Oglądajcie prezentację nowej konsoli na żywo

Microsoft, właściciel marki Xbox, zaprasza na transmisję na żywo z konferencji #XboxE3, podczas rozpoczynających się w przyszłym tygodniu targów Electronic Entertainment Expo 2017.

Konferencja prasowa #XboxE3, rozpoczynająca się w niedzielę, 11 czerwca, o godz. 23:00 czasu polskiego, będzie transmitowana na żywo za pośrednictwem konsol Xbox, w aplikacji streamingowej Mixer, w serwisach Twitch i YouTube, oraz na stronie https://xbox.com/e3. Konferencja prasowa będzie jednocześnie pierwszą publiczną prezentację najnowszego urządzenia z rodziny Xbox – najbardziej zaawansowanej konsoli do gier w historii, znanej jako Project Scorpio.

– Dewizą marki Xbox jest stawianie graczy w centrum wszystkiego, co robimy i oferowanie zarówno użytkownikom, jak i twórcom, najlepszej platformy do gier. Wiemy, że jedno nie istnieje bez drugiego, dlatego zainwestowaliśmy ogrom wysiłku w nowe narzędzia programistyczne, programy wydawnicze, sprzęt i usługi dla deweloperów i graczy. Opracowując Project Scorpio stworzyliśmy konsolę, która ma być uniwersalnym miejscem dla programistów, aby realizować swoje wizje. Pamiętamy również na czym najbardziej zależy graczom – na najlepszych tytułach, zarówno ekskluzywnych, jak i wieloplatformowych, niezależnych czy AAA. Jesteśmy dumni z różnorodności katalogu gier, które pojawią się w tym roku wyłącznie na konsolach Xbox i będą działać jeszcze lepiej na Project Scorpio. Zaprojektowaliśmy Project Scorpio jako najlepszą konsolę do gier wieloplatformowych od naszych partnerów wydawniczych, znanych już graczom tytułów przeniesionych w świat rozgrywki w 4K oraz ulubionych gier we wstecznej kompatybilności ze wcześniejszymi konsolami Xbox – powiedział Phil Spencer, Head of Xbox.

Źródło: Microsoft

Microsoft rozwiewa wątpliwości co do wyglądu Project Scorpio. Nowy filmik i procesor konsoli

W najbliższą niedzielę (11 czerwca) gigant z Redmond wyłoży karty na stół i poznamy sporo szczegółów na temat Project Scorpio. Tymczasem możemy spojrzeć na interesujący materiał, w którym Major Nelson oraz Kevin Gammill z Microsoftu omawiają szczegóły dotyczące deweloperskiej wersji konsoli.

O Project Scorpio dla deweloperów pisaliśmy już wiele razy i tutaj przypomnimy jedynie, że to specjalna wersja sprzętu przeznaczona dla twórców gier. Na przedzie konsoli możemy zobaczyć choćby ekranik OLED, na którym można wyświetlać np. informacje o płynności gry w czasie rzeczywistym. Mieliśmy już informację, że takiego bajeru nie uświadczymy w sprzedażowej wersji konsol, a w najnowszym materiale wideo (przewińcie na 2:07) Major Nelson ostatecznie rozwiewa wątpliwości dotyczące wyglądu tego, co trafi na sklepowe półki: DevKit wygląda kompletnie inaczej niż Project Scorpio.

Za kilka dni się okaże, czy konsumencka konsola po prostu jest wykastrowana z OLED oraz dodatkowych przycisków na przednim panelu, czy też chodzi o jeszcze większe różnice.

Czekając na wielką prezentację zobaczcie, jak prezentuje się konsola w wydaniu dla deweloperów, a zanim przejdziecie do wideo, zawieście oko na sercu Skorpiona:

Project Scorpio

Project Scorpio aż taki mocny? „To informacje z 3 niezależnych źródeł”

Do oficjalnej prezentacji Project Scorpio pozostało naprawdę niewiele czasu. Microsoft pokaże sprzęt w pełnej krasie już 11 czerwca. Jeśli będziecie chcieli oglądać wszystko na żywo, będzie taka możliwość. Konferencja ma być transmitowana live wspomnianego dnia o godz. 23:00 czasu polskiego.

Firma Microsoft nie raz się chwaliła, że Project Scorpio będzie najmocniejszą konsolą na rynku i nie będzie to również platforma tania. Ile zatem zapłacimy? Tutaj właśnie wkracza do akcji branżowy insider Jez Corden z nowymi informacjami. Ten Pan niejednokrotnie udowadniał, że się nie myli i wielce prawdopodobne, że nadal kontynuuje dobrą passę.

Tym razem Jez Corden wdał się w rozmowę na Twitterze, podczas której stwierdził, że cena Project Scorpio powinna być niższa niż 500 dolarów. Kiedy jeden z użytkowników wspomnianego portalu odpowiedział, że i tak konsola nie będzie się równała specyfikacją do komputerów PC i nie pozwoli jak na blaszakach cieszyć się prawdziwą jakością 4K, Jez odparł, że według jego informacji nadchodzący Star Wars: Battlefront II uruchomimy na Skorpionie w natywnej rozdzielczości 4K i płynności 60 klatek animacji na sekundę.

Insider podkreślił, że taką informację otrzymał z trzech niezależnych źródeł i jest pewny tego, co mówi.

Jeden z innych użytkowników Twittera poddał w wątpliwość ową informację pisząc: Wątpię, że Battlefront II uzyska natywne 4K i 60fps na Project Scorpio, ponieważ żaden inny tytuł na silniku Frostbite nie osiągnął poziomu 1080/60 nawet na PS4.

Jez Corden odparł jedynie: Mam nadzieję, że będziesz pamiętać moje słowa za 10 dni. (czyli podczas prezentacji Project Scorpio)

Wygląda na to, że nowa konsola od Microsoftu naprawdę pokaże pazurki. Czekamy na konferencję!

Dane techniczne i specyfikacja Scorpio

Project Scorpio Xbox One PS4 Pro
CPU 8 rdzeni typu x86 2.3GHz 8 rdzeni Jaguar 1.75GHz 8 rdzeni Jaguar 2.1GHz
GPU 40 jednostek 1172MHz 12 GCN jednostek 853MHz (Xbox One S: 914MHz) 36 GCN jednostek 911MHz
Pamięć 12GB GDDR5 8GB DDR3/32MB ESRAM 8GB GDDR5
Przepustowość pamięci 326GB/s DDR3: 68GB/s, ESRAM maksymalnie 204GB/s (Xbox One S: 219GB/s) 218GB/s
Dysk twardy 1TB 2.5-cali 500GB/1TB/2TB 2.5-cali 1TB 2.5-cali
Napęd optyczny 4K UHD Blu-ray Blu-ray (Xbox One S: 4K UHD) Blu-ray

Darek Madejski

Darek Madejski

Wychowany na Amidze i pierwszej odsłonie PlayStation. Do dziś często sięga po hity z lat 90.