Aktualizacja Fortnite na bogato. Nowa funkcja w Battle Royale, fort kieszonkowy, ustawka, Grzmiąca Droga 99…
Najnowsza aktualizacja przynosi sporo nowości do Battle Royale oraz Ratowania Świata. Patch 3.5 do Fortnite wprowadza powtórki, fort kieszonkowy i zaprasza nas na Grzmiącą Drogę 99. A to jeszcze nie wszystko!
Epic Games przedstawia kolejną porcję nowości (tym razem jest porządnie!) do swojej niezwykle popularnej strzelaniny. Patch 3.5 do Fortnite został już udostępniony wszystkim graczom i jest wypełniony ciekawą zawartością. Poniżej przedstawiamy wszystkie szczegóły, jakie publikuje deweloper na swojej oficjalnej stronie.
Gwoździem programu w trybie Battle Royale są niewątpliwie powtórki. Mnogość ustawień filmowych umożliwi wam uchwycenie waszych najlepszych zagrań, momentów i przeżyć. Nie możemy się już doczekać, aż będziemy mogli zobaczyć, co przygotujecie. Co więcej, dzięki systemowi nagrywania powtórek będziecie mogli wygrać fenomelnalne nagrody… i to już niedługo – obiecują twórcy gry.
Przetrwajmy Burzę, gdzie czeka nowa mapa Grzmiąca Droga 99.
Gry w Biedronce – pełna lista i ceny. PC, PS4, Xbox One, PS3 i Xbox 360
Patch 3.5 do Fortnite – lista zmian, nowości:
Fort Kieszonkowy (Battle Royale)
To fort przenośny… a raczej Fort Kieszonkowy! Ofortujcie się w ułamku sekundy, jednym drobnym machnięciem dłoni.
Ustawka 50 na 50 2.0 (Battle Royale)
Dwie drużyny zewrą się w walce w zmodyfikowanym trybie okresowym Ustawka 50 na 50 graczy. Bądźcie pierwsi na linii frontu.
Bohaterowie cyberpunkowi (Ratowanie Świata)
Czwórka nowych bohaterów o naprawdę wypasionej stylówie! A jaki styl pasuje do was?
Bronie neonowe (Ratowanie Świata)
Opromieńcie blaskiem pole bitwy i wyślijcie pustaki w kosmos jednym energetycznym uderzeniem!
OGÓLNE
- Zasoby takie jak drewno, kamień i metal będą od teraz zawsze wyświetlać się w ekwipunku jako pierwsze (np. zamiast pułapek).
- Zakupione V-dolce będą od teraz współdzielone między konsolą Xbox One, komputerem PC i urządzeniem mobilnym.
- Ulepszenia kolejki logowania:
- W trakcie oczekiwania gra zapamięta, w którym miejscu w kolejce znajduje się gracz, jeżeli wyjdzie on z gry, a potem do niej wróci.
- Urządzenia mobilne nie umieszczą gracza w kolejce logowania więcej niż raz na jedną próbę logowania.
- Procedury uwierzytelnienia dwuetapowego nie spowodują ponownego umieszczenia gracza w kolejce logowania.
Poprawki błędów
- Poprawiono ekran logowania tak, by lepiej współpracował z różnymi rozmiarami ekranów i strefami bezpiecznymi.
- Naprawiono rzadki błąd, który powodował zawieszenie się gry podczas wylogowywania.
- Naprawiono błąd powodujący, że gracze z PS4 opuszczali ekipę po meczu, jeżeli grali z graczami z innych platform.
- Poprawiono błąd, który powodował, że oddziały ocaleńców i bohaterów były zablokowane po przełączeniu się do kampanii Ratowanie Świata z trybu Battle Royale.
- Poprawiono błąd, który powodował, że na komputerach PC kontrolery PS4 pokazywały przyciski kontrolerów do Xboxa, nawet po zmianie typu kontrolera w ustawieniach gry.
- Poprawiono rzadki błąd, który powodował, że części ciała postaci nienaturalnie się rozciągały.
- (Przykład) Uszy w ubiorze Króliczy Najeźdźca.
- Naprawiono błąd, który powodował, że po kupieniu lamy w kampanii PvE nie można było obracać elementów w szafce w trybie Battle Royale.
BATTLE ROYALE
SYSTEM POWTÓREK
- Zapisujcie swoje rozgrywki i oglądajcie je z dowolnej perspektywy!
- Przyspieszcie lub spowolnijcie akcję.
- Kontury postaci i widoczne nazwy graczy pozwolą wam lepiej pokazać przebieg wydarzeń.
- Kilka trybów kamery do wyboru:
- Widok trzecioosobowy
- Śledzi gracza i umożliwa obserwację dookoła niego.
- Trzy różne tryby obserwacji: wyłączona, automatyczna, leniwa.
- Śledzenie z drona
- Kamera z poziomu drona, która jest zawsze skierowana na postać wybranego gracza.
- Podłączenie drona
- Kamera z poziomu drona, która jest luźno powiązana z postacią wybranego gracza.
- Swobodny dron
- Kamera z poziomu drona, która może dowolnie poruszać się po wyspie.
- Rozgrywka
- To kamera, która pokazuje, co śledzony gracz widział w trakcie rozgrywki.
- Dostosujcie ustawienia kamery
- Ekspozycja
- Przesłona
- Ogniskowa
- Odległość wyostrzania
- Na razie ustawienia te są dostępne tylko na komputerach PC i konsolach.
- Widok trzecioosobowy
BRONIE I PRZEDMIOTY
- Dodano Fort Kieszonkowy.
- Epicka klasa rzadkości.
- Pojawia się pojedynczo. W ekwipunku może zostać połączony w stos liczący maksymalnie pięć sztuk.
- W punkcie, w którym Fort Kieszonkowy dotknie podłoża, natychmiastowo pojawi się gotowy fort.
- Fort z Fortu Kieszonkowego jest zbudowany z metalu i ma wysokość trzech pięter.
- Najniższe piętro ma wielkość 1 na 1 i wyposażone jest w drzwi wejściowe. Umieszczone w środku stosy opon pozwalają na szybkie przedostanie się na dach.
- O 75% zmniejszono maksymalną prędkość skrętu Rakiety Kierowanej.
- O 15% zwiększono prędkość Rakiety Kierowanej.
- Przełączanie się na wiele z broni (szczególnie tych o niższej szybkostrzelności) wymaga teraz nieco więcej czasu.
- Ta zmiana ma na celu zmniejszenie efektywności strategii opierających się na szybkim przełączaniu między broniami, co umożliwiało zadawanie bardzo dużych i gwałtownych obrażeń.
- Usunięto animację przeładowywania strzelby-pompki.
- Bronie, które zostały zmodyfikowane:
- Wyrzutnia rakiet
- Rękodziało
- Rewolwer
- Strzelba taktyczna
- Strzelba pompka
- Ciężka strzelba
- Czterotaktowy karabin snajperski
- Sztucer
- Kusza
- Zmodyfikowano dostępność przedmiotów w automatach do sprzedaży przedmiotów.
- Zmniejszono częstotliwość występowania Beczek Obfitości o 50%.
- O 100% zwiększono częstotliwość występowania broni na amunicję średnią w automatach do sprzedaży przedmiotów o klasie rzadkiej.
- O 50% zmniejszono częstotliwość występowania broni na amunicję wybuchową w automatach do sprzedaży przedmiotów o klasie rzadkiej.
- O 25% zmniejszono częstotliwość występowania broni na amunicję wybuchową w automatach do sprzedaży przedmiotów o klasie epickiej.
- O 25% zwiększono częstotliwość występowania broni na amunicję ciężką w automatach do sprzedaży przedmiotów o klasie epickiej.
- O 25% zmnięjszono częstotliwość występowania broni na amunicję wybuchową w automatach do sprzedaży przedmiotów o klasie legendarnej.
- O 25% zwiększono częstotliwość występowania broni na amunicję ciężką w automatach do sprzedaży przedmiotów o klasie legendarnej.
- O około 33% zmniejszono częstotliwość występowania zdalnie odpalanych ładunków, pojawiających się jako łupy luzem w świecie gry.
- Zmieniono ikonę średniej amunicji w ekwipunku tak, by była bardziej czytelna.
Poprawki błędów
- Poprawiono błąd powodujący, że bronie wydawały się unosić w powietrzu po szybkim przełączeniu między przedmiotami, jeżeli występowały w tym czasie pewne specyficzne warunki sieciowe.
- Poprawki Rakiety Kierowanej:
- Likwidacja powalonego gracza przy pomocy Rakiety Kierowanej nie będzie już rejestrowana jako samobójstwo.
- Podnoszenie przedmiotu w trakcie wystrzeliwania Rakiety Kierowanej nie będzie już skutkowało jego znikaniem.
- Wystrzelenie Rakiety Kierowanej przed momentem zniknięcia ekranu zwycięstwa nie będzie już uniemożliwiało graczowi powrotu do lobby.
- Gracze będą odtąd mogli normalnie obserwować wrogów, którzy ich zlikwidowali, a nie wystrzeloną przez siebie rakietę.
- Jeżeli obserwowany gracz wystrzeli rakietę, osoba obserwująca będzie od teraz śledziła rakietę zamiast gracza.
- Naprawiono błąd, który powodował, że gracze obserwowali unoszącą się nad wyspą startową Rakietę Kierowaną, jeżeli zostali zlikwidowani w trakcie gry przy użyciu rakiety.
- Naprawiono błąd, który uniemożliwiał graczom wystrzelenie Rakiety Kierowanej w trakcie lotu na takiej rakiecie.
- Naprawiono błąd, który powodował, że nad Rakietą Kierowaną wystrzeloną i kontrolowaną przez gracza wyświetlała się jego nazwa.
- Naprawiono błąd, który powodował, że automaty do sprzedaży przedmiotów po wyborze rzadkiej wersji karabinu szturmowego z lunetą wydawały graczom wersję epicką.
- Naprawiono błąd, który powodował, że łupolamy zdobywane podczas gry w trybach okresowych były puste.
ROZGRYWKA
- Tryb okresowy: ustawki 50 na 50 graczy 2.0
- Dwie drużyny po 50 graczy walczą do samego końca!
- Ponieważ jest to „tryb z dużymi oddziałami”, statystyki profilu nie będą rejestrowane. Codzienne i cotygodniowe wyzwania nadal są aktywne, poza wyzwaniami bezpośrednio opartymi na grze w oddziałach („Bądź wśród 6 najlepszych oddziałów” itd.).
- Burza i mapa
- Busy bojowe obu drużyn zbliżają się do wyspy z dwóch różnych jej stron. Bus sojuszników ma na mapie niebieski kontur, bus wrogów – czerwony.
- Końcowy krąg burzy jest od początku zaznaczony na mapie.
- Gracze mają 10 minut na zebranie łupów, gdy tymczasem burza stopniowo zmniejsza się do kręgu; następnie 5 minut na walkę, a potem kolejne 5, w trakcie których burza kurczy się całkowicie.
- Zrzuty zaopatrzenia pojawiają się w seriach po 3-6, spadają co dwie minuty i lądują jedynie na ostatecznym kręgu burzy.
- Dodano na mapie przerywaną linię, wskazującą „linie walki” między obiema drużynami. Przekroczenie tej linii skutkuje zwiększonym prawdopodobieństwem natknięcia się na wrogów.
- Łupy
- O 75% zwiększono tempo zbierania zasobów.
- O 15% zwiększono prawdopodobieństwo pojawienia się łupów luzem w świecie gry.
- Łupy luzem w świecie gry będą zawierać podwójną ilość amunicji.
- Pojemniki z amunicją będą zawierać potrójną ilość amunicji.
- Skrzynie będą zawierać podwójną ilość amunicji i przedmiotów jednorazowych.
- Zrzuty zaopatrzenia będą zawierać podwójną ilość amunicji, dodatkowe przedmioty jednorazowe, zasoby oraz pułapkę.
- Poprawki błędów i ulepszenia trybów
- Naprawiono błąd, który powodował tworzenie nierównych drużyn – jedna mogła mieć ponad 50 graczy.
- Powaleni gracze tracą zdrowie szybciej niż normalnie (10 punktów na impuls)
- .
- Dwie drużyny po 50 graczy walczą do samego końca!
- Nowy schemat kontrolera: Budowniczy Pro
- Schemat ten jest podobny do Bojowego Pro, ale zoptymalizowany pod kątem jak najszybszego rozstawiania fragmentów budowli.
- Ścianom, podłogom, schodom i dachom odpowiadają różne przyciski kontrolera.
- Za pierwszym przyciśnięciem guzika gracz przełączy się do przypisanego fragmentu budowli, a każde kolejne naciśnięcie będzie skutkowało umieszczeniem tego fragmentu w świecie gry.
- By przełączyć się między materiałami lub pułapkami, należy nacisnąć przycisk kierunku w lewo (przycisk w lewo na krzyżaku).
- Nowe koło komunikacji oddziału
- Umożliwi ono graczom szybkie porozumiewanie się bez mikrofonów.
- Obecnie dostępne są następujące wezwania:
Dostrzeżono wroga, Potrzebne leczenie, Potrzebne osłony, Potrzebne materiały, Potrzebna broń (w zależności od kontekstu) oraz Potrzebna amunicja (w zależności od kontekstu). - Domyślne przyciski odpowiedzialne za tę funkcję to V na klawiaturze oraz przycisk kierunku w prawo na kontrolerze; na urządzeniach mobilnych koło komunikacji można znaleźć w menu emotek.
- Łupolamy można od teraz otwierać zarówno niszcząc je, jak i wchodząc w interakcję z nimi.
- Do pułapek umieszczonych przez sojuszników dodano niebieski odcień, co pozwala odróżnić je od wrogich pułapek.
Poprawki błędów
- Usunięto błąd uniemożliwiający graczom edytowanie wzniesionych przez nich budynków.
- Poprawki zrzutów zaopatrzenia:
- Usunięto błąd w rzadkich przypadkach uniemożliwiający graczom otwieranie zrzutów zaopatrzenia.
- Usunięto błąd, który powodował, że zrzuty zaopatrzenia trzęsły się, jeżeli gracz zniszczył obiekt, na którym wylądowały.
- Usunięto błąd, który powodował, że łupy ze zrzutu zaopatrzenia pojawiały się w powietrzu po tym, jak skrzynia z zapasami została zestrzelona.
- Usunięto błąd, który powodował, że gracze byli wpychani pod mapę, jeżeli znajdowali się pod spadającym zrzutem zaopatrzenia.
- Usunięto błąd, który powodował, że gracze byli wystrzeliwani poza mapę, jeżeli wylądowali na zrzucie zaopatrzenia.
- Usunięto błąd, który powodował, że budynek mógł być zablokowany przez 3 sekundy ze względu na słabe warunki sieciowe.
- Usunięto błąd, który powodował, że kontrolery wibrowały w trakcie fazy swobodnego spadku, w momencie, gdy w świecie gry ładowały się automaty do sprzedaży przedmiotów.
- Usunięto błąd, który powodował, że paski zdrowia budowli znikały, gdy gracz celował z broni.
- Usunięto błąd, który powodował, że celownik nie wracał do poprzedniego stanu po przeładowaniu broni.
- Usunięto błąd, który powodował, że słabe warunki sieciowe mogły uniemożliwić zbudowanej budowli pojawienie się w świecie gry.
- Usunięto błąd, który powodował, że gracze nie mogli wybrać w trybie Battle Royale tej samej ikony sztandaru i kombinacji kolorystycznej, które mieli w kampanii Ratowanie Świata.
EFEKTY DŹWIĘKOWE
- Dodano unikatowe efekty dźwiękowe podczas zakładania i przeładowywania następujących broni (reszta pozostaje bez zmian):
- Epicki/legendarny karabin szturmowy
- Ciężka strzelba
- Strzelba pompka
- Czterotaktowy karabin snajperski
- Sztucer
- Dodano więcej wariacji odgłosów wystrzałów taktycznego pistoletu maszynowego.
- Dodano więcej wariacji odgłosów wystrzałów epickiego/legendarnego karabinu szturmowego średniego zasięgu.
Poprawki błędów
- Usunięto drugi odgłos umieszczania magazynka w trakcie animacji przeładowywania granatnika.
INTERFEJS
- Zmniejszono ilość wymaganych do pobrania danych i rozmiary aktualizacji dla graczy bez dostępu do kampanii Ratowanie Świata (tylko na komputerach PC).
Poprawki błędów
- Usunięto błąd, który powodował, że opis przycisku służącego do przełączania mapy na kontrolerze nie pojawiał się po tym, jak gracz został zlikwidowany.
- Usunięto błąd, który powodował, że podglądy swobodnego spadku wyświetlane w szafce wyświetlały się bez poprawnej animacji.
- Poprawiono zbyt mały tekst na minimapie.
- Usunięto błąd, który powodował, że znacznik na mapie nie aktualizował swojej lokalizacji, w miarę jak gracz przybliżał i oddalał mapę.
- Usunięto błąd, który powodował, że znaczniki na mapie nie pojawiały się tam, gdzie znajdował się kursor gracza, jeżeli były stawiane na mapie, która została przybliżona.
- Analogowy drążek kontrolera może od teraz być używany do przewijania przybliżonej mapy.
- Poprawiono błąd, który powodował, że w trakcie obserwowania Rakiety Kierowanej licznik zlikwidowanych graczy miał wartość zero.
GRAFIKA I ANIMACJA
- Poprawiono animacje pojawiania się elementów, co sprawia, że obiekty raczej łagodnie ujawniają się, a nie wyskakują znienacka.
Poprawki błędów
- Poprawiono nieregularne zmiany pozycji busa bojowego, które mogły występować co kilka sekund.
- Poprawiono emotkę Papier, kamień, nożyce tak, by pokazywała się prawidłowo w lobby.
- Poprawiono błąd, który powodował, że zbieraki Tęczorożec i Słodziak nie zawsze się aktywowały.
- Poprawiono animację wystrzały Rakiety Kierowanej tak, by wyświetlała się poprawnie, kiedy gracz, który ją wystrzeliwuje, jest obserwowany.
- Zmieniono rozmiary grzybów, które były zbyt wielkie.
WYDAJNOŚĆ
- Naprawiono różne błędy powodujące, że gra zawieszała się lub zacinała w trakcie ładowania zasobów, szczególnie na konsolach. Zasoby te są obecnie ładowane wstępnie przed rozpoczęciem gry.
- Zoptymalizowano serwery celem zmniejszenia lagów w trakcie oddawania wystrzałów lub otrzymywania obrażeń.
WERSJA NA URZĄDZENIA MOBILNE
- Wskaźnik efektów dźwiękowych nie pokazuje już broni z tłumikami, odgłosów kroków kucających postaci ani zbieraków członków drużyny.
- Wprowadzono różne poprawki jakości grafiki dla antyaliasingu, roślinności i nieba.
Poprawki błędów
- Usunięto błąd, który powodował, że interakcja z grą trwała nieprzerwanie, chociaż ekran nie był już dotykany.
- Usunięto błąd, który powodował, że komunikat o braku wsparcia dla urządzeń po jailbreaku nie wyświetlał się.
- Próba grania na urządzeniu po jailbreaku zakończy się wyrzuceniem z gry.
- Naprawiono rozmaite błędy przeszkadzające w poprawnej interakcji z grą, w tym:
- Ikony, które nie wyświetlały się poprawnie na tańszych urządzeniach.
- Zrzuty zaopatrzenia, których nie dało się otworzyć.
- Drzwi, które niekonsekwentnie otwierały się i zamykały.
- Mapę, której nie dało się przybliżyć ani przesuwać.
- Sytuacje, w których grze zdarzało się rejestrować przypadkowe naciśnięcia przycisków.
- Usunięto błąd, który powodował, że amunicja rewolweru i granatnika unosiła się w powietrzu poza bronią.
RATOWANIE ŚWIATA
ROZGRYWKA
- Włączono możliwość zadawania obrażeń otoczeniu za pomocą broni dystansowych.
- Zakres obrażeń zadawanych otoczeniu zależy od broni.
- Skalowanie obrażeń zadawanych otoczeniu przy użyciu broni dystansowych powinno być konsekwentnie powiązane z ilością punktów życia posiadanych przez elementy otoczenia, a także zależeć od klasy rzadkości i modyfikacji danej broni.
- UWAGA: Obrażenia zadawane otoczeniu zwiększają się wyłącznie w zależności od stopnia i klasy rzadkości broni i nie można ich zwielokrotnić statystyką Ofensywy.
- Bronie dystansowe nie mogą uszkadzać struktur zbudowanych przez gracza używającego danej broni ani członków jego drużyny.
- [Przeprojektowanie]Fragment Rubieżnika
- Do aktywacji Mocy Fragmentów (poza łupolamą) nie będzie już wymagane posiadanie założonej amunicji Fragmentu.
- Moce Fragmentów mają odtąd określony czas odnawiania oraz koszt energii, tak jak pozostałe zdolności.
- Moce Fragmentów będą wzmocnione, jeżeli Rubieżnik zużyje podczas ich aktywacji amunicję Fragmentu.
- Maksymalna ilość posiadanej amunicji Fragmentu została radykalnie zwiększona.
- [Przeprojektowanie]Broń biała i otoczenie
- Bronie białe (poza kilofami) nie mogą odtąd uszkadzać struktur zbudowanych przez gracza lub jego drużynę; zwiększono także obrażenia zadawane otoczeniu przy ich pomocy.
- Skalowanie obrażeń zadawanych otoczeniu przy użyciu broni dystansowych powinno być obecnie odczuwane przez graczy jako bardziej konsekwentne i powiązane z ilością punktów życia posiadanych przez elementy otoczenia.
- UWAGA: Obrażenia zadawane otoczeniu zwiększają się wyłącznie w zależności od stopnia i klasy rzadkości broni i nie można ich zwielokrotnić statystyką Ofensywy.
- Topory zadają więcej obrażeń elementom drewnianym. Narzędzia zadają więcej obrażeń elementom kamiennym. Miecze, pałki, kosy i włócznie nie działają silniej na żaden konkretny rodzaj materiału.
- [Przeprojektowanie] Anomalie
- Zwiększono nagrody za anomalie, z bluglutu na nagrody za misję.
- Odłamki anomalii będą obecnie otrzymywały pełne obrażenia od uderzeń zbierakiem, a zredukowane obrażenia od pozostałych broni białych. Nie będą mogły z kolei już być niszczone przy pomocy pocisków (shurikenów, rakiet itp.).
- Wielkość kolejki tworzenia została zwiększona z 10 do 20 (co oznacza, że jeden obiekt może być w produkcji, a 19 czekać na swoją kolej).
- Przytulne ognisko nie zapewnia już wyniku na poczet Odznaki Zbieracza przy okazji leczenia, a zamiast tego wynagradza za umieszczenie pułapki.
- Zmodyfikowano obrażenia od upadku tak, by były zadawane od upadku z wyższych wysokości.
- Od teraz gracze zaczną otrzymywać obrażenia od upadku po spadnięciu z wysokości ponad 1300 jednostek, a nie tak jak dotąd z wysokości 850 jednostek.
- (Przykładowo) Gracz może zejść z trzypiętrowego budynku, ale nie może z niego zeskoczyć.
- Wartość początkowa obrażeń od upadku została zwiększona z 5% do 10% maksymalnej ilości punktów zdrowia (PZ).
- Kolejny próg obrażeń to obecnie 20% maksymalnej ilości PZ po upadku z wysokości 3 pól.
- Kolejny próg obrażeń to obecnie 50% maksymalnej ilości PZ po upadku z wysokości 3,75 pola.
- Kolejny próg obrażeń to obecnie powalenie po upadku z wysokości 4,5 pola.
- Upadek z wysokości większej niż 4,5 pola także będzie owocował powaleniem.
- Obrażenia od upadku otrzymywane przez wrogów zostały zmodyfikowane tak, by dopasować je do powyższych zmian.
- Od teraz gracze zaczną otrzymywać obrażenia od upadku po spadnięciu z wysokości ponad 1300 jednostek, a nie tak jak dotąd z wysokości 850 jednostek.
- Pojazdy, na których szczycie stoją ocaleńcy, nie będą już otrzymywały obrażeń od broni dystansowych ani białych.
- Można je niszczyć wyłącznie zbierakiem.
- Zwiększono wielkości stosów i limity przenoszenia drewna, kamienia oraz metalu.
- Domyślny limit zasobów budowlanych został zwiększony z 999 do 2000.
- Węzły limitów zasobów budowlanych zastąpiły dotychczas istniejące węzły władania bronią na drzewku zdolności. Nowe węzły umożliwiają graczom zwiększenie ich możliwości transportu zasobów o 1000 na poziom, do maksymalnie 5000 na typ zasobu.
- Komentarz twórców: Władanie bronią od aktualizacji 3.3 było pozbawione limitów, co umożliwiło nam usunięcie i zmianę tych węzłów na drzewku zdolności. Nie martwcie się więc, wasze umiejętności posługiwania się bronią wszystkich poziomów pozostaną bez zmian!
- Posiadane już przedmioty nie będą się automatycznie łączyć w stosy.
- Możesz kumulować stosy, upuszczając i podnosząc przedmioty lub przenosząc je pomiędzy plecakiem i magazynem.
- Poprawki gospodarki
- Zwiększono PD bohaterów i schematów w Kamiennym Lesie, aż do Deskogrodu.
- Gracze, którzy ukończyli już te zadania przed wydaniem obecnej aktualizacji, również otrzymają dodatkowe PD.
- Zadania z wyzwaniami zostały rozszerzone i mają teraz aż 20 etapów.
- Zadanie „Nie zostaw nikogo” będzie odtąd wynagradzało graczy PD ocaleńca, skalowanymi w zależności od etapu.
- Gracze, którzy ukończyli już etapy od 1 do 10 przed wydaniem obecnej aktualizacji, również otrzymają dodatkowe PD ocaleńca.
Poprawki błędów
- Usunięto błąd, który powodował duże opóźnienie w dołączaniu do ekipy, jeżeli gra po raz pierwszy wczytywała się na PS4.
- Usunięto błąd, który powodował, że pylony bluglutu pojawiały się jeden na drugim.
- Premia pylonów bluglutu nie będzie już znikać po 10 minutach.
- Usunięto błąd, który powodował, że gracze podnosili przedmioty dużo wolniej, niż normalnie.
MISJE I SYSTEMY
- Nowy wątek fabularny: Skok w Burzę: Rozgrzewka
- Towarzysz Larsowi i Ray w ich podróży w głąb przeszłości Larsa w ramach nowego wątku fabularnego „Skok w Burzę”!
- Zupełnie nowa mapa w trybie Przetrwajmy Burzę – Grzmiąca Droga 99.
- Lama wydarzenia „Skok w Burzę” jest dostępna w zakładce łupów.
- Koszt: 1000 talonów Burzy
- Lama okresowa gwarantuje co najmniej jedną neonową broń klasy epickiej lub wyższej lub cyberpunkowego bohatera!
- Każde 1000 talonów petard zostanie zmienione w wiosenną lamę.
- Nagrody za zadanie:
- Legendarna neonowa broń dystansowa (pistolet, strzelba, karabin szturmowy) do wyboru.
- Przetrwajmy Burzę powraca!
- Poprawiono nagrody.
- Dodano złoto wydarzenia Wiosno przybywaj!, skalujące się w zależności od poziomu trudności i liczby ukończonych zadań dnia.
- Poprawiono ilość otrzymywanych PD bohatera/schematu/ocaleńca.
- Można dodatkowo zwiększać ich ilość w zależności od poziomu trudności i liczby ukończonych zadań dnia.
- Zwiększono klasę rzadkości przedmiotów (ocaleńców, schematów, kluczy transformacyjnych itp.), które pojawiają się w trybie przetrwania, szczególnie na wyższych poziomach trudności.
- Zmniejszono liczbę pojawiających się przedmiotów o niskiej klasie rzadkości.
- Nagrody za misje alarmowe to obecnie od 300 do 1500 talonów, w zależności od czasu przetrwania i poziomu trudności.
- Limit: maksymalnie 3 trzydniowe misje przetrwania na dobę.
- Limit: maksymalnie 1 siedmiodniowa misja przetrwania na dobę.
- Dodano zadania poboczne z nowymi sztandarami w ramach nagrody!
- Sztandar wydarzenia o mocy 15 + 1000 talonów Burzy.
- Sztandar wydarzenia o mocy 40 + 1000 talonów Burzy.
- Sztandar wydarzenia o mocy 70 + 1000 talonów Burzy.
- Zmieniono głosowanie w trybie przetrwania umożliwiające pominięcie dnia z głosowania wymagającego jednomyślności na głosowanie z wymaganiem większości głosów, by było ono spójne z pozostałymi głosowaniami.
- Zmutowane burze
- Zmutowane burze są bardziej aktywne w trakcie trwania tego wydarzenia i zapewniają graczom nagrodę w wysokości od 100 do 240 talonów Burzy, w zależności od stopnia trudności.
- Limit: 10 na dobę.
- Powtarzalne zadanie polegające na ukończeniu 2 misji alarmowych w zmutowanej burzy, co zapewni graczom 100 sztuk złota wydarzenia „Wiosno przybywaj!”
- Zmutowane burze są bardziej aktywne w trakcie trwania tego wydarzenia i zapewniają graczom nagrodę w wysokości od 100 do 240 talonów Burzy, w zależności od stopnia trudności.
- Opcjonalne zwiększenie stopnia trudności ani zadania grupowe nie będą wynagradzały graczy talonami podczas trwania tego wydarzenia.
- Poprawiono nagrody.
- Misje alarmowe z minibossami nie mogą zostać wybrane, jeżeli gracz nie odblokował jeszcze misji, do której podczepiony jest alarm.
- Ma to uniemożliwić graczom niższych poziomów podejmowanie prób ukończenia misji alarmowych, które będą dla nich za trudne, chyba że zostaną zaproszeni do grupy przez znajomego o wyższym poziomie.
- Zmiany w nagrodach za pokonanie mimików:
- Mimiki zawsze będą wynagradzać graczy równowartością co najmniej trzech skrzyni skarbów poziomu 3 (niebieskich).
- Niektóre mimiki będą zamiast tego zapewniać równowartość co najmniej trzech skrzyni skarbów poziomu 4 (fioletowych).
- Zmiany w misjach ewakuacji schronu:
- W misjach nie wykonywanych w grupach liczba wrogów, których należy zabić po dotarciu do schronu, została zmniejszona do 10 na graczy w strefie (wcześniej 35).
- Długość ostatecznego starcia w misjach nie wykonywanych w grupach została zredukowana z 8 do 6 min.
- Zmiany w misjach naprawy schronu:
- Okobot nie będzie już atakowany po tym, jak się pojawi.
- Okobot będzie się od teraz pojawiał z pięciominutowym licznikiem. Po 5 minutach oddali się, by naładować baterie, a następnie powróci w innym miejscu na mapie.
- Atak pustaków będzie się odtąd zaczynał w chwili, w której gracz umieści okobota. Do tego momentu okobot jest bezpieczny.
- Gracze mają 5 minut na to, by rozpocząć skanowanie, a następnie bronić okobota.
- Stopień trudności ataku pustaków będzie zmniejszony przez czas trwania pierwszych dwóch ataków.
- Gdy tylko gracz dotrze do schronienia, będzie ono odtąd automatycznie rozpoczynało skan diagnostyczny. Interakcja nie jest już wymagana.
- Komentarz twórców: Zmniejszenie poziomu trudności misji i początkowych ataków pozwoliło nam podkręcić te elementy zadania, które są jego istotą: walki o ocalenie oblężonego schronienia i działania pod presją czasu.
- Czas, którym dysponują gracze zanim będą musieli stawić czoła pierwszemu atakowi, został wydłużony z 6:30 do 8:30 minut po zakończeniu automatycznego skanowania. Umożliwi im to lepsze przygotowanie się do walki.
- Okobot nie będzie już atakowany po tym, jak się pojawi.
- Postępy w zadaniu „W cudzysłowie” są obecnie rejestrowane po zlikwidowaniu pierwszych 25 wrogów od momentu aktywacji burzowej skrzyni. Nie trzeba już likwidować wszystkich wrogów przed upływem określonego czasu.
Poprawki błędów
- Naprawiono błąd, który powodował, że niektórzy gracze nie mogli się przedostać przez swoją burzową tarczę.
- Zwiększono szybkość przechodzenia skrzyń misji przetrwania na wyższe poziomy pod względem wizualnym (tak, że osiągają wygląd skrzyni najwyższego poziomu po 7, a nie po 14 dniach).
BOHATEROWIE
- Dodano bohaterów cyberpunkowych, których można znaleźć w okresowych lamach wydarzenia „Skok w Burzę”.
- Kulograd Jonesy (Nowa podklasa Żołnierza)
Kulograd: Wykorzystuje bronie o pojemnym magazynku, aby nabrać szybkostrzelności i skosić wrogów długą serią.- Nowe profity:
- Rozkręcenie – przy strzelaniu z broni dystansowych zwiększa szybkostrzelność o 1,2% na strzał, aż do 20 strzałów. Resetuje się przy okazji przeładowania lub zmiany broni.
- Szybsze Rozkręcenie – zwiększa przyrost szybkostrzelności przy Rozkręceniu do 2,4% z każdym strzałem.
- Nowe profity:
- Kosiarz Pustaków Sara (Nowa podklasa Ninji)
Kosiarz: Ninja-kosiarz do walki w zwarciu, korzystająca z Bomby Dymnej i Postawy Cienia, aby przetrwać na polu bitwy.- Nowe profity:
- Miło Cię Kosić – Ataki kosą powodują spętanie celu z siłą 30% na 1 sek.
- Kosa Dla Spóźnialskich – Kosy zadają o 48% większe obrażenia spowolnionym lub spętanym celom.
- Nowe profity:
- Ciężka BAZA Kyle (Nowa podklasa Budowniczego)
Ciężka BAZA Kyle: Budowniczy koncentrujący się na eliminacji wrogów z terenu BAZY, co pozwala mu naładować potężny krąg energii.- Nowe profity:
- Poczuj BAZĘ – Jeżeli wrogowie giną w polu działania BAZY, generuje ona energię. Po 30 eliminacjach w BAZIE następuje eksplozja, która odrzuca pustaki i zadaje obrażenia w promieniu 3 pól.
- Podkręć BAZĘ – Zwiększa pole działania profitu „Poczuj BAZĘ” o 2 pola, a zadawane przez niego obrażenia o 80%.
- Nowy profit taktyczny:
- Poczuj BAZĘ – Jeżeli wrogowie giną w polu działania BAZY, generuje ona energię. Po 30 eliminacjach w BAZIE następuje eksplozja, która odrzuca pustaki i zadaje obrażenia w promieniu 3 pól.
- Nowe profity:
- Misiosnajperka Jess (Nowa podklasa Rubieżnika)
Misiosnajperka Jess: Zapewnia sobie wsparcie ogniowe, stawiając MISIA, po czym likwiduje wrogów z dystansu.- Nowe profity:
- Szybka Luneta – Zwiększa szybkostrzelność karabinu snajperskiego o 35%.
- Precyzyjna Obsługa – Trafienie w głowę zwiększa szybkość kolejnego przeładowania o 7% (do maksymalnie 35%). Premia zeruje się po przeładowaniu.
- Zmysł Nagrody – Generuje 1 Fragment Ładunku co 15 zabójstw trafieniem w głowę.
- Nowy profit wspierający:
- Pewny Strzał – Zwiększa obrażenia krytyczne zadawane przy pomocy karabinu snajperskiego o 35%, 53%, 70%.
- Nowe profity:
- Kulograd Jonesy (Nowa podklasa Żołnierza)
- Rubieżnik
- Wieża Elektryczna
- Nie wymaga już korzystania z Fragmentów.
- Czas odnowienia wynosi 60 sek.
- Zużywa 50 punktów energii.
- Wykorzystanie Fragmentu skróci czas odnowienia o 30% i zredukuje koszt energii do 0.
- Nie zmieniono zadawanych przez wieżę obrażeń.
- MISIU
- Nie wymaga już korzystania z Fragmentów.
- Czas odnowienia wynosi 60 sek.
- Zużywa 50 punktów energii.
- Wykorzystanie Fragmentu skróci czas odnowienia o 30% i zredukuje koszt energii do 0.
- Nie zmieniono zadawanych przez MISIA obrażeń.
- Matryca Niemożliwości
- O 50% zwiększa redukcję czas odnowienia profitów Wieża Elektryczna i MISIU, jeżeli zostanie użyty Fragment.
- Amunicja Fragmentu
- Limity zostały zwiększone do 25 + Fragment Lamy.
- Fragment Lamy
- Zdobycie Fragmentu Lamy od teraz natychmiastowo resetuje czasy odnawiania wszystkich Mocy Fragmentów gracza.
- Wieża Elektryczna
- Budowniczy
- Recykling
- Pojemność BAZY z profitem Recykling została zwiększona ze 150 do 450.
- Wielowątkowość
- Pojemność BAZY z profitem Wielowątkowość została zwiększona z 300 do 900.
- Recykling
Poprawki błędów
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że opis Impulsu Plazmowego nie pokazywał funkcji System RS.
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że premia wsparcia Zasilanie Lawinowej Jess i Wyspiarskiego Odzyskiwacza nie skalowała się poprawnie na poziomach z wieloma gwiazdami.
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że Cięcie Smoka wyłączało kolizję Ninji z bohaterami i wrogami.
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że pustaki nie mogły zadawać obrażeń Wabikowy.
- Usunięto błąd sprawiający, że Skok Modliszki umożliwiał graczom nieskończone sumowanie prędkości.
BRONIE I PRZEDMIOTY
- Dodano zestaw broni neonowych, które można znaleźć w nowych okresowych lamach wydarzenia Skok w Burzę.
- Broń dystansowa:
- Argonowy karabin szturmowy
- Strzelba helowa
- Kryptonowy pistolet
- Broń biała:
- Argonowy topór
- Miecz kryptonowy
- Neonowa kosa
- Broń dystansowa:
- Granat impulsowy
- Podwojono dystans, na jaki odrzucani są wrogowie.
- Nie wpływa już na sojuszników.
- Pisanki z Wyrzutni Pisanek nie będą już wybuchać, jeżeli gracz został powalony; zostaną także usunięte, jeżeli gracz odrodzi się lub rozłączy.
Poprawki błędów
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że kryształowe bronie białe Zbieracza miały taką samą trwałość, jak analogiczne bronie wykonane z rudy.
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że włócznia lampowa i topór lampowy odrzucały wrogów zamiast ogłuszać ich.
- Pociski strzelby Smocza Siła nie będą już odbijały się od głębokiej wody.
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że pociski strzelby Smocza Siła nie eksplodowały w kontakcie z wrogami.
- Smugi pocisków wystrzeliwanych z broni jednostrzałowych przez innych graczy nie będą już mogły przelatywać przez ściany.
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że Pułapka Wzmacniająca zapewniała po recyklingu więcej materiałów, niż przewidywano.
INTERFEJS
- Dodano opcję, po włączeniu której na przedmiotach w menu Zbrojowni pojawią się znaczniki Księgi Kolekcji.
- Dodano opcję, która umożliwia włączanie lub wyłączanie grupowania przedmiotów z Ulubionych w menu Zbrojowni. Dodano opisy do ustawień głośności filmików w zakładce ustawień dźwięku.
- Te przedmioty w Zbrojowni, które nie posiadają statystyk, nie będą już miały panelu statystyk.
- W węzłach drzewka zdolności słowa „skarbiec” zastąpiono „Zbrojownią”.
Poprawki błędów
- Naprawiono błąd, który powodował, że graczom używającym schematu kontrolera Bojowy Pro wyświetlał się komunikat „Nie da się edytować budynku”, kiedy naciskali guzik, by wskoczyć na deskolotkę.
- Naprawiono błąd, który powodował, że ikona przycisku kontrolera służącego do umieszczania pułapek znikała podczas korzystania ze schematu Bojowy Pro.
- Zaktualizowanych kart podsumowania nagród nie będzie można już wybrać po tym, jak odsuną się z ekranu.
- Naprawiono błąd, który powodował, że wartości obrażeń zadawanych przez pułapki, które zadawały obrażenia od żywiołów nie wskazywały na typu obrażeń żywiołowych.
- Poprawiono opisy ściany elektrycznej i pułapki sufitowej tak, by zawierały informacje o zadawanych przez nie obrażeniach żywiołowych.
- Poprawiono literówkę w opisie Mitycznego Berserkera Wukonga.
- Usunięto błąd uniemożliwiający graczom wybieranie opcji (wycisz, dodaj znajomego itp.) w oknie czatu.
- Naprawiono błąd, który powodował, że kamera podskakiwała podczas przybliżania widoku stopni na drzewku zdolności.
- Naprawiono błąd, który powodował, że przycisku „Importuj znajomych” nie dało się wybrać przy pomocy kontrolera.
- Naprawiono błąd, który powodował, że stopień trudności dla 4 graczy był obcięty na ekranie zawierającym cele do osiągnięcia w danej strefie.
- Naprawiono błąd, który powodował, że ikona kosztu zakupu badań na przycisku była przesunięta podczas korzystania z kontrolera.
- Naprawiono błąd, który powodował, że bluglut miał aktywny przycisk „Wyposaż” w ekwipunku w strefie.
- Naprawiono błąd, który powodował zawieszanie się gry, jeżeli w trakcie wpisywania nazwy bazy głównej wybrano przecinek.
- Zaktualizowano tekst na ekranie reanimowanego gracza.
EFEKTY DŹWIĘKOWE
- W trakcie niszczenia metalowych toalet można obecnie usłyszeć metaliczne dźwięki.
- Nieprzeszukane wózki sklepowe wydają obecnie odgłosy trafienia.
Źródło: Epic Games, opracowanie własne