Patch 3 do Ghost Recon Wildlands i wyzwania sezonowe w szczegółach

Ubisoft przedstawia wszystkie nowości oraz poprawki.

Wczoraj konsolowa wersja Ghost Recon Wildlands doczekała się trzeciej aktualizacji, która ważyła całkiem sporo, około 8,4 GB. Posiadacze PC otrzymają update jutro (14 kwietnia) i będą musieli pobrać maksymalnie 6,5 GB, w zależności od klienta i zainstalowanej wersji.

Co wchodzi w skład tej ogromnej łatki? Najnowsza aktualizacja ma głównie na celu poprawienie stabilności gry i usunięcie błędów, ale zbieraliśmy także opinie graczy na temat pewnych problemów i zaimplementowaliśmy zmiany, które poprawią wasze wrażenia z gry – tłumaczy Ubisoft na oficjalnej stronie Ghost Recon Wildlands.

Poprawiono na przykład działanie licznika zebranych akt w misji „Królobójstwo” na mapie taktycznej w prowincjach Media Luna i Inca Camina. Usunieto też rzadki błąd, który powodował zablokowanie paska PD niektórych graczy na określonym poziomie. Jak tłumaczy deweloper, wzmocnienia PD będą teraz opatrzone informacją na temat liczby godzin działania. Zajęto się też problemem z działaniem umiejętności „ulepszenia tłumika”. Pełną listę zmian znajdziecie na końcu tej wiadomości.

Patch 3 to jednak nie tylko poprawki błędów. Aktualizacja wprowadza bowiem funkcję, o którą gracze wielokrotnie prosili – pierwsze wyzwania dla trwającego sezonu w grze Ghost Recon Wildlands. Będą one dostępne od 18 kwietnia.

Tak Ubisoft opisuje nową atrakcję:

Opis wyzwań sezonowych

Ekipa twórców gry chciała za pomocą wyzwań dać graczom nowe, regularnie dodawane cele do osiągnięcia. Wyzwania te będą dostępne w trakcie wielu sezonów, z których każdy potrwa 6 tygodni i będzie miał określony temat przewodni oraz specjalnie przygotowane nagrody.

Dostępne wyzwania będziecie mogli znaleźć w specjalnej sekcji menu gry, gdzie będzie także widoczny wasz postęp.

Będziecie musieli postępować zgodnie z konkretnymi instrukcjami, by odszukać nowe zadania rozsiane po różnych regionach mapy. Pamiętajcie, że musicie mieć połączenie z internetem, by móc aktywować wyzwania i aktualizować statystyki, ale misje będą mogły zostać ukończone w trybie offline, w trakcie tej samej sesji gry.

Co tydzień uzyskacie dostęp do pięciu nowych misji, które stopniowo pozwolą wam na odkrycie nowych fragmentów operacji „Królobójstwo”. Będą one podzielone na:

  • – Trzy wyzwania do rozegrania w pojedynkę (tryb kooperacji będzie dostępny, ale pamiętajcie, że statystyki są podliczane indywidualnie).
  • – Jedno wyzwanie dla członków specgrupy (można stworzyć własną lub dołączyć do już istniejącej na stronie Ghost Recon® Network)
  • – Jedno wyzwanie dla całej społeczności, które będzie wymagać współdziałania wszystkich graczy w celu osiągnięcia wspólnego celu.

Gracze otrzymają nagrodę po ukończeniu każdego wyzwania, w sumie 3 w ciągu sezonu. Każde z wyzwań potrwa tydzień i będzie aktualizowane w środy o godzinie 11 rano czasu polskiego – musicie więc ukończyć je do tego czasu, by zdobyć nagrody!

Ghost Recon Wildlands - wyzwania sezonowe.
Ghost Recon Wildlands – wyzwania sezonowe.

1. Sezon pierwszy: Wzlot i upadek Unidadu

Duchy, to odprawa dotycząca misji pierwszego sezonu wyzwań:

Ghost Recon Wildlands - wyzwania sezonowe.
Ghost Recon Wildlands – wyzwania sezonowe.

Patch 3 do Ghost Recon Wildlands – lista zmian:

WYZWANIA

  • -Pierwszy sezon wyzwań zostanie rozpoczęty we wtorek, 18 kwietnia. Wyzwania i wymagania do nich są dostępne w menu gry w momencie, gdy gracz rozpocznie rozgrywkę.

MISJE/NARRACJA

  • -Naprawiliśmy błąd, który sprawiał, że GPS wyświetlał trasę dla misji „El Emisario” zamiast dla „Transportu specjalnego”
  • -Naprawiliśmy problem z teleportacją podczas ucieczki w niektórych sytuacjach w trakcie misji „Chemik”
  • -Prośba o przeładowanie nie pojawia się już w trakcie uruchamiania koła rozkazów
  • -Naprawiliśmy błąd, przez który misja „Marcus Jensen” nie aktualizowała się dla klienta podczas rozgrywki w trybie kooperacji dla 2 graczy
  • -Naprawiliśmy błąd pozwalający na zdobywanie nieskończonej liczby punktów PD podczas misji ewakuacyjnych
  • -Naprawiliśmy błąd, przez który VIP nie pojawiał się ponownie w ciężarówce podczas ponownej rozgrywki w misji „Ciężarówka śmierci”
  • -Naprawiliśmy błąd powodujący, że informacja „Cel jest zbyt daleko” pozostawała na ekranie po zlokalizowaniu kapitana Unidadu w misji „Informator”
  • -Naprawiliśmy błąd powodujący, że po opuszczeniu i powrocie do rejonu misji „Lekarze – rzeźnicy mułów” NPC się nie pojawiały
  • -Naprawiliśmy błąd powodujący, że asystent El Cerebro nie wsiadał do samochodu po porażce w misji „El Cerebro”
  • -Naprawiliśmy błąd, który powodował, że po użyciu przez gracza szybkiego przemieszczania się podczas rozmowy telefonicznej Paca Katariego nie uruchamiała się rozmowa telefoniczna Bowman
  • -Poprawiliśmy błąd, który powodował, że dziennikarka nie wysiadała z samochodu, jeśli inny gracz ukończył cel „Uwolnij dziennikarkę” w misji „Dziennikarka”

INTERFEJS UŻYTKOWNIKA

  • -Naprawiliśmy błąd powodujący, że gracz mógł zostać zablokowany w menu po potwierdzeniu samouczka
  • -Naprawiliśmy błąd powodujący migotanie GPS, gdy gracz oddala się na dużą odległość od celu
  • -Naprawiliśmy złą liczbę akt operacji „Królobójstwo”, wyświetlaną na mapie taktycznej w Media Lunie i Inca Camina
  • -Naprawiliśmy błąd powodujący brak działania sekcji „Sterowanie” w menu „Opcje” w niektórych sytuacjach
  • -Naprawiliśmy błąd, przez który informacja „Powrót do strefy operacyjnej” pozostawała widoczna nawet wtedy, gdy gracz wrócił do strefy operacyjnej
  • -Naprawiliśmy błąd powodujący brak wyświetlania celu aktywności systemowych na interfejsie
  • -Naciśnięcie przycisku R3 podczas zajmowania miejsca pasażera pojazdu będzie teraz powodowało wyświetlenie widoku do tyłu

KOOPERACJA

  • -Dodaliśmy nowe kryteria publicznego doboru graczy, oparte o poziom trudności
  • -Naprawiliśmy błąd, który powodował, że gracz dołączający do rozgrywki nie widział NPC złapanego przez towarzysza
  • -Naprawiliśmy błąd powodujący problemy z odblokowywaniem informacji wywiadowczych dla graczy, którzy wkroczyli do danej prowincji jako ostatni, mimo że misja była możliwa do rozegrania poprzez udostępnianie misji
  • -Naprawiliśmy błąd powodujący brak wyświetlania alertu o nadlatującej rakiecie ziemia-powietrze w trybie kooperacji
  • -Naprawiliśmy błąd powodujący brak odwzorowania efektu wizualnego przycisku „nie dotykaj” w trybie kooperacji
  • -Naprawiliśmy brak odtwarzania zmian dźwięków helikoptera w trybie kooperacji
  • -Naprawiliśmy błąd powodujący, że tłumiki czasem nie były poprawnie replikowane podczas zmiany broni w menu „Wyposażenie”
  • -Naprawiliśmy błąd, który powodował, że misja „Agent” mogła zostać ukończona tylko dla jednego gracza, gdy bateria drona wyczerpywała się zaraz po zakończeniu rozmowy
  • -Naprawiliśmy błąd, przez który gracz nie mógł wejść w interakcję z drzwiami punktu zbiórki, jeśli inna osoba ukończyła oglądanie scenki filmowej

ROZGRYWKA

  • -Powiększone magazynki Type 95 do RKM mogą być teraz używane w grze po dokonaniu zakupu
  • -Naprawiliśmy błąd, który powodował, że gracz przeżywał upadek z wysokości dzięki przyleganiu do ściany
  • -Gracze nie mogą już używać uprzednio zniszczonych elementów scenerii jako osłony
  • -Naprawiliśmy błąd, który czasami wywoływał drgania postaci gracza podczas chowania się za osłoną
  • -Naprawiliśmy błąd powodujący blokadę PD graczy w nielicznych przypadkach
  • -Naprawiliśmy błąd pozwalający graczowi przyjąć pozycję leżącą i strzelać przez ściany
  • -Naprawiliśmy błąd powodujący, że gracz nie mógł skorzystać z osłony podczas opuszczania pojazdu
  • -Helikopterem Santa Muerte można teraz sterować tak, jak innymi śmigłowcami
  • -Naprawiliśmy błąd powodujący, że pojazdy nie eksplodowały po zderzeniu z pociągiem
  • -Naprawiliśmy błąd pozwalający graczom przenikać przez ściany w trakcie jazdy motocyklem
  • -Naprawiliśmy błąd powodujący spadek poziomu patroli Unidadu z 4 do 0 po zlikwidowaniu fali posiłków
  • -Teraz umiejętność „Ulepszenie tłumika” prawidłowo wpływa na obniżenie siły rażenia wszystkich typów broni
  • -Naprawiliśmy błąd powodujący, że nie można korzystać z broni po wybraniu jej w menu „Wyposażenie”, gdy gracz zmienił broń
  • -Naprawiliśmy błąd powodujący, że gracz nie mógł ponownie zamontować tłumika na Silencio po tym, jak obejrzał tę broń bez tłumika w menu „Rusznikarz”

DŹWIĘKI

  • -Naprawiliśmy błąd powodujący, że Amaru nie miał głosu zniekształconego przez radio podczas lotu helikopterem
  • -Naprawiliśmy błąd powodujący brak odtwarzania efektu dźwiękowego podczas uderzenia łodzi o brzeg
  • -Naprawiliśmy problem z powtórzeniem dźwięku wykrycia pocisku ziemia-powietrze, gdy gracz na czas wydostał się poza jego zasięg
  • -Poprawiliśmy błąd ze sprzężeniem zwrotnym dźwięku nadlatujących rakiet
  • -Poprawiliśmy zróżnicowanie zawartości audycji radiowych
  • -Naprawiliśmy błąd, który powodował powtarzanie tych samych linii dialogowych przez członków drużyny sterowanych przez SI
  • -Naprawiliśmy błąd powodujący brak efektu dźwiękowego podczas kolizji helikoptera
  • -Poprawiliśmy powtarzalność dialogów warstwy narracyjnej odtwarzanych po przemieszczeniu się

GRAFIKA

  • -Naprawiliśmy błąd powodujący problemy z wyświetlaniem tekstury drogi podczas włączania lub wyłączania menu „Pauzy”
  • -Naprawiliśmy błąd z deformacją grafiki podczas kolizji pojazdu ze śmietnikami
  • -Naprawiliśmy błąd powodujący przenikanie strojów Unidadu przez kamerę w trybie widoku z pierwszej osoby
  • -Naprawiliśmy błąd powodujący, że NPC nie zajmowały poprawnej pozycji po wejściu do pojazdu nachylonego pod kątem 30°
  • -Damska fryzura w kucyk nie przenika już przez strój Santa Muerte
  • -Naprawiliśmy rzadki błąd powodujący spadek FPS podczas długich sesji gry

SKLEP

  • -Wzmocnienia PD będą teraz wyświetlały informację o czasie działania
  • -Okno z informacją „Odblokowano nowy pojazd” nie będzie się pojawiało za każdym razem, gdy gracz odbierze pakiet pojazdów
  • -Naprawiliśmy błąd powodujący wyświetlanie przepustek sezonowych w sklepie jako uszkodzonych po ich zakupie
  • -„Kompensator V2-PM” może być teraz montowany w pistoletach maszynowych

ŚWIAT

  • -Zmieniliśmy umiejscowienie legendy do zebrania w prowincji Media Luna
  • -Naprawiliśmy wiele miejsc, w których gracz mógł utknąć
  • -Naprawiliśmy wiele błędów budowy świata
  • -Naprawiliśmy błąd powodujący, że łodzie w Agua Verde pojawiały się jedna na drugiej

STABILNOŚĆ

  • -Naprawiliśmy różne błędy i awarie
ZMIANY DOTYCZĄCE PC
  • -Rozwiązaliśmy wiele problemów ze stabilnością gry
  • -Rozwiązaliśmy problem związany z wersjami językowymi na stronie sklepu
  • -Naprawiliśmy problem, który powodował niepoprawne wyświetlanie przynależności do specgrupy
  • -Poprawiliśmy kilka błędów związanych z kontrolerem Steam
  • -Przypomnienia interfejsu o sterowaniu są teraz automatycznie przełączane z kontrolera na mysz i klawiaturę po wprowadzeniu komendy myszą
  • -Rozwiązaliśmy konflikty mapowania podczas ponownego mapowania klawiszy dla kolejnego lub poprzedniego pojazdu
  • -Naprawiliśmy problem ze wskaźnikiem „przytrzymaj” podczas przemieszczania członków drużyny
  • -Język gry może zostać zmieniony w programie startowym Uplay
  • -Zakładka „Wyposażenie” będzie działać, gdy gracz przełączy się na nią z zakładki „Frakcje” za pomocą kontrolera
  • -Kliknięcie PPM pozwala teraz na edycję wybranego slotu na broń

Zmiany dla Ghost Recon Network oraz Ghost Recon HQ

Tom Clancy’s Ghost Recon Network

  • -Naprawiliśmy błąd, który nie pozwalał niektórym graczom na zapisywanie tagów.
  • -Statystyki „Znajomych” i „Specgrup” są teraz lepiej widoczne.
  • -Rozwiązaliśmy problemy związane z wyświetlaniem niektórych statystyk.
  • -Rozwiązaliśmy problem z synchronizacją emblematów specgrup.
  • -Poprawiliśmy stabilność serwisu.

Tom Clancy’s Ghost Recon Wildlands HQ

  • -Aplikacja korzysta teraz z zewnętrznej przeglądarki do otwierania linków.
  • -Poprawiliśmy zachowanie pojazdów na mapie taktycznej.
    Pojazdy cywilne są teraz widoczne na mapie taktycznej.
    Pojazdy nie są już oznaczone kolorem, gdy postać znajduje się w ich pobliżu.
    Podczas rozgrywki w trybie kooperacji pojazd członka drużyny ma teraz kolor niebieski zamiast zielonego.
  • -Rozwiązaliśmy problemy z wydajnością listy znajomych.
  • -Zoptymalizowaliśmy wczytywanie posiadanych środków.
  • -Rozwiązaliśmy problemy ze stabilnością działania na niektórych urządzeniach.
  • -Profil Tom Clancy’s Ghost Recon® Network jest teraz dostępny bez konieczności ponownego logowania na stronie.
  • -Dodaliśmy funkcję informującą o strefie czasowej.

Źródło: Ubisoft, opracowanie własne

Darek Madejski

Darek Madejski

Wychowany na Amidze i pierwszej odsłonie PlayStation. Do dziś często sięga po hity z lat 90.