PS5 – nowa technologia dźwięku dotknie przede wszystkim dwa gatunki gier

Konsola PS5 z kontrolerem dualsense
PS5

Twórcy gier wypowiadają się o technologii dźwięku 3D użytej w PS5. Według nich będzie ona prawdziwym przełomem w branży.

Technologia stale się rozwija, a nowe konsole zaliczą prawdziwy skok w nowinkach technicznych. Wyższa wydajność to jedno, ale takie udogodnienia jak dysk SSD i wsparcie dla odświeżania 120 Hz to dosłownie game-changery.

Jedną z takich rewolucyjnych funkcji ma być zaimplementowanie dźwięku 3D w PlayStation 5, która może bardzo znacząco wpłynąć na zatopienie się w światach gier.

Christopher Ganton, członek studia Virtuos, w wywiadzie dla GamingBolt podzielił się swoimi spostrzeżeniami odnośnie silnika dźwiękowego Tempest w PS5.

Mówiąc ogólnie, Tempest zwiększy immersję w grach wideo.

Otworzy to kilka nowych ścieżek w projektowaniu i graniu w gry, szczególnie w przypadku FPS-ów i skradanek. Dla deweloperów takich jak my realistyczny dźwięk wcale nie jest tak ważny, jak ten, który najbardziej pasuje do rozgrywki. Bardziej realistyczna gra wcale nie musi być bardziej immersyjna.

~Christopher Ganton

Silnik Tempest ma wspierać niektóre modele słuchawek, a jakiś czas po premierze ma zostać także dodane wsparcie dla dźwięku surround z telewizorów.

Jak widać twórcy gier wiedzą już, że dźwięk 3D w PS5 może być bardzo znaczący dla branży. Pytanie brzmi, czy jego implementacja w grach będzie na tyle prosta, aby większość deweloperów pokusiła się o jego wykorzystanie. Wszystkie wątpliwości zostaną rozwiane dopiero po premierze konsoli.

Jakub Stremler
O autorze

Jakub Stremler

Redaktor
Popkulturowy kombajn lubujący się w literaturze weird fiction, filmowych horrorach, dobrej muzyce i grach wszelkiego rodzaju. Po godzinach studiuje game design i pielęgnuje pasję do sportu.
Udostępnij:

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie