PlatinumGames pracuje nad autorskim silnikiem dla swoich gier na next-geny
PlatinumGames ujawniło, że od dwóch lat pracuje nad własnym silnikiem, na którym będą bazować produkcje studia na konsole nowej generacji.
Na swojej oficjalnej stronie deweloper ogłosił, że od blisko dwóch lat tworzy od podstaw autorski engine. Występujący pod roboczą nazwą PlatinumEngine silnik ma zostać w przyszłości wykorzystany do prac nad next-genowymi grami studia. Jak wyjawił jeden z autorów projektu Wataru Ohmori, wynalazek ma pomóc Platinum robić “większe i bardziej wyraziste tytuły niż kiedykolwiek” i zarazem ułatwić sam proces ich tworzenia. Silnik pokaże “nową jakość obrazu i większą różnorodność i liczbę obiektów wyświetlanych na ekranie”.
Wataru Ohmori wyjaśnił też, dlaczego PlatinumGames nie chce korzystać z istniejących już rozwiązań, takich jak chociażby Unreal Engine 4 czy Unity. “Testowaliśmy zewnętrzne silniki i zdaliśmy sobie sprawę, że brakuje w nich niektórych funkcji, które chcielibyśmy zastosować“, powiedział deweloper. PlatinumEngine jest pomysłem na wyjście z tej sytuacji. Twórcy po prostu chcą wiedzieć, że silnik sprosta ich wymaganiom i pozwoli im zrobić dokładnie to, co chcą.
Według Wataru Ohmori, aktualnie nad projektem pracuje mała grupka autorów – zespół składa się z “sześciu lub siedmiu osób”. Sfinalizowanie projektu może więc trochę potrwać.