Platige Image będzie tworzyć gry wideo. Słynne studio rozszerza działalność
Znane studio Platige Image rozszerza swoją działalność o gry wideo i pełnometrażowe filmy. Firma planuje znacznie się rozwinąć.
Studio Platige odpowiada za produkcję wszelkiego rodzaju filmów krótkometrażowych i animacji. Gracze mogą kojarzyć je z tworzenia zwiastunów do popularnych produkcji (chociażby Metro Exodus i Wiedźmin 3) oraz reklam.
Platige ogłosiło, że wkrótce rozszerzy swoją działalność o produkcję gier wideo oraz filmów i seriali.
– W obszarze rozwoju projektów własnych (budowa portfela własnych IP) spółka planuje rozwój w dwóch obszarach:
1. Produkcji gier komputerowych (game development). W tym obszarze spółka planuje wykorzystać posiadane kompetencje w zakresie tworzenia grafiki komputerowej dla branży game development, rozbudowując je istotnie o kompetencje w zakresie produkcji i sprzedaży gier. W powyższym zakresie spółka rozpatrywać będzie różne scenariusze, w tym m.in.: pozyskanie zespołów deweloperskich i tworzenie spółek celowych, zawiązanie spółek celowych z innymi deweloperami, produkcję gier ‚in house’, umowy typu ‚revenue share’ (podział zysków) związane z koprodukcją gier i odpowiedzialnością za wizualną stronę gry, akwizycje podmiotów produkujących gry i inne w zależności od zidentyfikowanych korzystnych biznesowo możliwości na rynku.
2. Produkcji filmowej (film development). Projekty w tym obszarze dotyczyć będą filmów i seriali animowanych oraz live action. Wdrożony zostanie model pracy z budową portfela konceptów własnych o charakterze IP, pozyskiwania konceptów zewnętrznych, oceną ich komercyjnego potencjału, możliwości finansowania i optymalnej kosztowo produkcji.
Źródło: Stockwatch
Rozwinięcie zakresu działań Platige Image jest reakcją na szybki rozwój gamingu i kinematografii. Faktycznie, rynek gier wideo przeżywa teraz renesans dzięki pandemii i nic dziwnego, że tak utalentowani twórcy zamierzają dalej rozwijać skrzydła.
Po Platige możemy spodziewać się wysokiej jakości oprawy wizualnej i ciekawej wizji artystycznej, jednak na ich growe projekty musimy jeszcze poczekać. Stworzenie studia produkującego gry wideo wymaga naprawdę dużo czasu.