PS5 z wielkim problemem. Gracze tracą dostęp do swoich gier, coraz więcej przypadków
W sieci pojawia się coraz więcej doniesień o problemach z dostępem do gier na PS5. Gracze nie mogą zagrać w kupione tytuły cyfrowe.
Jak na ten moment nie wiemy, jak wielką skalę ma występujący na PS5 problem. Wszystko najpewniej przez serwery lub połączenie z systemem autoryzacji licencji. Konsola nie jest w stanie potwierdzić licencji danej gry, przez co gracze mają je zablokowane.
Promocje i najtańsze gry na PS5 | |
Reklama |
PS5 z wielkim problemem
Istnieje szansa, że jeśli wczoraj wieczorem chcieliście zagrać na PS5, to być może Waszym oczom ukazała się informacja, że nie macie dostępu do swoich gier. Problem ten zgłaszają masowo użytkownicy m.in. na Reddicie, ale dotyczy też rodzimych graczy. Jeden z internautów na Wykopie napisał, że nie ma dostępu do swoich tytułów. Wygląda na to, że chodzi wyłącznie o gry kupione cyfrowo. Z oczywistych względów posiadacze pudełek są bezpieczni.
W każdym razie problem ten najwyraźniej występuje od dłuższego czasu, ale dopiero teraz zaczyna zdobywać uwagę. Niektórzy w sieci twierdzą, że nie mają dostępu do gier nawet od stycznia bieżącego roku. Gracze jednoznacznie przyznają, iż nie mają możliwości odpalenia danej pozycji ze względu na problem z potwierdzeniem licencji. W teorii brzmi to jak drobny problem, ale skoro niektóre posty mają parę dni, być może oznacza, że tak naprawdę rozprzestrzenia się na coraz większą liczbę użytkowników.
Każda gra, którą kupiłem, jest zablokowana, próbowałem przywrócić licencje, zresetowałem PS5, kiedy klikam na grę, przenosi mnie do sklepu PlayStation i pokaże kwotę, którą gra kosztuje, więc dla zabawy klikam na nią, a następnie wyskakuje komunikat i mówi, że już posiadam grę.
– grzmi jeden z redditorów (pis. oryg.)
Komunikaty z błędami w PS5
Niektórzy polecają przywrócenie licencji w ustawieniach konsoli, ale wiele osób uważa, że nic to nie daje. Część otrzymuje konkretne komunikaty z błędami.
Moje błędy to: CE-117773-6 (Gry, które kupiłem, ale nie są z PS Plus), WS-116033-6 (Gry, które kupiłem, które można przesyłać strumieniowo z PS Plus), WS-116483-4 (Gry, które pokrywają się z PS Plus i darmowymi grami, które pobrałem przed zablokowaniem wszystkiego) oraz CE-112859-6 (Aplikacje multimedialne, które pobrałem wcześniej).
– informuje gracz
Jak na ten moment skala problemu nie jest znana, choć doniesień o problemach pojawia się coraz więcej. W ciągu ostatnich godzin kilku graczy przyznało, że już przywrócono im ich gry, lecz nie wiemy, czy stało się to samoczynnie, czy to efekt kontaktowania się z PlayStation. Najbezpieczniej, w przypadku wystąpienia błędów, będzie zasięgnięcie pomocy u Sony. Firma na razie nie wydała oświadczenia.