Predator to tylko mała część wielkich nowości od Ubisoftu. Przeglądajcie listę

Sporo atrakcji wpada do strzelaniny Ubisoftu.

Patch do Ghost Recon Wildlands, ochrzczony mianem Jungle Storm, wylądował wczoraj na PC, PlayStation 4 oraz Xbox One. Wielkość aktualizacji to 4 GB na platformie Steam, 13 GB na Uplay oraz do 13 GB na konsolach, w zależności o posiadanej wersji.

Wszyscy skupiali się zazwyczaj na krwawej nowości w grze, jaką jest Predator. Pamiętajcie jednak, że to tylko czubek góry lodowej. Aktualizacja wprowadza wiele poprawek błędów, ulepszeń oraz – co najważniejsze – tryb rankingowy do Ghost War.

Poniżej znajdziecie spis wszystkich nowości oraz poprawek, które opublikowano na oficjalnej stronie Ghost Recon Wildlands.

ZMIANY W GHOST WAR

Tryb rankingowy

Tryb rankingowy jest już dostępny w Ghost War! Po jego odblokowaniu na 15. poziomie doświadczenia czeka cię wyzwanie, by piąć się w rankingu – od rangi brązowej aż po elitę.

Nowe klasy

W grze pojawiła się nowa klasa Strzelców – Tropiciel. Jest uzbrojony w kuszę, a jego lekki chód nie wyzwala min, nie można go wykryć za pomocą czujnika ruchu drona zwiadowczego ani oznaczyć za pomocą dronów lub wykrywacza satelitarnego Strażnika. Posiadacze przepustki sezonowej oraz przepustki Ghost War uzyskają natychmiastowy dostęp do tej klasy. Pozostali gracze będą mogli zakupić Tropiciela za 400 kredytów Prestiżu po upływie tygodnia, poprzez standardowe drzewka umiejętności. Klasę tę można także odblokować w sklepie przy użyciu kredytów.

Ghost Recon Wildlands
Ghost Recon Wildlands

W grze pojawiła się nowa klasa Szturmowca. Predator to niezawodny i wszechstronny wojownik pierwszej linii, wyposażony w karabin M16 lub RKM MG121. Umiejętność Szału Bitewnego daje mu na krótki okres wszystkie premie wynikające ze Skoku Adrenaliny: zwiększone zdrowie i tempo regeneracji, odporność na przygwożdżenie i szybszą reanimację. Posiadacze przepustki sezonowej oraz przepustki Ghost War uzyskają natychmiastowy dostęp do tej klasy. Pozostali gracze będą mogli zakupić Predatora za 400 kredytów Prestiżu po upływie tygodnia, poprzez standardowe drzewka umiejętności. Klasę tę można także odblokować w sklepie przy użyciu kredytów.

Ghost Recon Wildlands
Ghost Recon Wildlands

Nowe mapy

Dodaliśmy nowe mapy do szybkiej gry, meczów dowolnych oraz rotacji meczów rankingowych zarówno w trybie Likwidacji, jak i Połączenia. „Ruiny” i „Baza w dżungli” zostały dodane do trybu Likwidacji, a „Złomowisko” i „Miejski rajd” do trybu Połączenia.

Baza w dżungli

Niewielka boliwijska wioska otoczona pustymi polami, a w jej środku – potężne centrum telekomunikacyjne. Baza w dżungli to środowisko miejskie otoczone terenami zielonymi, które pozwalają na flankowanie, a także wzniesieniami idealnymi dla snajperów. Budynki i zarośla tworzą wiele miejsc nadających się na kryjówkę, więc upewnij się, że twoja drużyna cię osłania!

Ghost Recon Wildlands
Ghost Recon Wildlands

Ruiny

Położone w leśnej dolinie ruiny otoczone są drzewami. Na środku mapy znajdują się spore wolne przestrzenie pomiędzy budynkami. Uważaj na śledzący cię wzrok Snajpera i podstępny atak Zabójcy.

Ghost Recon Wildlands
Ghost Recon Wildlands

Złomowisko

Złomowisko to kryjówka kartelu Santa Blanca, która służy do przechowywania i przerzutu kokainy na pobliskie lotnisko. Czeka cię starcie w surowych warunkach, zbliżonych do miejskich. W centrum mapy znajduje się wiele ciasnych zaułków, więc przygotuj się na walkę w zwarciu!

Ghost Recon Wildlands
Ghost Recon Wildlands

Miejski rajd

Boliwijskie miasteczko położone na zboczach Inca Camina. Mapa ta zapewnia walkę w środowisku miejskim o średnim zagęszczeniu graczom, którzy uwielbiają potyczki w takich warunkach. Mapa oferuje rozgrywkę w innym stylu i tempie niż w standardowych meczach Ghost War.

Ghost Recon Wildlands
Ghost Recon Wildlands

Zdefiniowane ustawienia personalizacji postaci

Każdej klasie można teraz przyporządkować trzy zdefiniowane ustawienia. Każda personalizacja dokonana na slocie zdefiniowanego ustawienia zostanie automatycznie zapisana. Dodanie zdefiniowanych ustawień powoduje też, że pełna personalizacja będzie możliwa jedynie poza meczami, by przyspieszyć proces przygotowywania się graczy.

Dodaliśmy także opcję „Kostiumy” w personalizacji postaci oraz 5 pakietów dedykowanych klasom Technika, Strażnika, Medyka, Zabójcy i Operatora.

Strona statystyk gracza

Dodaliśmy zakładkę wewnątrz gry, na której możecie zobaczyć wszystkie swoje statystyki. W menu Rusznikarza dodaliśmy także statystyki broni.

System kar za opuszczenie meczu

Zmieniliśmy nasz system kar za opuszczenie trwającego meczu. Dodaliśmy system uchybień, czasowe blokady oraz powiadomienia z ostrzeżeniami, by upewnić się, że gracz jest świadomy konsekwencji. Blokady mogą trwać od 10 minut do maksymalnie 4 godzin, a uchybienia znikają po trwającym 2 godziny okresie warunkowym, jeśli gracz nie opuści w jego trakcie meczu. Pamiętajcie także, że jeśli opuścicie mecz przed jego zakończeniem, na wasze konto zostanie przypisana porażka, lecz nie zwycięstwo, zależnie od wyniku osiągniętego przez drużynę.

PEŁNA LISTA ZMIAN

NOWE FUNKCJE

– Dodano tryb rankingowy, który odblokowywany jest na 15 poziomie doświadczenia.

– Dodano 3 sloty zdefiniowanych ustawień personalizacji postaci.

– Dodano opcję „Kostiumy” do personalizacji postaci.

– Dodano stronę statystyk gracza.

– Dodano 5 pakietów dedykowanych klasom Technika, Strażnika, Medyka, Zabójcy i Operatora.

TRYBY GRY

– Połączenie: Zmniejszono licznik punktu dostępu do 150 sekund.

– Likwidacja: Wieża zwiadowcza oznacza teraz graczy przez dłuższy czas (45 sekund).

KLASY

– Ponownie dodano miny do wyposażenia Snajpera.

– Dodano nową klasę Strzelców – Tropiciela: jest uzbrojony w kuszę, jego lekki chód nie wyzwala min, nie można go także oznaczyć za pomocą dronów ani wykrywacza satelitarnego. Klasa ta będzie przez tydzień dostępna wyłącznie dla posiadaczy przepustki Ghost War.

– Dodano nową klasę Szturmowców – Predatora: umiejętność Szału Bitewnego daje mu na krótki okres zwiększone zdrowie i tempo regeneracji, odporność na przygwożdżenie i szybszą reanimację. Klasa ta będzie przez tydzień dostępna wyłącznie dla posiadaczy przepustki Ghost War.

– Przeprojektowano klasę Technika, by zwiększyć jej efektywność: użyty przez niego zakłócacz niszczy wszystkie uruchomione drony na całej mapie i blokuje starty nowych dronów przez 15 sekund.

– Dodano premię do obrażeń zadawanych dronom dla wszystkich głównych broni klasy Snajpera.

– Zwiększono czas ładowania wykrywacza satelitarnego Strażnika do 60 sekund (wcześniej: 40).

– Przywrócono pojemność 200 naboi magazynkowi MK48 Operatora.

MAPY

– Dodano nowe mapy w trybie Likwidacji: „Ruiny”, „Baza w dżungli”.

– Dodano nowe mapy w trybie Połączenia: „Złomowisko”, „Miejski rajd”.

– Miasteczko rolnicze: całkowicie zrebalansowano mapę poprzez zmianę granic, punktów odrodzenia i likwidację możliwości oszukiwania.

– Miasto pełne pyłu: przebudowano granice mapy, by upewnić się, że dezercja nie będzie się zdarzać w miejscach wciąż znajdujących się się z dala od nich.

– Górska wioska: zlikwidowano dostęp do klifu z południowej strony osady.

– Fabryka: załatano „dziurę” w świecie gry.

– Magazyn: nieznacznie zmieniono mapę, a także naprawiono niektóre problemy z nawigacją.

– Wypalenie: naprawiono kilka problemów z nawigacją.

BROŃ

– Dodano nową broń z aktualizacji Fallen Ghosts dla klas Zabójcy, Ciężkozbrojnego, Strażnika i Zwiadowcy.

– Dodano opcję lunety do M4A1 Dywersanta.

– Zmniejszono obrażenia zadawane przez wszystkie pistolety o 15%.

– Zmniejszono moc penetracji każdej broni (poza głównym uzbrojeniem Snajpera).

– Zwiększono obrażenia zadawane przez Vectora Zabójcy o 10%.

– Powiększono zapas amunicji Vectora Zabójcy o dodatkowy magazynek.

– Zmniejszono odrzut MP7 Zwiadowcy o 17%.

– Zwiększono obrażenia zadawane przez pistolety maszynowe klas wsparcia o 10%.

– Przywrócono pojemność 200 naboi magazynkowi MK48 Operatora.

ULEPSZENIA

– C4 działa teraz bardziej jak pułapka niż mocniejszy granat. Zasięg rzutu ładunkiem został zmniejszony o połowę, a jego detonacji można dokonać jedynie po umieszczeniu go na jakiejś powierzchni.

– Ulepszenia w systemie kar z opuszczenie meczu: Zmieniliśmy system kar tak, by stał się bardziej zrozumiały. W szybkiej grze system ten jest łagodniejszy niż w przypadku meczów rankingowych.

– Dodano statystyki broni na stronie Rusznikarza.

– Likwidacja przeciwnika w walce wręcz będzie nagradzana dwa razy większą liczbą PD niż za normalną likwidację (100).

– Wieża zwiadowcza oznacza teraz graczy przez dłuższy czas (45 sekund).

– Przełączanie automatycznego oznaczania nie powinno wpływać już na oznaczanie za pomocą lornetki i drona, które jest zawsze włączone.

– Poprawiono rotację map/trybów w szybkiej grze i meczach rankingowych.

– Zredukowano częstotliwość występowania warunków nocnych w rotacji meczowej.

– O godzinę opóźniono zmierzch i przyspieszono świtanie, by pozwolić na dłuższy czas rozgrywki w świetle dziennym.

– Poprawiono umiejscowienie znaczników i dodano informacje spoza ekranu.

– Zmniejszono czas wyboru ekwipunku do 30 sekund.

– Usunięto możliwość personalizacji postaci pomiędzy rundami, by przyspieszyć wybór klas i czas przygotowania graczy; dostępna jest jedynie możliwość wyboru zdefiniowanych ustawień.

– Dodano nowe komunikaty Bowman na temat sukcesu lub niepowodzenia w osiągnięciu celu rundy.

– Gracze asystujący członkom drużyny w zabiciu wroga otrzymają dodatkowe PD za asystę.

– Dokonano dodatkowych poprawek w filmach kończących grę, by zmniejszyć odstęp czasu między rundami.

– Dodano możliwość stworzenia własnej rozgrywki dowolnej z jednym graczem.

– Ciała poległych członków drużyny nie powinny już blokować przejścia i dostępu.

– Dodano wymuszane ze strony serwera ustawienia interfejsu HUD w grze dowolnej.

– Zamieniono miejscami strony wyzwań frakcji w grze.

POPRAWKI BŁĘDÓW

– Ustawienia interfejsu HUD nie powinny być już resetowane podczas każdej aktualizacji.

– Naprawiono błąd, który powodował utratę trybu noktowizora po powrocie z widoku drona.

– Naprawiono błąd powodujący resetowanie asysty w celowaniu podczas wyboru nowej klasy.

– Naprawiono błąd interfejsu HUD powodujący pojawianie się „nowych” powiadomień na temat standardowego granatu po każdym ponownym uruchomieniu.

ZMIANY W KAMPANII

ROZGRYWKA

– Boliwia musi stawić czoła nowemu zagrożeniu. Predator przybył tu w poszukiwaniu świeżych trofeów. Zmierz się z najnowszą legendą i zgarnij nagrody.

HUD

– Nowe dane z przyrządów helikoptera powinny chować się wraz z resztą interfejsu HUD, gdy zostanie on wyłączony.

– Naprawiono błąd powodujący, że gracze widzieli wiadomości od osób, które zablokowali.

– Naprawiono błąd powodujący znikanie zakładek mapy taktycznej podczas wchodzenia do sklepu i powrotu do mapy taktycznej z menu gry.

– Dodano brakujące informacja na temat tego, jakie premie zostały odblokowane po aktywacji wzmocnienia.

– Naprawiono błąd powodujący resetowanie języka gry na angielski po wejściu do menu Ghost War bez względu na to, która lokalizacja była wybrana podczas wchodzenia do głównej wersji gry.

– Naprawiono błąd interfejsu HUD powodujący pojawianie się „nowych” powiadomień na temat standardowego granatnika po każdym ponownym uruchomieniu.

Źródło: Ubisoft, opracowanie wałsne

Darek Madejski

Darek Madejski

Wychowany na Amidze i pierwszej odsłonie PlayStation. Do dziś często sięga po hity z lat 90.