Tydzień obsuwy, lecz w końcu posiadacze PC dostają oczekiwane zmiany

Posiadacze komputerów w końcu się doczekali. Oto wszystkie zmiany, jakie wprowadza update 1.0.5.

Patch 1.0.5 do Assassin’s Creed Origins pojawił się na konsolach PlayStation 4 i Xbox One już w zeszłym tygodniu i dopiero dzisiaj ląduje na PC. Jak czytamy na oficjalnym forum poświęconym grze: Aktualizacja 1.0.5 będzie opublikowana na platformie PC już dziś, 22 Listopada. Przewidywana godzina aktualizacji to 15:00 CET.

Przy okazji Ubisoft publikuje pełną listę zmian dla łatki w języku polskim. Poniżej cały spis.

Patch 1.0.5 do Assassin’s Creed Origins – zmiany:

  • Zasadzka na morzu – TProblem, w wyniku którego zapisane stany gry ulegały czasami uszkodzeniu, został naprawiony, a misja jest już ponownie dostępna dla graczy
    • Uwaga: Misja powinna pojawić się na mapie po ponownym uruchomieniu systemu. Przy uruchomieniu gry niezbędne jest połączenie z usługami online.
  • Poziom trudności – Przeciwnicy poziomowo słabsi od grywalnej postaci są teraz bardziej wymagający w walce na Wysokim poziomie trudności.
    • Zmiana brody/fryzury
    • Wybrane ustawienie brody i fryzury będzie teraz zapisywane na stałe
    • Dodano funkcje obsługi tych elementów przy użyciu myszy i klawiatury
      • [Shift]+[Z] – Fryzura
      • [Ctrl] + [Z] – Broda
  • Poprawiono wydajność i stabilność na wszystkich platformach

System

  • Poprawiono wydajność i stabilność gry
  • Naprawiono kilka usterek związanych z czarnym obrazem i zawieszonym ekranem wczytywania
  • [PC] Poprawiono metryczki sprzętowe dla kart graficznych z serii Radeon R9 2xx
  • [PC] Naprawiono kilka usterek występujących przy korzystaniu z monitora Ultra HD, trybu wielomonitorowego, a także przy korzystaniu z kilku kart graficznych
  • [PC] Naprawiono usterkę związaną z niewyłączającym się komunikatem o zapisie, występującym w Trybie Fotograficznym przy wyłączonej opcji antyaliasingu

Graphics & Audio

  • Poprawiono efekt wizualny rozpraszania się burzy piaskowej
  • Naprawiono kilka usterek związanych z poziomem szczegółowości świata oraz niektórych postaci niezależnych
  • Naprawiono usterkę, w wyniku której w trakcie gry nie można było przywołać wierzchowca gwizdnięciem
  • Naprawiono usterkę, która mogła powodować nakładanie się na siebie ścieżek dźwiękowych
  • [Xbox One X][PS4] Poprawiono domyślną wartość Oświetlenia w ustawieniach HDR
  • [PC] Tymczasowo wyłączono obsługę dźwięku przestrzennego, aby rozwiązać problem z niektórymi słuchawkami USB
  • [PC] Poprawiono funkcjonowanie opcji Pole widzenia w trakcie sesji testowej

Świat gry

  • Poprawiono wygląd wody w jaskiniach
  • Usunięto kilka niewidzialnych obiektów kolizyjnych w Siwie
  • Naprawiono różne usterki związane z przywracaniem łodzi
  • Naprawiono problem z oświetleniem w Zatopionej świątyni Serapisa
  • Naprawiono usterkę, w wyniku której pewne postaci niezależne, skały oraz inne obiekty unosiły się w powietrzu
  • Naprawiono różne błędy związane z teksturami

Rozgrywka

  • Wybrana opcja wyglądu brody i fryzury Bayeka jest teraz trwale zapisywana
  • Poprawiono różne animacje grywalnej postaci
  • Poprawiono nawigację grywalnej postaci
  • Poprawiono funkcjonowanie tarczy w trakcie korzystania z wierzchowca lub pojazdu
  • Poprawiono system reakcji i poruszania się postaci niezależnych oraz zwierząt
  • Poprawiono zachowanie bossa, Wściekłego Toporka, w trakcie walki na arenie
  • Naprawiono problem z opóźnionym wyświetlaniem worków z łupem po zabiciu postaci niezależnych
  • Poprawiono zachowanie przy szarży z tarczą
  • Poprawiono tryb Podążania drogą
  • Skorygowano obrażenia od ognia przyjmowane przez grywalną postać
  • Skorygowano rozprzestrzenianie się trucizny
  • Wrogowie o poziomie postaci niższym od gracza są teraz trudniejsi do pokonania na wysokim poziomie trudności
  • Naprawiono szereg problemów z wczytywaniem podczas korzystania z Senu
  • Naprawiono pewne usterki, które uniemożliwiały grywalnej postaci interakcję z workami z łupem
  • Naprawiono usterkę, która pozwalała wywołać efekt zatrucia lub krwawienia po ciśnięciu pochodnią
  • Poprawiono animacje walk toczonych z niektórymi przeciwnikami przy użyciu włóczni
  • Naprawiono usterkę, w wyniku której worki z łupem pojawiały się w płytkiej wodzie
  • Naprawiono usterkę, która uniemożliwiała zadawanie krokodylom obrażeń w wodzie
  • Naprawiono usterkę związaną z aktywacją spowolnienia
  • Naprawiono szereg błędów, w wyniku których grywalna postać blokowała się w świecie gry
  • Naprawiono kilka usterek powodujących drgania kamery
  • Naprawiono kilka usterek, które uniemożliwiały automatyczne chowanie łuku
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego przeciwwagi mogły zablokować się pod sufitem w grobowcu Snofru
  • Naprawiono usterkę, która uniemożliwiała skorzystanie z przełamania, kombinacji z rzutem
  • Naprawiono usterkę, która uniemożliwiała zadawanie obrażeń wskutek Kombinacji ataków, jeśli gracz używał włóczni
  • Naprawiono usterkę, która uniemożliwiała graczowi interakcję z wejściem do “Eesfet Oon-m’Aa Poo”
  • Naprawiono usterkę, w wyniku której zasięg percepcji Senu nie był brany pod uwagę przy wczytywaniu zapisanej gry
  • [PC] Naprawiono problemy z poruszaniem się w trybie marszu

Zadania

  • Poprawiono różne przejścia w przerywnikach filmowych
  • Naprawiono usterkę, która mogła uszkodzić ekwipunek postaci po ukończeniu misji “Zasadzka na morzu”
  • Naprawiono usterkę, która uniemożliwiała graczowi kontynuowanie misji po wyjściu do ekranu tytułowego
  • Naprawiono różne usterki, przez które cele misji znikały po desynchronizacji
  • Naprawiono różne usterki związane z Flawiuszem w zadaniu ‘’Ostateczna rozgrywka’’
  • Naprawiono usterkę, w wyniku której nie aktualizował się cel w zadaniu ‘’Głodna rzeka’’
  • Naprawiono usterkę, w wyniku której Teodoros mógł zostać zawieszony w powietrzu w trakcie zadania ‘’Sojusz rebeliantów’’
  • Naprawiono usterkę, która powodowała regenerację zdrowia przywódcy w zadaniu ‘’Los rebeliantów’’
  • Usunięto szereg problemów ze słoniem Pothejnosa w zadaniu ‘’Bitwa nad Nilem’’
  • Naprawiono usterkę, w wyniku której statek Hotephresa tonął w trakcie rozgrywki i przerywnika filmowego w zadaniu ‘’Łuski Krokodyla’’
  • Naprawiono usterkę, w wyniku której tunel Planetarium mógł pozostać zamknięty po przeprowadzeniu czynności związanej z zapisem/odczytem stanu gry
  • Naprawiono usterkę, w wyniku której zadanie “Dzika rzeka” kończyło się niepowodzeniem, jeśli gracz skorzystał z wozu lub rydwanu
  • Naprawiono usterkę, w wyniku której cele w zadaniu ‘’Pchła z Cyreny’’ nie aktualizowały się prawidłowo po oddaniu skoku wiary ze świątyni Apolla
  • Naprawiono szereg błędów występujących w trakcie walki ze słoniem bojowym Herwennefer
  • Naprawiono usterki uniemożliwiające interakcję z pradawnymi tabliczkami
  • Naprawiono usterkę, która pozwalała grywalnej postaci zatrzymać włócznię z zadania “Bitwa nad Nilem”
  • Naprawiono usterkę, w wyniku której Apollodoros mógł utknąć w ścianie w trakcie zadania ‘’Medżaj Egiptu’’
  • Naprawiono dialogi, których czasami brakowało w przerywnikach filmowych w zadaniu “Zabawy z ogniem”
  • Naprawiono usterkę, która uniemożliwiała Hypatosowi zaatakowanie grywalnej postaci w zadaniu “Powrót do domu”
  • Naprawiono usterkę, w wyniku której Septymiusz stawał się niewidzialny w zadaniu “Ostateczna rozgrywka”
  • Naprawiono różne usterki związane z Tutmozisem w zadaniu “Krew w wodzie”
  • Naprawiono usterkę uniemożliwiającą graczowi ukończenie zadania “Imperium upada, by powstało nowe”, ponieważ generował się on w nim jako Bayek

Aktywności

  • Poprawiono generowanie przeciwników na cyreńskiej arenie
  • Naprawiono usterkę, która powodowała, że elementy odblokowane w trakcie gry Ayą nie były przenoszone na postać Bayeka
  • Naprawiono różne błędy, w wyniku których grywalna postać mogła zostać wypchnięta z rydwanu w trakcie wyścigów w hipodromie
  • Naprawiono usterkę, w wyniku której grywalna postać mogła utknąć w ‘’poczekalni’’ na arenie

Interfejs użytkownika

  • Wybrany filtr mapy będzie teraz zapamiętywany
  • Dodano efekt dźwiękowy przy zmianie rodzaju edycji w Trybie Fotograficznym
  • Dodano możliwość przypisania określonego przycisku do głaskania Senu w alternatywnym schemacie sterowania
  • Poprawiono rozdzielczość obrazu przy wytwarzaniu przedmiotów
  • Poprawiono efekty graficzne zwierząt
  • Zmieniono kolor wskaźnika zyskiwanego zdrowia przy trafianiu przeciwników – jest teraz zielony
  • Naprawiono wskazywanie położenia Grobowca Chufu przez Senu
  • Naprawiono różne usterki związane z ikonami na mapie
  • Naprawiono usterkę, w wyniku której nie wyświetlał się interfejs Trybu Fotograficznego
  • Naprawiono elementy ekranu HUD, które pozostawały ukryte, chociaż gracz wybrał opcję ‘Pokaż wszystkie’
  • Poprawiono sugerowany poziom niektórych zadań
  • Poprawiono różne literówki w menu
  • [PS4] Poprawiono Przepustkę Sezonową oraz Pakiet Deluxe wyświetlane w sklepie jako “Już wkrótce”
  • [PC] Dodano obsługę myszy przy obracaniu postaci w menu wyposażenia
  • [PC] Dodano obsługę myszy i klawiatury przy wyborze fryzury i brody Bayeka w menu wyposażenia
  • Ukryto interfejs areny w Trybie Fotograficznym
  • [PC] Umożliwiono skorzystanie z funkcji Wezwanie wierzchowca oraz Impuls Animusa poprzez naciśnięcie odpowiedniego przycisku, o ile zostały one do niego przypisane

Darek Madejski

Darek Madejski

Wychowany na Amidze i pierwszej odsłonie PlayStation. Do dziś często sięga po hity z lat 90.