PS5 – nowa technologia dźwięku dotknie przede wszystkim dwa gatunki gier
Twórcy gier wypowiadają się o technologii dźwięku 3D użytej w PS5. Według nich będzie ona prawdziwym przełomem w branży.
Technologia stale się rozwija, a nowe konsole zaliczą prawdziwy skok w nowinkach technicznych. Wyższa wydajność to jedno, ale takie udogodnienia jak dysk SSD i wsparcie dla odświeżania 120 Hz to dosłownie game-changery.
Jedną z takich rewolucyjnych funkcji ma być zaimplementowanie dźwięku 3D w PlayStation 5, która może bardzo znacząco wpłynąć na zatopienie się w światach gier.
Christopher Ganton, członek studia Virtuos, w wywiadzie dla GamingBolt podzielił się swoimi spostrzeżeniami odnośnie silnika dźwiękowego Tempest w PS5.
Mówiąc ogólnie, Tempest zwiększy immersję w grach wideo.
Otworzy to kilka nowych ścieżek w projektowaniu i graniu w gry, szczególnie w przypadku FPS-ów i skradanek. Dla deweloperów takich jak my realistyczny dźwięk wcale nie jest tak ważny, jak ten, który najbardziej pasuje do rozgrywki. Bardziej realistyczna gra wcale nie musi być bardziej immersyjna.
~Christopher Ganton
Silnik Tempest ma wspierać niektóre modele słuchawek, a jakiś czas po premierze ma zostać także dodane wsparcie dla dźwięku surround z telewizorów.
Jak widać twórcy gier wiedzą już, że dźwięk 3D w PS5 może być bardzo znaczący dla branży. Pytanie brzmi, czy jego implementacja w grach będzie na tyle prosta, aby większość deweloperów pokusiła się o jego wykorzystanie. Wszystkie wątpliwości zostaną rozwiane dopiero po premierze konsoli.