytarza na pierwszym piętrze znika, jeśli operator obserwuje ją przez kamerę Valkyrie z drugiego końca korytarza.
  • Naprawiono – gracze są w stanie dotrzeć do fioletowej plandeki na basenie.
KLUB
  • Naprawiono – drony mogą przenikać przez dach nad wejściem do kuchni na parterze.
  • Naprawiono – atakujący mogą wrzucić drona w ścianę klubu ze wschodniego dachu.
  • Naprawiono – operator przenika przez podłogę, jeśli położy się na sedesie.
  • Naprawiono – model operatora może przeniknąć przez barierkę schodów na głównej klatce schodowej pomiędzy parterem i pierwszym piętrem oraz w okolicach punktu klatki schodowej w piwnicy.
PARK ROZRYWKI
  • Naprawiono – w fazie przygotowań gracze mogą wyjść na zewnątrz przez ścianę.
DOMEK GÓRSKI
  • Naprawiono – gracze mogą strzelać do wrogów przez schody w wielkiej sali na parterze.
KAFE
  • Naprawiono – Valkyrie może umieszczać kamery wewnątrz ściany pomiędzy chłodnią i kuchnią na parterze.
OREGON
  • Naprawiono – w wielu miejscach dron może spaść poza obszar mapy.
  • Naprawiono – problemy z przenikaniem w wielu miejscach.
  • Naprawiono – na wysypisku, pomiędzy framugą okna i ścianą znajduje się luka, przez którą gracze mogą zaglądać do środka budynku.

INTERFEJS GRACZA

  • Naprawiono – ciągłe ładowanie w chwili użycia opcji sortowania po nazwie w menu z ozdobami.
  • Naprawiono – flagi ikon oznaczających zestawy występują na kartach operatorów, którzy nie mają elitarnych uniformów.
  • Naprawiono – złota ozdoba chibi Vigila przenika przez tarcze.
  • Naprawiono – efekt dymu przybiera kolor drugiego otwartego pakietu Alfa.
  • Naprawiono – niektóre czarne ikony kolekcji dołączone są do losowych skórek na broń.
  • Naprawiono – opcje graficzne nie zostają zastosowane w chwili zaakceptowania zastosowania zmian w wyskakującym oknie.
  • Naprawiono – podczas przewijania uniformów widać niewielkie opóźnienie.
  • Naprawiono – gracze nie słyszą czatu głosowego swoich kolegów z drużyny.
  • Naprawiono – po zakończeniu operacji gracze wracają do głównego menu, zamiast przechodzić do kolejnej operacji.

Dodatkowe poprawki błędów i balansu

ZMIANY W BALANSIE

MAVERICK

  • Zmniejszona skuteczność palnika przeciw drutowi kolczastemu
  • Granaty dymne zastąpiono granatami ogłuszającymi
  • Niewielkie zwiększenie zasięgu palnika

HIBANA

  • Liczba pocisków wymagana do zniszczenia włazu zmniejszona z 6 do 4.

ZOFIA

  • Liczba granatów ogłuszających w KS79 Lifeline zmniejszona z 4 do 3.

GLAZ

  • OTs-03 nie może już niszczyć pancernych paneli Castle’a.

POPRAWKI BŁĘDÓW

ROZGRYWKA

  • Naprawiono – Dym wylotowy broni jest zbyt gęsty i zasłania widok.
  • Naprawiono – Model operatora pozostaje w grze, jeśli użytkownik opuści sesję podczas korzystania z narzędzia obserwacyjnego.
  • Naprawiono – Jeśli rozbrajacz zostanie upuszczony na nierównej powierzchni, odgłos grzechotania odgrywany jest w nieskończoność.
  • Naprawiono – Celowniki red dot mają pogrubione tekstury na soczewce, co częściowo zasłania widok podczas korzystania z nich.
  • Naprawiono – Gracz może trafiać w stopy Montagne’a, nawet gdy operator rozłoży w pełni swoją tarczę.
  • Naprawiono – Gdy operatorzy z tarczami nie ruszają się w pozycji kucznej, ich głowy wystają nad tarcze.
  • Naprawiono – Strzelby nie mają odrzutu podczas oddawania serii szybkich strzałów.
  • Naprawiono – W wypadku niektórych broni dym wylotowy jest zbyt gęsty przy korzystaniu z tłumika.

OPERATORZY

CLASH

  • Naprawiono – Efekty działania tarczy Clash przenikają przez barykadę, gdy tarcza z tazerem jest włączona.
  • Naprawiono – Gadżety mogą przenikać przez tarczę Clash.
  • Naprawiono – Gdy Clash używa swojej tarczy na wrogu stojącym po drugiej stronie ściany, gracz atakujący widzi efekty działania tarczy.
  • Naprawiono – Efekty działania tarczy Clash przenikają przez barykadę, gdy tarcza z tazerem jest włączona.
  • Naprawiono – Operator atakujący jest nadal spowolniony, gdy Clash zginie w chwili uruchamiania tarczy CCE.
  • Naprawiono – Brak płomienia wylotowego broni Clash.
  • Naprawiono – Jeśli gracz wymusza kolizję z rozłożoną tarczą Clash z pozycji leżącej, jest w stanie ranić operatorkę.
  • Naprawiono – Od czasu do czasu uzyskiwanie dostępu do kamer przy włączonej tarczy z tazerem powoduje, że gdy następnym razem tarcza zostaje wyposażona, automatycznie się włącza.

MIRA

  • Naprawiono – Gracz może atakować wręcz i strzelać do operatorów, którzy przenikają przez lustro weneckie Miry.

CAPITAO

  • Naprawiono – Łuski wyrzucone z M249 Capitao unoszą się wokół operatora.

MAVERICK

  • Naprawiono – Czerwone zawiasy na wzmocnionej ścianie nie zostają zniszczone za pomocą palnika, tworząc jednostronną dziurę.
  • Naprawiono – Palnik Suri Mavericka zadaje 5 punktów obrażeń zamiast 2.

FUZE

  • Naprawiono – Fuze nie może podłożyć ładunku kasetowego, gdy wisi na linie.
  • Naprawiono – Ładunek kasetowy można podłożyć na framudze wzmocnionego włazu.

BLACKBEARD

  • Naprawiono – Ikona tarczy w interfejsie Blackbearda nie zmienia się w chwili otrzymywania obrażeń.

CASTLE

  • Naprawiono – Strefa interakcji, w której można usuwać panele pancerne Castle’a nie jest wystarczająco szeroka.

CAPITAO

  • Naprawiono – PRB92 Capitao nazywa się Luison.

DOŚWIADCZENIA UŻYTKOWNIKA

  • Naprawiono – Pokrywa przenika przez rękojeść broni Eli.
  • Naprawiono – Pistolet GIGN P9 wyrzuca 2 łuski przy pojedynczym strzale w widoku z trzeciej osoby.
  • Naprawiono – W zależności od kierunku patrzenia, gazy wylotowe nie pojawiają się lub pojawiają się z opóźnieniem przy oddawaniu pierwszego strzału z pistoletów maszynowych wyposażonych w tłumik płomieni.
  • Naprawiono – Gracze nie mogą zamknąć menu opcji, jeśli w określony sposób zastosują zmiany.
  • Naprawiono – Gracze mogą dołączyć do innej sesji rankingowej po tym, gdy zostaną wyrzuceni z sesji na skutek zabójstwa drużynowego.
  • Naprawiono – Odgłos drona nie znika, jeśli urządzenie zostaje zniszczone w ruchu.
  • Naprawiono – Po użyciu palnika do wyważania, w dolnej części ściany pozostają jej lewitujące fragmenty.
  • Naprawiono – Po celowych zabójstwach kolegów z drużyny użytkownik zostaje usunięty z meczu z opóźnieniem i nie dostaje żadnej kary. Na ekranie pojawia się wiadomość o synchronizacji danych.
  • Naprawiono – Zawartość zakładki z premią nie zostaje zaktualizowana, a użytkownik widzi wiadomość „Proszę czekać, trwa synchronizacja danych…”.

Źródło: Ubisoft, opracowanie własne

Rejestracja konta

Dołącz do grona użytkowników Planety Gracza

Chcesz brać udział w konkursach, wygrywać nagrody i wiedzieć o najnowszych premierach jako pierwszy? Zarejestruj się i dołącz do naszej społecznośći.
Rejestrując się, akceptujesz regulamin naszego serwisu

Masz już konto? Zaloguj się

2.8
Rated 2.8 out of 5
2.8 out of 5 stars (based on 72 reviews)
Excellent40%
Very good4%
Average2%
Poor1%
Terrible53%