PS5 i PS VR 2 – poczujemy kształt i temperaturę wirtualnych obiektów?
Wynika tak z patentu na specjalną rękawicę VR, którą opracowuje Sony. Możliwe, że będzie ona dołączana jako sterownik do zestawu PlayStation VR 2, opracowywanego specjalnie dla konsoli PS5 (powyższa grafika nie przedstawia wyglądu sprzętu).
Wirtualna rzeczywistość nadal nie może przebić się do świadomości większości posiadaczy PlayStation i zestaw PS VR wciąż jest traktowany przez wielu jako dodatek do konsoli, a nie jako niezbędnik. Sony zapowiedziało, że PS5 będzie posiadało wsparcie dla wirtualnej rzeczywistości, lecz prawdę mówiąc, jeśli Japończycy chcą przekonać niezdecydowanych do wejścia w ten świat, muszą wymyślić coś ekstra. Takim czymś może być rękawica VR, która została opatentowana przez producenta PlayStation.
PS5 z nową wizją VR?
Sony Interactive Entertainment złożyło w Urzędzie Patentów i Znaków Towarowych Stanów Zjednoczonych nowy wniosek. Dotyczy on rękawicy, która ma rozwinąć doznania płynące z grania w wirtualnej rzeczywistości.
Rękawica pozwoli przekazać graczowi wrażenia dotykowe podczas obcowania z wirtualnymi przedmiotami. Na przykład użytkownik może dotknąć szorstkiej powierzchni wirtualnego głazu i poczuć teksturę oraz temperaturę tego obiektu. Gracz może też chwycić wirtualną rękojeść wirtualnego miecza i poczuć kształt, nacisk/wagę oraz teksturę rękojeści – czytamy w opisie patentu.
Dokument opisuje jako przykład sytuację, kiedy gracz w wirtualnym świecie chwyta za piracki miecz. Jeśli rękojeść będzie owinięta skórzanymi paskami, wyczujemy to pod naszą dłonią. Podczas walki, jeśli wirtualny wróg trafi swoim ostrzem w nasz miecz, rękawica zadba o to, by drgania uderzenia były dla nas odczuwalne jako przechodzące z miecza do dłoni.
Brzmi to naprawdę świetnie i jest oczywiste, że takie rozwiązania znacznie podniosłyby wrażenia z rozgrywek VR. W połączeniu z mocą PlayStation 5, oferującą lepszą grafikę oraz fizykę wirtualnego świata, możemy doświadczyć prawdziwej rewolucji VR.
Pytanie tylko, czy rękawica rzeczywiście powstanie, a nie pozostanie jedynie na papierze? Wiele patentów niestety nigdy nie wychodzi z fazy koncepcji. Mamy jednak nadzieję, że Sony zaskoczy nas nową wizją na wirtualne granie.