Quake 2 RTX oficjalnie zapowiedziany i wygląda obłędnie

Quake 2 RTX oficjalnie zapowiedziany i wygląda obłędnie
Newsy PC

Tak powinny wyglądać nowe wersje starych hitów. Z małego projektu wyrósł Quake 2 RTX, który został zapowiedziany przez firmę Nvidia.

Na początku roku w sieci pojawił się mod do Quake 2, który zadziwił swoim wykonaniem. Chodzi o projekt Christophera Scheida nazwany Q2VKPT. Programista odbywał staż w firmie Nvidia i zapewne dzięki temu jego dzieło zostało nie tylko dostrzeżone, lecz wzięte pod skrzydła zielonej ekipy i jeszcze bardziej “dopalone”.

Quake 2 RTX – dobry przykład, jak powinny wyglądać remastery

Quake 2 z 1997 roku prezentuje się w nowych szatach wybornie. Już mod Q2VKPT sprawiał świetne wrażenie, lecz Quake 2 RTX pójdzie jeszcze dalej. Nvidia pokazała właśnie rozwiniętą wersję moda, który opiera się na otwartym kodzie, więc społeczność będzie mogła jeszcze dodatkowo w nim namieszać.

Quake 2 RTX zaoferuje oczywiście technologię Ray Tracingu oraz wykorzysta Vulkan API. Oprócz tego Nvidia zapowiada kontrolowane w czasie rzeczywistym oświetlenie, z płynnymi przejściami pomiędzy nocą i dniem. Zobaczymy również efekty refrakcji na szkle i wodzie, obsługę HDR, ulepszone tekstury, NVIDIA Flow Fire, efekty dymu oraz cząstek, pistolet flarowy do oświetlania ciemnych zakątków, gdzie czają się wrogowie i wiele więcej.

Pierwsze screeny z Quake 2 RTX wyglądają przepięknie, a zaraz pod nimi znajdziecie filmik prezentujący projekt Q2VKPT, który był podstawą do stworzenia wersji od Nvidia.

Darek Madejski
O autorze

Darek Madejski

Redaktor
Wspomina gaming lat 90. z wielkim sentymentem. Ekspert w dziedzinie retro sprzętu oraz starych konsol. Oprócz duszy kolekcjonera, fan współczesnych gier singleplayer, głównie tych na PlayStation. Specjalista w treściach dotyczących PS Plus oraz promocji. Poza pracą, fan seriali w klimacie postapokaliptycznym, koszenia trawy, rąbania drewna i zajmowania się wszystkim, by tylko nie siedzieć w miejscu.
Udostępnij:

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie