Dlaczego na PC brakuje dem? Jedno ze studiów szczerze wyjaśnia
Argumenty mogą przemawiać.
Niedawno PREY ukazało się w formie dema na PlayStation 4 oraz Xboksa One. Dlaczego studio Arkane nie zdecydowało się wydać podobnej wersji na komputery? Odpowiedź jest prosta, a argumenty przede wszystkim dwa.
Zacznijmy jednak od tego, że w sieci pojawiły się głosy, w których zaznaczano, że studio boi się wydać publicznie demo w wersji na PC, bo to umożliwi grzebanie w kodzie produkcji i tym samym przyjrzenie się zabezpieczeniom. W efekcie wydanie dema na PC, mogłoby wpłynąć na szybkie pojawienie się pirackiej wersji w sieci, zaraz po premierze pełnego PREY (premiera 5 maja). Arkane Studios wyjaśnia, że nie o to chodzi.
Głównym powodem jest brak czasu na przygotowanie specjalnej wersji dema na PC. Jako że PREY nie jest zwykłym portem z konsol, trzeba by poświęcić dodatkowy czas na stworzenie dedykowanego dema. Ponadto jest jeszcze drugi argument. Otóż kupując grę na Steam, można ją zwrócić do dwóch tygodni od zakupu (na stanie nie może też być więcej niż 2 godziny rozgrywki). Działa to więc trochę jak demo – gracze mogą sprawdzić, czy produkcja im się podoba i w razie, gdyby nie spełniła oczekiwań, oddać.