PS Plus vs. Xbox Game Pass. Która usługa ma więcej subskrybentów i dlaczego?

PS Plus vs. Xbox Game Pass - grafika
PC PS4 PS5 Xbox Series Xbox Series S XOne

PS Plus i Xbox Game Pass to bardzo popularne usługi. Która z nich przyciąga jednak więcej graczy i z czego to wynika? Sprawdźmy.

Bazując na stosunkowo aktualnych danych, możemy zauważyć, że to PlayStation Plus (z wliczonym PS Now – około 3,2 miliona subskrybentów) przyciąga najwięcej, bo aż 51,2 miliona, graczy wśród growych usług. Tuż za Plusem znajdziemy Nintendo Switch Online, które zbiera około 32 milionów graczy, a na trzecim miejscu uplasował się Xbox Game Pass (bez wliczonego Xbox Live Gold – Microsoft nie podaje liczby subskrybentów tej usługi) posiadający 25 milionów subskrybentów.

PS Plus vs. Xbox Game Pass - liczba subskrybentów
Źródło: Zuby_Tech

Skąd tak ogromna przewaga PlayStation Plus nad konkurencją? Cóż, powodów jest kilka. Przede wszystkim konsole PS4 i PS5 sprzedają się lepiej od sprzętów Microsoftu, a więc baza potencjalnych subskrybentów jest większa. Oczywiście nie zapominajmy, że Game Pass jest też dostępny na komputerach osobistych, a niektóre gry działają na urządzeniach mobilnych w chmurze.

Game Pass jest też jednak obecny na rynku o wiele krócej względem Plusa. Microsoft wciąż rozwija usługę, a baza jej użytkowników również stale rośnie. Prawdopodobnie obecnie liczba subskrybentów Game Passa rośnie dużo szybciej niż osób korzystających z Plusa.

Innym ważnym czynnikiem jest fakt, że PS Plus jest wymagany do rozgrywki online na konsolach PlayStation, a Game Pass zawiera w sobie Xbox Live Gold dopiero w progu Ultimate. Istnieje duża szansa, że użytkownik PS4 lub PS5 prędzej zdecyduje się na Plusa niż gracz korzystający z Xbox One lub Xbox Series na Game Passa w wersji Ultimate.

Biorąc pod uwagę coraz szybszy rozwój Game Passa można by przypuścić, że usługa prędzej czy później prześcignie PS Plus w liczbie subskrybentów. PlayStation zapowiedziało jednak ostatnio rozszerzoną wersję swojej usługi, w której zgarniemy sporą bibliotekę tytułów do ogrania. Czy to wystarczy, aby utrzymać przewagę? Przekonamy się za jakiś czas.

Jakub Stremler
O autorze

Jakub Stremler

Redaktor
Popkulturowy kombajn lubujący się w literaturze weird fiction, filmowych horrorach, dobrej muzyce i grach wszelkiego rodzaju. Po godzinach studiuje game design i pielęgnuje pasję do sportu.
Udostępnij:

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie