Patch 5.30 do Fortnite ze szczeliną na wynos. Duży update, oto lista zmian

Patch 5.30 do Fortnite ze szczeliną na wynos. Duży update, oto lista zmian
Filmiki z gier Mobile Newsy PC Polecamy PS4 XOne

Epic Games prezentuje kolejne nowości w swojej strzelaninie. Patch 5.30 do Fortnite przynosi ze sobą sporo atrakcji, ze szczeliną na wynos na czele. Zobaczcie szczegóły i pełną listę zmian oraz poprawek.

Na serwery trafił właśnie patch 5.30 do Fortnite oferujący nową dawkę emocji. Poniżej znajdziecie opis wszystkich nowości oraz changelog udostępniony przez dewelopera. Tym razem na bogato.

Patch 5.30 do Fortnite – nowości w grze

Szczelina na wynos (Battle Royale)
Uniknijcie zagrożenia… lub dajcie w nie nura! Szczelina na wynos to as w rękawie każdego gracz, otwierający szczelinę dla siebie i sojuszników. Uważajcie, by wrogowie nie poszli w wasze ślady.

Tryb okresowy: Królewski Wynik (Battle Royale)
Zbierajcie punkty, by zdobyć Królewskie Zwycięstwo w nowym trybie okresowym. Wygrywa ten, kto pod koniec meczu ma najwięcej punktów.

Patch 5.30 do Fortnite

Zwycięzca konkursu Fortnite Blockbuster
Naprawa Karkołomnego Kina dobiegła końca. Z tej okazji mamy dla was coś do obejrzenia! Weźcie udział w premierowym pokazie filmu stworzonego przez Janthony’ego, zatytułowanego „Przygotujcie się na uderzenie”. Będzie go można zobaczyć tylko przez pewien czas.

Karabin szturmowy Garłacz (Ratowanie Świata)
Masa obrażeń i mnóstwo nabojów. Ten skałkowy karabin wielolufowy ma niezłego kopa. Zresztą, zapytajcie o to pustaki, przeciw którym go użyjecie.

Patch 5.30 do Fortnite

Trzecie wyzwanie tygodniowe Hordobicia (Ratowanie Świata)
Zbudujcie forty i spróbujcie przetrwać nadciągających falami wrogów, usiłujących zetrzeć wasze umocnienia z powierzchni ziemi. Ukończcie wyzwanie, by zdobyć legendarną nagrodę.

Patch 5.30 do Fortnite

Patch 5.30 do Fortnite – lista zmian

OGÓLNE

  • Komunikaty dnia w trybie Battle Royale i kampanii Ratowanie Świata będą odtąd mieć inny format.
  • Do zakładki klawiatury w ustawieniach dodano nowe schematy klawiatury.
    • Będziecie odtąd w stanie szybko wybrać domyślny (Standardowy) lub oryginalny (Oldschoolowy) schemat klawiatury.

Poprawki błędów

  • Zlikwidowano opóźnienie, które pojawiało się, gdy gracz otwierał menu górne paska zaraz po tym, jak przełączył się do zakładki sklepu.
  • Naprawiono błąd interfejsu, który powodował, że przytrzymanie przycisku na widżecie i przejście do kolejnego widżetu likwidowało wcześniejsze zaznaczenie.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że liczba nabojów broni strzelającej krótkimi seriami wyświetlała się niekiedy niepoprawnie, jeżeli broń ta była zmieniana w trakcie prowadzenia ostrzału.
  • Pamięć podręczna shadera będzie odtąd dostosowywać liczbę poleceń shaderów na klatkę, w zależności od tego, ile czasu zajmuje skompilowanie każdego z shaderów.
    • Sprawi to, że cały proces będzie szybszy, jeżeli system operacyjny lub sterownik zapisał shadery w pamięci podczas poprzedniej operacji.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że automatyczny bieg wyłączał się zaraz po włączeniu.
  • Zmieniono ekran Opcji, by sygnały przesyłane przez graczy nie zamykały go natychmiastowo podczas rozgrywki.
  • Naprawiono efekt trafenia w celowniku po szybkim przełączeniu się z broni białej na dystansową po zadaniu obrażeń.
  • Naprawiono błąd, który sprawiał czasem, że broń wyglądała na przeładowaną po tym, gdy cała amunicja została upuszczona podczas przeładowywania.
  • Naprawiono błąd, który powodował odtwarzanie animacji strzału bez faktycznego wystrzału przy próbie strzelania podczas otwierania drzwi.
  • Dym, który pojawia się po zniszczeniu obiektów, będzie odtąd o 50% bardziej przejrzysty, co poprawi widoczność.

BATTLE ROYALE

TRYB OKRESOWY: KRÓLEWSKI WYNIK

Omówienie
Zdobywajcie punkty, zbierając monety, otwierając pojemniki z łupami i likwidując innych graczy. Królewskie Zwycięstwo zgarnie ten, kto jako pierwszy przekroczy określoną liczbę punktów!

Więcej informacji o trybie

  • Pierwsze kręgi burzy są większe i burza przemieszcza się wolniej, dając graczom więcej czasu na znalezienie łupów.
  • Kręgi pod koniec meczu przemieszczają się szybko! Zdobądźcie punkty na Królewskie Zwycięstwo, zanim burza do was dotrze.

Zasady punktacji

Zwycięski Wynik (Solo) 2000
Zwycięski Wynik (Pary) 3000
Zwycięski Wynik (Oddział) 4500
Zjedzenie jabłka lub grzyba 10
Otwarcie pojemnika z amunicją 25
Otwarcie lamy 50
Otwarcie zrzutu zaopatrzenia 100
Zlikwidowanie przeciwnika 100
Otwarcie skrzyni skarbów 50
Znalezienie brązowej monety 30
Znalezienie srebrnej monety 50
Znalezienie złotej monety 100

TRYB OKRESOWY: PLAC ZABAW

Co się zmieniło?
Plac zabaw wzbogacił się o kilkadziesiąt nowych TWG, kilka ramp, z których można nimi skakać, a także trochę dodatkowych szczelin, rozrzuconych po mapie. Pędź na szczyty i sprawdź, czy dasz radę je znaleźć.

BRONIE I PRZEDMIOTY

  • Dodano Szczelinę na wynos.
    • Szczelina na wynos to szczelina, którą można nosić w ekwipunku i wykorzystać w dowolnej chwili.
    • Po użyciu teleportujecie się pod niebo i znajdziecie w trybie swobodnego spadku.
    • Szczelina pozostanie w miejscu, w którym została użyta przez 10 sekund, co umożliwi innym graczom skorzystanie z niej.
    • Epicka klasa rzadkości. Pojawiają się po 1, do 2 w stosie.
    • Można je znaleźć w skrzyniach, zrzutach zaopatrzenia, łupolamach i automatach do sprzedaży przedmiotów.
  • Czas wyposażania strzelby został skrócony z 0,96 sek. do 0,88 sek.
  • Dodano redukcję rozrzutu o 15% przy strzelaniu z dubeltówki podczas kucania.
  • Czepiaki będą odtąd wybuchać tylko, jeżeli wypali się ich lont.
    • Czepiaki nie będą już wybuchać, jeżeli obiekt, do którego są przymocowane, zostanie zniszczony. Będą podlegać grawitacji i spadać tak długo, aż przyczepią się do kolejnego obiektu lub wypali się ich lont.
  • Zwiększono maksymalną liczbę granatów impulsowych w stosie z 8 do 9.
  • Odbijacze będą odtąd wymagać gracza w polu widzenia, by się aktywować.

Poprawki błędów

  • Pułapki raniące będą odtąd poprawnie działać na wrogów, znajdujących się w ich polu rażenia.
  • Zdalne ładunki wybuchowe będą odtąd zadawać obrażenia wszystkim elementom, które znajdują się w ich polu rażenia i mogą zostać zniszczone.

ROZGRYWKA

  • Dodano możliwość używania emotek i komunikacji w oddziale przez powalonych graczy.
  • Schematy Bojowy i Budowniczy Pro: Klikanie prawym drążkiem będzie odtąd przełączać dostępne pułapki, o ile gracz nie będzie zajęty naprawianiem lub obracaniem elementów budowli.
  • Dodano opcję automatycznego umieszczania podniesionych przedmiotów jednorazowych w pierwszym wolnym polu paska szybkiego dostępu od prawej strony.
  • Dodano opcję zwiększonej płynności przy sterowaniu ruchem na platformach, które je wspierają.
  • Zmniejszono martwą strefę przy celowaniu na kontrolerach Xbox One.
  • Dostosowano rejestrację i przyspieszenie sygnału kontrolera w celu poprawy czułości celowania.

Poprawki błędów

  • Pojazdy będą odtąd spadać poprawnie po zniszczeniu struktury, na której się znajdowały.
  • Postacie, które kucają i prostują się nie będą już powodowały błędów w modelach wizualnym i fizycznym.
  • Naprawiono błąd, który umożliwiał wyświetlanie 0 punktów obrażeń.
  • Gracze mający problemy z połączeniem w postaci np. utraty pakietów danych, będą odtąd mieć ograniczony zakres ruchu, dopóki połączenie sieciowe nie będzie na powrót stabilne.
    • Dodatkowo poprawiono pewne nieścisłości w tym, jak daleko i szybko gracze poruszają się w takich warunkach.
  • Ekran przyznawania nagród z trybu Ratowania Świata nie będzie się już pojawiać w Battle Royale.
  • Jeżeli w tym samym czasie gracz otrzyma obrażenia zdrowia i uszkodzenia osłony, będą się one odtąd sumować i wyświetlać jako łączna liczba uszkodzeń osłony.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że sygnał kontrolera nie skalował się poprawnie podczas celowania lub przy użyciu broni z lunetą.
    • Nieznacznie zwiększy to czułość podczas celowania lub przy użyciu broni z lunetą.
  • Gracze nie będą już mogli korzystać z emotek, jeżeli ich postacie trzymają kilof.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że otrzymywane obrażenia wyświetlały się na niebiesko zawsze wtedy, gdy liczba punktów osłony gracza blokowała się pomiędzy 0 a 1.
  • Poprawiono rośliny i krzaki, do zebrania których trzeba było wykonać więcej zamachów, niż planowano. Od teraz będą niszczone po zamierzonej liczbie zamachnięć.
  • Wyposażone bronie będą się odtąd przeładowywać automatycznie po znalezieniu odpowiedniej amunicji.
  • W automatach do sprzedaży przedmiotów w trybie Plac zabaw będą się odtąd wyświetlać poprawne ceny.

WYDAJNOŚĆ

  • Naprawiono błąd w systemie powtórek, powodujący bardzo długie zacinanie się gry czas podczas długich sesji.
  • Zoptymalizowano wczytywanie strojów w celu zredukowania obciążenia dysku na początku rozgrywki (głównie w trakcie swobodnego spadku). Powinno to sprawić, że budynki i stroje będą wczytywać się szybciej.
  • Poprawiono wydajność systemu streamingu budynków na konsolach Xbox One i Switch. Powinno to pomóc w szybszym wczytywaniu budynków w trakcie swobodnego spadku, co zmniejszy ryzyko lądowania na modelu o niskiej jakości.
  • Skrócono czasy wczytywania na konsolach Xbox One i Switch.

DŹWIĘK

  • Dodano zawartość stereo do wystrzałów graczy.
  • Odgłosy machania ogonem Laserowego Szczękacza zostały dopasowane do animacji.

Poprawki błędów

  • Muzyka emotek nie będzie już przerywana, jeżeli emotki będą odtwarzane tuż po sobie.
  • Muzyka będzie brzmieć poprawnie podczas korzystania z lotni Tablica.
  • Dodano maksymalny czas tykania przed tym, jak burza zaczyna się kurczyć.
    • Dzięki temu tykanie nie będzie trwać 3 minuty pod koniec meczu w trybie Plac zabaw.
  • Piszczący Kilof będzie odtąd poprawnie piszczeć przy każdym trafieniu.

INTERFEJS

  • Dodano licznik czasu i nową animację pól do karuzeli z przedmiotami w sklepie.

Poprawki błędów

  • Paski zdrowia elementów mających ponad 1000 PZ będą odtąd wyświetlane poprawnie.
  • Naprawiono błąd, który nie pozwalał graczom korzystać z lewego spustu / L2 w celu przybliżenia pełnoekranowej mapy w trybie obserwowania, ponieważ powodowało to otwarcie okna służącego do zgłaszania graczy.
  • Przyciski służące do sterowania TWG na kontrolerze będą odtąd wyświetlane poprawnie.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że na wyspie startowej wszystkie busy wyświetlały się jako busy przeciwników.

GRAFIKA I ANIMACJA

Poprawki błędów

  • Fioletowe smugi lotni Łamane Skrzydło będą odtąd wyświetlane poprawnie.
  • Kołnierz stroju Zamieć będzie odtąd dwukrotnie dłuższy.

SYSTEM POWTÓREK

Poprawki błędów

  • Kamera w powtórkach nie będzie się już blokować w trakcie śledzenia busa bojowego.
  • Pasek osłony będzie się odtąd poprawnie aktualizować po odrodzeniu gracza.
  • Ikony broni w nazwach będą odtąd wyświetlane poprawnie.

WERSJA NA URZĄDZENIA MOBILNE

  • Gracze będą odtąd musieli mieć wybrany tryb strzelania przed przejściem do dobierania graczy.
  • Do interfejsu dodano dedykowany przycisk służący do poślizgu przy kierowaniu pojazdem.
  • Przycisk służący do opuszczenia pojazdu będzie odtąd konsekwentny.
  • Turbo-budowanie nie będzie już przerywane przez zmianę typu budowli.

Poprawki błędów

  • Poprawiono drganie kamery przy jednoczesnym poruszaniu się i rozglądaniu.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że ustawienia wyświetlały się w grze niżej, niż powinny, wskutek czego traciły cienie i spadała jakość.

RATOWANIE ŚWIATA

MISJE I SYSTEMY

  • Obrońcy udali się na obóz treningowy i zostali przeszkoleni! Będą odtąd zużywać o 33% mniej amunicji i punktów trwałości broni.
  • Trzecie wyzwanie tygodniowe Hordobicia jest trwa!
    • W tym tygodniu przygotujcie swoje forty na wyzwanie wytrzymałościowe: 16 krótszych fal szybszych wrogów i mniej czasu na przygotowania.
    • Zwycięskie drużyny w ramach nagrody będą mogły wybrać jedną z dwóch legendarnych broni skałkowych.
    • Tygodniowe wyzwanie Hordobicia można powtarzać w zamian za talony okolicznościowe.

BOHATEROWIE

  • Wieża Elektryczna i MISIU zostały dostosowane, by każdy z graczy mógł korzystać tylko z jednego z nich naraz. Wzmiankę o tym dodano do ich opisów.
    • Mimo że nie jest to jeszcze możliwe, ustawienie MISIA lub Wieży, gdy któreś z nich jest już aktywne, sprawi, że aktywna Wieża lub MISIU ulegnie zniszczeniu.
    • Każdy z graczy nadal może mieć aktywnego osobistego MISIA lub Wieżę Elektryczną.

Poprawki błędów

  • Naprawiono błąd, który powodował, że nie odtwarzał się dźwięk ustawiania Wieży Elektrycznej.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że opis Wieży Elektrycznej zawierał dodatkowy „%”, jeżeli odblokowany był profit Elektroszok.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że przechowywane fragmenty ładunku nie redukowały czasu odnowienia zdolności, jeżeli gracz opuścił misję, a następnie ją wznowił.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że nie odtwarzał się dźwięk aktywacji Uderzenia Burzącego, jeżeli odblokowany został profit Długie Ramię Prawa.
  • Opis Uderzenia Sejsmicznego pokazuje teraz prawidłową wartość obrażeń.

BRONIE I PRZEDMIOTY

  • Karabin szturmowy Garłacz jest już w sklepie tygodniowym.
    • Dostępny będzie od 23 sierpnia, godz. 10:00 czasu polskiego do 30 sierpnia, godz. 2:00 czasu polskiego.
    • Zaskakująco celny wielolufowy karabin skałkowy, strzelający potężnymi seriami. Jego duża siła rażenia i pojemny magazynek rekompensują małą szybkostrzelność i silny odrzut.

Poprawki błędów

  • Naprawiono błąd, który powodował, że do podwyższenia klasy rzadkości dwu- i więcej gwiazdkowych broni oraz pułapek wymagane były podręczniki szkoleniowe zamiast projektów do ewolucji pułapek i broni.
  • Naprawiono zacinanie się dźwięku podczas ciągłego ostrzału z pistoletów Cyklon lub Monsun.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że korzystanie z kuszy uruchamiało niewłaściwą animację pozy. Wskutek tego broń trzymana była za wysoko, co kolidowało z celownikiem.
  • Przybliżanie widoku podczas korzystania z wyrzutni rakiet nie będzie już powodować przysłonięcia przez nią znaczącej części ekranu.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że celownik karabinu snajperskiego pozostawał na ekranie nawet po zmianie broni.

ROZGRYWKA

Poprawki błędów

  • Naprawiono błąd, który powodował, że wrogowie nie atakowali furgonetki podczas misji ratowania ocaleńców.
  • Wyzwania tygodniowe Hordobicia nie będą już traktowane jako główne zadania Hordobicia.

INTERFEJS

  • Czas zamachów bronią białą wyświetlany będzie odtąd w sekundach.

Poprawki błędów

  • Naprawiono błąd, który powodował, że opcja Wyzerowanie wyboru budowli zawsze zerowała wybór budowli, niezależnie od tego, czy była włączona, czy nie.
  • Naprawiono błąd, który mógł powodować, że zdolności bohaterów w grze wyświetlały się wielokrotnie.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że modele schematów poruszały się po ekranie podczas podwyższania ich poziomu lub ewoluowania.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że informacje dotyczące pułapki (liczba pozostałych pułapek) znikały po ulepszeniu budowli, do której była ona przymocowana.
  • Usunięto błąd powodujący wyświetlenie na mapie wielu zaznaczonych misji naraz.
  • Gracze solo będzie odtąd stosownie powiadamiani w interfejsie po podwyższeniu poziomu trudności misji.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że gracze, którzy dołączali do rozgrywki, nie mogli brać udziału w głosowaniu za podwyższeniem poziomu trudności.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że przyciśnięcie klawisza Esc nie zamykało ekranu zarządzania przedmiotami ani Księgi Kolekcji po tym, gdy tego samego klawisza użyto do zamknięcia menu kontekstowego.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że nie działało prawidłowo przewijanie na ekranie wyboru misji przy korzystaniu z kontrolera.
  • Nagłówek ze szczegółami dotyczącymi misji będzie odtąd zawierać wyrażenie „poziom mocy drużyny” zamiast „poziomu mocy gracza”.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że po opuszczeniu strony drzewka zdolności ostatnia wybrana opcja resetowała się.

GRAFIKA I ANIMACJA

Poprawki błędów

  • Obrażenia od wody będą odtąd wyświetlane poprawnie na klatce piersiowej gracza, a nie na jego stopach.
  • Obrażenia od wody zadawane ciskaczom i kradziejom będą odtąd wyświetlane.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że bluglut nie był widoczny z daleka.

WYDAJNOŚĆ

  • Naprawiono błąd, który powodował zawieszanie się gry podczas ładowania stref Hordy z pewnymi konkretnymi fortami.

DŹWIĘK

  • Dodano nowe efekty dźwiękowe pistoletu Cyklon.

Poprawki błędów

  • Usunięto błąd sprawiający, że w misjach lotu na błyskawicy wyłączała się muzyka.
  • Wprowadzono dodatkowe ulepszenia i poprawki do dźwięków interfejsu.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że dźwięki z rozgrywki nakładały się na ekran zwycięstwa.
  • Naprawiono błąd, który powodował, że dźwięki Uderzenia Burzącego mogły się dublować.

Źródło: Epic Games, opracowanie własne

Darek Madejski
O autorze

Darek Madejski

Redaktor
Wspomina gaming lat 90. z wielkim sentymentem. Ekspert w dziedzinie retro sprzętu oraz starych konsol. Oprócz duszy kolekcjonera, fan współczesnych gier singleplayer, głównie tych na PlayStation. Specjalista w treściach dotyczących PS Plus oraz promocji. Poza pracą, fan seriali w klimacie postapokaliptycznym, koszenia trawy, rąbania drewna i zajmowania się wszystkim, by tylko nie siedzieć w miejscu.
Udostępnij:

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie