Phil Spencer o największej porażce. Xbox mógł mieć megahit na własność
Podczas otwarcia tegorocznych targów PAX, na scenie pojawił się Phil Spencer, który poświęcił trochę czasu na segment Story Time. W ramach swoich opowieści wyjawił nieco szczegółów na temat swoich największych porażek. Okazuje się, że Xbox miał swego czasu jedyną w swoim rodzaju szansę na nabycie kultowej serii gier. Niestety, nie zdecydowano się na ten ruch.
Xbox stracił ogromną szansę. Phil Spencer wyjaśnia
Początek targów PAX to cykliczna opowieść jakiegoś człowieka z branży. Tym razem segment Story Time przypadł Philowi Spencerowi, który opowiedział sporo o swojej pracy w gamingu. A że lat spędził w nim sporo, to i do powiedzenia miał wiele. Jedną z ciekawszych informacji okazała się ta związana z niewykorzystanymi szansami. Czy wiedzieliście, że Xbox mógł podpisać kontrakt na kultową markę gier wideo? Chodzi o Guitar Hero.
Lata temu Alex Rigopulos próbował zachęcić Microsoft do wydania nowatorskiej gry rytmicznej. Muzyka, dobra zabawa, a do tego wszystkie plastikowy kontroler imitujący prawdziwy instrument. Marzenie domorosłych muzyków i gitarzystów mogło pojawić się na wyciągnięcie ręki, jednak włodarze firmy nie byli projektem zainteresowani.
Zobacz też: Star Wars Outlaws to porażka? 7 największych problemów gry
Pomysł wydał im się mało interesujący i nie wróżyli serii sukcesu. Ta ostatecznie trafiła do Activision, które gry muzyczne monetyzowało przez wiele lat. Chociaż dzisiaj Guitar Hero już praktycznie nie istnieje, to zdołało wygenerować dla swoich wydawców mnóstwo pieniędzy. A Xbox mógł się jedynie obejść smakiem…
Źródło: purexbox.com