Quake 2 RTX oficjalnie zapowiedziany i wygląda obłędnie
Tak powinny wyglądać nowe wersje starych hitów. Z małego projektu wyrósł Quake 2 RTX, który został zapowiedziany przez firmę Nvidia.
Na początku roku w sieci pojawił się mod do Quake 2, który zadziwił swoim wykonaniem. Chodzi o projekt Christophera Scheida nazwany Q2VKPT. Programista odbywał staż w firmie Nvidia i zapewne dzięki temu jego dzieło zostało nie tylko dostrzeżone, lecz wzięte pod skrzydła zielonej ekipy i jeszcze bardziej “dopalone”.
Quake 2 RTX – dobry przykład, jak powinny wyglądać remastery
Quake 2 z 1997 roku prezentuje się w nowych szatach wybornie. Już mod Q2VKPT sprawiał świetne wrażenie, lecz Quake 2 RTX pójdzie jeszcze dalej. Nvidia pokazała właśnie rozwiniętą wersję moda, który opiera się na otwartym kodzie, więc społeczność będzie mogła jeszcze dodatkowo w nim namieszać.
Quake 2 RTX zaoferuje oczywiście technologię Ray Tracingu oraz wykorzysta Vulkan API. Oprócz tego Nvidia zapowiada kontrolowane w czasie rzeczywistym oświetlenie, z płynnymi przejściami pomiędzy nocą i dniem. Zobaczymy również efekty refrakcji na szkle i wodzie, obsługę HDR, ulepszone tekstury, NVIDIA Flow Fire, efekty dymu oraz cząstek, pistolet flarowy do oświetlania ciemnych zakątków, gdzie czają się wrogowie i wiele więcej.
Pierwsze screeny z Quake 2 RTX wyglądają przepięknie, a zaraz pod nimi znajdziecie filmik prezentujący projekt Q2VKPT, który był podstawą do stworzenia wersji od Nvidia.