Nawet 9 GB danych do pobrania, a co zmieniło się w grze?

Kolejny update to poprawki w grafice, usprawnienie interfejsu użytkownika i wiele więcej.

Patch 4 do Ghost Recon Wildlands wylądował wczoraj na komputerach PC, a dzisiaj zostaje udostępniony na konsolach PlayStation 4 i Xbox One. Aktualizacja zajmuje do 7,2 GB na blaszakach, zależnie od klienta, i do 9 GB na konsolach, zależnie od zainstalowanej wersji.

Jak zaznacza Ubisoft, czwarty update to sporo zmian, które zostały wprowadzone na prośby samych graczy i w oparciu o ich opinie. Zalicza się do nich kilka usprawnień trybu współpracy i gry solowej, a także nowe opcje związane z HUD-em i interfejsem – czytamy na oficjalnej stronie Ghost Recon Wildlands.

Deweloper podkreśla również, że aktualizacja 4 rozpocznie także drugą turę wyzwań sezonowych, skupiający się na nowych elementach i zawierający nowe wyzwania oraz nagrody. Wyzwania będą ponadto zawierały teraz dodatkowe parametry rozgrywki, takie jak poziom trudności oraz ustawienia HUD-u.

Mamy też poprawki błędów, usprawnienia w grafice czy przygotowanie gry do premiery zbliżającego się DLC Poległe duchy. Poniżej znajdziecie listę zmian przedstawioną przez Ubisoft.

Patch 4 do Ghost Recon Wildlands – zmiany:

USPRAWNIENIA HUD I INTERFEJSU

Do usprawnień HUD-u zalicza się rozdzielenie kilku obszernych jego opcji na szereg pomniejszych. Pamiętajcie, że niektóre z nich zostały już wprowadzone w aktualizacji 3.5 na PC, ale teraz zostały oficjalnie zaimplementowane na wszystkich platformach:

– „Akcje kontekstowe” zostały oddzielone od „Przypomnień o sterowaniu”.

Contextual_actions_after

– Opcja HUD „Znaczniki” została rozdzielona na sześć różnych typów znaczników, z których każdy może być włączony lub wyłączony – „Znaczniki celu”, „Znaczniki komunikacyjne”, „Znaczniki wrogów i rebeliantów”, „Znaczniki przedmiotów i obiektów”, „Strzał synchroniczny”, „Znaczniki alarmowe”.

Markers

– Wprowadzono nową opcję, która pozwala włączyć chmury wykrycia na minimapie.

Detection_clouds

Ponadto wyłączenie znaczników strzału synchronicznego nie uniemożliwi sojusznikom sterowanym przez SI wykonania strzału synchronicznego! Te usprawnienia, i nie tylko, wymieniono poniżej.

MISJE/NARRACJA

– W misji „Forsa Nidii”:

– Naprawiono błąd, który sprawiał, że rebelianci nie podążali za graczem.

– Naprawiono błąd, który sprawiał, że gracz nie mógł wejść w ponowną interakcję z laptopem, jeżeli został zabity podczas korzystania z niego.

– W misji „Madre Coca”:

– Naprawiono błąd, który sprawiał, że rebelianci nie wsiadali do samochodów, jeżeli wpłynęło na nich coś z zewnątrz.

– W misji „Generał Baro”:

– Naprawiono błąd, który sprawiał, że zabicie generała przed dotarciem do punktu spotkania nie powodowało zakończenia rozgrywki, uniemożliwiając dalsze postępy.

– W misji „Napad na bank”:

– Naprawiono błąd, który sprawiał, że na GPS-ie wyświetlała się nieprawidłowa ścieżka.

– W misji „Informator”:

– Naprawiono błąd, który sprawiał, że postęp w misji był niemożliwy, jeżeli na informatora wpłynęło coś z zewnątrz.

– Naprawiono błąd, który sprawiał, że gracz mógł otrzymać komunikat „Misja nieudana” po aktywacji konwoju w misji „Rozkwit rebelii”, gdy miał wybraną inną misję główną jako aktywną.

– Naprawiono różne błędy, które uniemożliwiały lub przeszkadzały w ukończeniu misji.

INTERFEJS UŻYTKOWNIKA

– Film wprowadzający „Królobójca” nie jest już odtwarzany przy każdym uruchomieniu.

– Naprawiono błąd, który sprawiał, że elementy HUD-u stawały się szare po włączeniu HDR.

– Naprawiono błąd, który sprawiał, że przy wybraniu innego miejsca na zapis wyświetlała się nieprawidłowa postać.

– Naprawiono błąd, który sprawiał, że w powiadomieniach wyświetlał się nieprawidłowy czas przerwy technicznej.

– Dodano nowe opcje do ustawień HUD-u :

– „Przypomnienia o sterowaniu” zostały rozdzielone na „Przypomnienia o sterowaniu” i „Akcje kontekstowe”.

– „Znaczniki” zostały rozdzielone na „Znaczniki celu”, „Znaczniki komunikacyjne”, „Znaczniki wrogów i rebeliantów”, „Znaczniki przedmiotów i obiektów”, „Strzał synchroniczny” oraz „Znaczniki alarmowe.

– Dodano „Chmury wykrycia” – gracze mogą teraz wyłączyć chmury wykrycia wrogów na MINIMAPIE

– Naprawiono błąd, który sprawiał, że poziom trudności zmieniał się dla wszystkich miejsc zapisu, zamiast zapamiętać ustawienia dla każdego miejsca z osobna.

– Naprawiono błąd, który sprawiał, że znacznik „NOWOŚĆ” pozostawał aktywny na posiadanych już na wyposażeniu przedmiotach.

– Dodano czas w świecie gry oraz długość i szerokość geograficzną do mapy taktycznej.

– Naprawiono błąd z menu personalizacji broni, który sprawiał, że dodatki do broni wyświetlały się nieprawidłowo.

TRYB WSPÓŁPRACY

– Naprawiono błąd, który sprawiał, że gracze nie mogli wypełnić ostatniej misji, gdy dołączyli w jej trakcie po tym, gdy pierwsze etapy misji zostały wykonane przez innego gracza.

– Naprawiono błąd, który sprawiał, że tylko host widział ślad GPS-u w pierwszej misji.

– Dodano możliwość powiadomienia sojuszników, gdy postać gracza została powalona.

– Gracze pojawią się ponownie w punkcie rozpoczęcia misji po śmierci, zamiast w losowym miejscu.

ROZGRYWKA

– Naprawiono błąd w menu personalizacji broni, który sprawiał, że gracz nie mógł edytować żadnej innej broni poza ostatnio używaną.

– Naprawiono błąd, który sprawiał, że umiejętności rebeliantów ponownie się blokowały, jeżeli otwarto główne menu, gdy się odnawiały.

– Naprawiono błąd, który sprawiał, że helikoptery nie atakowały nadajników rebeliantów, gdy gracz się ukrywał.

– Naprawiono błąd, który sprawiał, że dodanie tłumika do broni na ekranie personalizacji broni zużywało magazynek po powrocie do gry.

– Gracze mogą teraz dobyć pistoletu, wciskając dwukrotnie klawisz, nawet gdy wszystkie inne bronie są w kaburach.

– Naprawiono błąd, który sprawiał, że sterowani przez SI towarzysze nie mogli wykonać strzału synchronicznego, gdy jego znaczniki zostały wyłączone w opcjach HUD-u.

– Naprawiono granaty dywersyjne, które nie działały, gdy przeciwnicy szukali gracza.

– Naprawiono błąd, który sprawiał, że zasoby mogły zostać oznaczone dwukrotnie, jeżeli gracz został zabity podczas oznaczania ich.

– Skrzynie z zasobami są teraz przyznawane po zebraniu każdemu graczowi, który znajduje się na tym samym obszarze, co zbierający.

– Usprawniono celowanie podczas strzelania zza osłony.

– Naprawiono błąd, który sprawiał, że postacie nie wykrywały pływającego obok nich gracza.

– Umiejętności rebeliantów mają teraz osobne czasy odnowienia.

– Podczas misji polegających na działaniu po cichu, gracze mają krótki czas na zabicie zaalarmowanych przeciwników, zanim misja zakończy się niepowodzeniem.

– Wyzwania mają teraz różne cele, zależnie od poziomu trudności i ustawień HUD-u.

– Naprawiono błąd, który sprawiał, że żołnierze Unidadu przestawali się pojawiać, nawet gdy alarm wciąż był aktywny.

– Naprawiono błąd, który sprawiał, że lunety snajperskie przy SVD były źle dopasowane podczas przełączania się między widokiem przybliżonym i znad ramienia.

DŹWIĘK

– Naprawiono niektóre okrzyki postaci:

– Nadlatujący granat

– Rozpoczęcie walki

– Zestrzelenie helikoptera

– Dodano więcej okrzyków postaci:

– Zniszczenie panelu alarmu

– Nadlatuje wsparcie helikopterów

– Radio pozostanie wł./wył. między pojazdami, zgodnie z ostatnim wyborem gracza.

– Naprawiono błąd, który sprawiał, że zebranie medalu mogło aktywować ten sam dialog dwukrotnie podczas jednej sesji.

– Naprawiono błąd, który sprawiał, że dźwięk nadlatującej rakiety odtwarzał się dalej, gdy gracz wyskoczył z helikoptera.

– Naprawiono błąd, który sprawiał, że po założeniu tłumika nie odtwarzały się żadne dźwięki.

GRAFIKA

– Dopracowano niektóre animacje.

– Dopracowano niektóre przejścia kamery.

– Naprawiono błąd, który sprawiał, że broń martwych przeciwników wnikała w ściany.

ŚWIAT

– Naprawiono kilka ścian, przez które gracz mógł zostać zauważony i przeciwnicy mogli do niego strzelać.

– Naprawiono kilka miejsc, w których gracz mógł utknąć lub wpaść pod mapę.

– Naprawiono błąd, który sprawiał, że pojazdy w ruchu drogowym mogły zapaść się pod ziemię lub podskoczyć podczas przejeżdżania przez mosty.

– Zmieniono położenie kilku przedmiotów, które były niemożliwe do zebrania.

– Zauważono coś wędrującego po górach.

STABILNOŚĆ

– Naprawiono liczne błędy krytyczne.

– Naprawiono liczne błędy z połączeniem.

NARKOSZLAK

– Naprawiono błąd, który sprawiał, że stała premia z przepustki sezonowej nie była dostępna na PS4.

– Naprawiono błąd, który sprawiał, że gracz tracił postępy w głównej grze, gdy uruchamiał DLC.

– Naprawiono błąd, który sprawiał, że gdy jeden z graczy leciał w samolocie z rozpylaczem, mógł aktywować rozpylacz innego gracza.

– Naprawiono błąd, który sprawiał, że korzystanie z nitro przez dłuższy czas powodowało występowanie błędów graficznych.

– Naprawiono błąd, który sprawiał, że zadanie poboczne z rozpylaczem mogło zakończyć się niepowodzeniem bez żadnego powodu.

– Naprawiono błąd, który sprawiał, że procent szpiegowania nie wzrastał po niepowodzeniu misji.

– Naprawiono błąd, który sprawiał, że pojazdy z zadań pobocznych pojawiały się tylko pierwszemu graczowi.

– Naprawiono liczne błędy krytyczne.

– Naprawiono liczne błędy instalacji.

– Naprawiono liczne błędy sieciowe.

POPRAWKI TYLKO DLA PC

– Naprawiono błąd, który sprawiał, że po włączeniu ustawień dla leworęcznych w menu myszy i klawiatury opcja szybkiej podróży przestawała działać.

– Naprawiono błąd, który sprawiał, że wskaźnik wykrycia oraz strzałka pokazująca kierunek, z którego odnoszone są obrażenia, wciąż były wyświetlane na ekranie po ukryciu HUD-u.

– Naprawiono błąd, który sprawiał, że ikony nagród w menu wyzwań nie były wyświetlane prawidłowo.

– Naprawiono błąd, który sprawiał, że gra wyświetlała czarny ekran na sprzęcie AMD podczas korzystania z funkcji Eyefinity w trybie pełnego ekranu.

– Naprawiono błąd, który sprawiał, że gra automatycznie uruchamiała się od początku po wybraniu opcji „Wyjście z gry” w DLC Narkoszlak

– Naprawiono błąd, który sprawiał, że zrzuty ekranu w trybie 360 stopni wykonanie dzięki NVIDIA Ansel, przy których włączona była termowizja, wyświetlały błędy graficzne.

– Naprawiono błąd, który sprawiał, że kontroler PS4 tracił funkcję wibracji podczas rozgrywki.

– Naprawiono błąd, który sprawiał, że zmieniał się język gry po ponownym uruchomieniu jej przez Steam.

Źródło: ghost-recon.ubisoft.com, opracowanie własne

Darek Madejski

Darek Madejski

Wychowany na Amidze i pierwszej odsłonie PlayStation. Do dziś często sięga po hity z lat 90.