Twórcy Bayonetta i Metal Gear Rising daliby się przejąć, ale pod jednym warunkiem
PlatinumGames to studio znane z chociażby Metal Gear Rising: Revengeance, NieR: Automata, nadchodzącego Babylon’s Fall i serii Bayonetta. Szef zespołu twierdzi, że studio dałoby się przejąć większej firmie z branży, lecz jest jedno “ale”.
Atsushi Inaba nawiązał do przejęcia Activision Blizzard przez Microsoft. Stwierdził, że nie wierzy, aby Xbox chciał kontrolować każdy krok Acti-Blizz. Jeśli PlatinumGames miałoby zostać przejęte, Inaba oczekiwałby pełnej swobody twórczej w kwestii tego, jakie gry produkowałoby studio.
Najważniejszą rzeczą dla nas jest wolność tworzenia gier, które chcemy tworzyć. Z tego co słyszę o ostatnich przejęciach, nie sądzę, aby Microsoft miał zamiar zacząć mikromanipulować Activision do tego stopnia, aby odebrać im całą wolność… (…)
– powiedział CEO PlatinumGames, Atsushi Inaba, w rozmowie z VideoGamesChronicle
To także jest dla nas najważniejsze, niezależnie od tego, jaką formę przybierze to dla nas i naszej firmy. Nie odmówiłbym więc niczego, tak długo, jak długo nasza wolność będzie respektowana.
Choć Platinum to szalenie ceniony na świecie zespół, może nie być atrakcyjnym celem przejęcia dla wielu firm. Studio nie posiada większych własnych marek, a to właśnie one są łakomym kąskiem dla wielu gigantów gamingu, jak na przykład Microsoft. Jeśli ktoś moim zdaniem mógłby przejąć Platinum, byłoby to PlayStation. Sony ostatnio skupia się bardziej na pozyskiwaniu deweloperów, a nie marek.
PlatinumGames obecnie rozwija Babylon’s Fall, Bayonetta 3 i nieogłoszone projekty. 22 lutego zadebiutuje też shoot ’em up studia, Sol Cresta.