Praca z PS3 była drogą przez mękę. Deweloper Gran Turismo o trudnej przeszłości konsoli
Współtwórca serii Gran Turismo opowiedział o pracy z PS3. Według dewelopera, konsola była bardzo, bardzo kiepskim narzędziem pracy.
Szef Polyphony Digital, Kazunori Yamauchi, twierdzi, że praca z PlayStation 3 była prawdziwym koszmarem. Sprzęt był bardzo nieprzystępny dla deweloperów i projektowanie gier na trzecie PlayStation należało do sporych wyzwań.
PS3 było koszmarem. Sprzęt był tak skomplikowany i trudny przy produkcji. Miał (sporą – red. ) wydajność, gdy nauczyłeś się go dobrze używać, ale dojście do tego było koszmarem. Dopiero przy okazji premiery GT6 (a więc w 2013 roku – red. ) udało nam się wydobyć z konsoli pełną wydajność – tak trudno było to osiągnąć.
– powiedział Kazunori Yamauchi w rozmowie z The Gamer
Deweloper odniósł się też przy okazji do nowej generacji konsol Sony. To kolejny deweloper, który wspomina, że praca z PlayStation 5 jest bardzo przyjemna.
Tworzenie gier na PS5 jest o wiele łatwiejsze. Dzięki temu mogliśmy stworzyć dobrze zbalansowaną grę, w którą gra się naturalnie. Oczywiście grafika uległa poprawie, a dźwięk 3D zapewnia bardzo bogatą oprawę dźwiękową i szczerze mówiąc, nie odczuwasz czasu ładowania. To tworzy zupełnie inne doświadczenie, otwiera zupełnie nowy świat.
– kontynuował
Wracając do PS3, wieści o trudnej przeszłości sprzętu nie są niczym nowym. Już w okolicach premiery konsoli pojawiały się liczne głosy krytyki skierowane w Sony. PlayStation 3 nie należało do najlepiej zaprojektowanych konsol i choć miało spory zapas mocy, sztuką było jej wydobycie z podzespołów. Całe szczęście, że Sony zmieniło to w kolejnych generacjach.