Ta lista pokazuje, że jest co poprawiać w Assassin’s Creed

Ubisoft publikuje wszystko w języku polskim.

Dzisiaj w świat wyruszył patch 1.0.4 do Assassin’s Creed Origins, którego changelog zamyka się w kilku zdaniach, lecz cofnijmy się na chwilkę w przeszłość powracając do poprzedniej łatki, zmieniającej w grze naprawdę wiele.

Patch 1.0.3 do Assassin’s Creed Origins jest z nami od kilku dni, lecz dopiero teraz Ubisoft podaje spolszczoną listę poprawek. Skoro nie mieliście zatem siły przebijać się przez anglojęzyczną wersję, przejrzyjcie listę poniżej.

10 premier nowego tygodnia. Darmowy South Park, powrót Need for Speed, hit z PS4 na PC i wiele więcej!

Patch 1.0.4 do Assassin’s Creed Origins – zmiany:

Nowe funkcje trybu fotograficznego
• Wprowadzono obrót kamery
• Wzbogacono tryb fotograficzny o szereg efektów takich jak: głębia pola, naświetlenie, winieta, temperatura, odcień, nasycenie czy zakłócenia

System
• Poprawiono stabilność i wydajność
• Poprawiono drobne usterki związane z grafiką i ograbianiem nieprzytomnych lub martwych postaci niezależnych
• Naprawiono szereg usterek związanych z wczytywaniem grywalnej postaci po korzystaniu z Senu
• [PC] Naprawiono szereg usterek związanych ze wskaźnikiem VRAM
• [PC] Naprawiono szereg usterek występujących w trybie wielomonitorowym

Grafika i dźwięk
• [Xbox One X][PS4/PS4 Pro] Dodano obsługę HDR TV
• [Xbox One X] Dodano obsługę 4K na Xbox One X
• [Xbox One X] Dodano obsługę Dolby Atmos
• Do ostrzeżenia przed konfliktem dodano sygnalizację dźwiękową
• Dodano efekty dźwiękowe przy wyjmowaniu i chowaniu broni przez Ayę
• Dodano efekt dźwiękowy w postaci plusku przy wpadaniu do wody w trakcie jazdy wierzchem
• Zintegrowano japońskie dialogi w obozach wojskowych z tekstami w niektórych językach
• Naprawiono usterkę, w wyniku której kwestie dialogowe były odtwarzane dwukrotnie
• [PC] Usunięto geometryczne rozbłyski oraz usterki występujące po zmianie ustawień bez ponownego uruchomienia gry

Świat
• Naprawiono przypadki rozciągania i migotania tekstur
• Poprawiono grafikę świata w trakcie szybkiej jazdy wierzchem
• Poprawiono szereg punktów odradzania dla zwierząt i postaci niezależnych
• Poprawiono poziom szczegółowości różnych lokacji
• Poprawiono szereg problemów z oświetleniem
• Naprawiono kilka obiektów unoszących się w powietrzu
• Poprawiono grafikę wody nocą w pobliżu statków
• Naprawiono usterkę z przeszukiwaniem skrzyni w koszarach Cyreny

Rozgrywka
• Ayę wyposażono w umiejętność parowania
• Do ładowania ciężkiego ataku w trakcie jazdy wierzchem dodano huk i efekt graficzny
• Gracz może teraz zgładzić przeciwnika w trakcie walki z grupą wrogów
• Umiejętność Zabij i ograb jest teraz dostępna w walce wręcz
• Poprawiono grywalną postać, postaci niezależne oraz poruszanie się zwierząt
• Poprawiono reakcje postaci niezależnych
• Poprawiono zastosowanie rzucanych bomb dymnych
• Poprawiono działanie punktów odradzania przy ponownym wczytywaniu punktu kontrolnego na obszarze Cyreny
• Poprawiono sterowanie wierzchowcem
• Zrównoważono obrażenia przy korzystaniu z Przełamania, kombinacji z rzutem
• Usunięto efekt burz piaskowych znad zbiorników wodnych
• Umiejętność Przełamanie nie będzie już wpływała na sojuszników
• Grywalna postać nie będzie już zmieniała pozycji w trakcie scen dialogowych
• Naprawiono różne usterki, w wyniku których grywalna postać mogła w pewnych okolicznościach utknąć w pozycji przegrzania, w stogu siana lub w elementach świata
• Naprawiono usterkę, która w pewnych sytuacjach uniemożliwiała graczom zbieranie strzał
• Naprawiono usterkę, która uniemożliwiała graczom przeszukiwanie worków z łupami znajdujących się wewnątrz klatek
• Naprawiono usterkę, w wyniku której na krótko pojawiał się czarny ekran, jeśli gracz przeszedł do menu pauzy w trakcie interakcji w Kamiennym Kręgu
• Naprawiono usterkę, w wyniku której ciśnięta broń czasami nie trafiała namierzonego przeciwnika, jeśli gracz korzystał z umiejętności Przełamanie, kombinacja z rzutem
• Naprawiono usterkę, w wyniku której gracz stosujący umiejętność Atak krytyczny mógł czasami nie dosięgnąć swojego celu
• Naprawiono usterkę, w wyniku której atakujący lew uwięziony w klatce nie zadawał obrażeń
• Naprawiono usterkę związaną z zabijaniem śpiących przeciwników z krawędzi
• Naprawiono usterkę, w wyniku której zakrzywione miecze, ciężka broń obuchowa oraz buławy nie pozwalały przejść z Naładowanego ciężkiego ataku do Naładowanego lekkiego ataku
• Poprawiono efekt graficzny Naładowanego lekkiego ataku zakrzywionym mieczem
• Naprawiono usterkę, w wyniku której strzały czasami nie trafiały w namierzonego przeciwnika, jeśli ten był w ruchu
• Poprawiono pewne niespójności przy parowaniu zakrzywionym mieczem
• Poprawiono obrót broni przy wyprowadzaniu Naładowanego ciężkiego ataku
• Poprawiono ruch kamery przy namierzonym przeciwniku
• Naprawiono usterkę, w wyniku której grywalna postać mogła tracić zdrowie w wyniku parowania
• Naprawiono usterkę, w wyniku której kapitanowie ciskający nożami nie zadawali obrażeń
• Naprawiono usterkę, w wyniku której gracz nie mógł przeszukiwać zwierząt będących w wodzie, samemu pozostając na lądzie
• Naprawiono usterkę, w wyniku której grywalna postać opuszczała tarczę przy korzystaniu z bomb dymnych w trakcie biegu z tarczą
• Naprawiono usterkę, w wyniku której ukryte ostrze mogło stracić wszystkie ulepszenia po odrodzeniu postaci
• Naprawiono usterkę, w wyniku której z łuku drapieżcy nie można było trafić celu znajdującego się w wodzie
• Naprawiono szereg usterek związanych z przeciwwagami w Grobowcu Wyznawcy Thota

Zadania
• Poprawiono przejścia pomiędzy różnymi przerywnikami filmowymi
• Poprawiono poziom szczegółowości różnych przerywników filmowych
• Poprawiono zachowanie postaci niezależnej w Jaskini Amanai w trakcie zadania “Szczury wodne”
• Poprawiono przerywnik filmowy w zadaniu “Maska Jaszczura”
• Poprawiono szereg punktów odradzania zwierząt oraz postaci niezależnych w różnych zadaniach
• Wprowadzono zmiany w czasach współczesnych, aby uniemożliwić Leyli niezamierzony powrót do Animusa
• Naprawiono błędy w interakcji z postaciami niezależnymi w zadaniu „Kot i Myszka”
• Naprawiono usterki związane z ograniczeniami swobody ruchu w czasach współczesnych
• Naprawiono usterkę, w wyniku której przeciwnicy wchodzili w konflikt z grywalną postacią w trakcie dialogu i marszu w zadaniu “Jak za dawnych czasów”
• Naprawiono błąd, w wyniku którego Jeska uciekała po odciągnięciu hipopotama w zadaniu “Dym nad wodą”
• Naprawiono usterkę, w wyniku której przerywnik filmowy w zadaniu “Smak jej żądła” nie dobiegał końca, o ile nie został pominięty
• Naprawiono usterkę, w wyniku której Gennadios mógł utknąć na koniu w trakcie zadania “Gwardzista Gennadios”
• Naprawiono błąd związany z aktywacją przerywnika filmowego w zadaniu “Maska Jaszczura”
• Naprawiono błąd, w wyniku którego świętowanie zabójstwa w ramach zadania “Bitwa nad Nilem” rozpoczynało się przedwcześnie
• Naprawiono usterkę, która uniemożliwiała prawidłowe wczytanie świata w zadaniu “Ostateczna rozgrywka”
• Naprawiono błąd, w wyniku którego Taharka mógł przestać się poruszać w zadaniu “Kłamstwa Skarabeusza”
• Naprawiono usterkę, w wyniku której Nikias po porażce odradzał się daleko od rydwanu w zadaniu “Dzika jazda”
• Naprawiono usterkę, w wyniku której grywalna postać mogła utknąć w scenie dialogowej w zadaniu “Co twoje, to i moje”
• Naprawiono usterkę, w wyniku której zadanie “Pompejusz Wielki” nie pojawiało się w sekcji “Ukończone” w dzienniku zadań
• Naprawiono usterkę, która mogła powodować niekończące się wczytywanie po ukończeniu zadania “Niechaj Amon kroczy z tobą”
• Naprawiono usterkę, w wyniku której żebrak mógł utknąć w trakcie wdrapywania się na skałę w pobliżu willi Omorfi w zadaniu “Sen o popiołach’’
• Naprawiono usterki, w wyniku których w filmowych ujęciach kamery pojawiały się niepożądane zwierzęta lub postaci niezależne
• Naprawiono usterkę, w wyniku której Meketre nie mógł wejść w tryb walki w zadaniu “Głodna rzeka”
• Naprawiono błąd, który czasami uniemożliwiał interakcję z Hotephresem w zadaniu “Spoczynek Shadyi”
• Naprawiono usterkę, w wyniku której grywalna postać mogła sama się podpalić przy zapalaniu niektórych pochodni
• Naprawiono błąd, który uniemożliwiał rozpoczęcie ostatniej części zadania “Aya”
• Naprawiono usterkę, która uniemożliwiała Nikiasowi skorzystanie z rydwanu w zadaniu “Dzika jazda”
• Naprawiono usterkę, która uniemożliwiała Bayekowi interakcję ze skrzyniami w zadaniu “Kłamstwa Skarabeusza”, jeśli miał on w rękach swoje wyposażenie
• Naprawiono usterkę, w wyniku której snopy siana wypadały poza obszar gry w zadaniu “Nadużycie władzy”
• Naprawiono błąd, w wyniku którego Bayek mógł zostać zabity w trakcie wyświetlania czarnego ekranu w zadaniu “Kłamstwa Skarabeusza”
• Naprawiono szereg usterek, w wyniku których cele różnych zadań nie aktualizowały się

Aktywności
• Zwiększono nagrody na hipodromie oraz na arenie
• Naprawiono usterkę, w wyniku której komunikat o odnowieniu na hipodromie zbyt szybko znikał
• Naprawiono usterkę, w wyniku której rankingi na arenie lub hipodromie nie aktualizowały się prawidłowo
• Naprawiono usterkę, która uniemożliwiała graczowi dalsze postępy na arenie po pierwszej potyczce z Walecznym
• Naprawiono bramę wejściową na arenę, która mogła pozostawać otwarta przez cały czas
Tryb fotograficzny
• Wprowadzono funkcję przesuwania kamery
• Wprowadzono szereg różnych efektów (głębię pola, naświetlenie, winietę, temperaturę, odcień, nasycenie, zakłócenia)
• Poprawiono siatkę obrazu, by umożliwić korzystanie z reguły trójpodziału
• [PC] Poprawiono sterowanie myszą i klawiaturą
• Wyłączono tryb fotograficzny w kamiennych kręgach
• Wyłączono ważne komunikaty w trybie fotograficznym
• Wyłączono opcję wyboru filtru w trybie kompozycji
• Naprawiono usterkę, w wyniku której umieszczenie punktu odniesienia na miniaturze powodowało wyświetlenie niekończącego się symbolu wczytywania

Interfejs użytkownika
• Dodano ikonę przycisku Wstecz na zablokowanych stronach menu
• Dodano filtry kategorii na stronie Wyposażenie w Sklepie
• W niektórych lokacjach związanych z aktywnościami dodano panel ukończonej aktywności
• W menu ulepszeń w sklepie dodano wskaźnik aktualnie używanego wyposażenia
• Do ikony komendy ‘Podążaj drogą’ dodano wskaźnik wstrzymania
• Poprawiono ikonę łupu przy zakupie skrzyni Heka
• Zaktualizowano opis umiejętności Oswój zwierzę w menu drzewa umiejętności
• Zmieniono wielkość tekstu informującego o kolejnych falach na arenie, aby uniknąć problemów z wyświetlaniem w niektórych wersjach językowych
• Poprawiono liczbę wykonanych zadań, widoczną we właściwej sekcji dziennika zadań
• Naprawiono usterkę, w wyniku której ważne komunikaty były wyświetlane, nawet gdy ekran HUD był ustawiony na minimum
• Poprawiono grafikę paska zdrowia przy celowaniu do ptolemejskich czempionów
• Dodano brakującą ikonę zadania w zadaniu codziennym
• Naprawiono usterkę uniemożliwiającą otwieranie folderów badawczych w menu czasów współczesnych
• Naprawiono wyświetlanie ikon materiałów podczas korzystania z Senu
• Naprawiono usterkę, w wyniku której komunikaty dotyczące walki były wyświetlane jeszcze po jej zakończeniu
• Naprawiono usterkę, w wyniku której akcja i odznaka Ubisoft Club “Zabójca bogów” nie były odblokowywane, mimo spełnienia określonych warunków
• Naprawiono usterkę, w wyniku której mapa świata ulegała rozmyciu, jeśli została otwarta wewnątrz grobowca
• Poprawiono niespójności w podglądzie statystyk wytworzonego wyposażenia występujące w przypadku w pełni ulepszonych przedmiotów
• Naprawiono błąd odświeżania, w wyniku którego Pakiet Starożytnych Map pozostawał dostępny w Sklepie po zakupie jakiejkolwiek innej mapy
• Poprawiono ostatni rząd w menu Ozdoby, który nie wyświetlał się prawidłowo na stronie ekwipunku w menu
• Naprawiono szereg usterek związanych z poziomem postaci sugerowanym w menu dla konkretnych zadań
• Usunięto eliptyczne glify z japońskiej, koreańskiej i tradycyjnej chińskiej czcionki
• Naprawiono szereg usterek związanych z funkcjonalnością i grafiką menu
• [PC] Do opcji grafiki Zakłócenia dodano wartość Bardzo niskie
• [PC] Do wszystkich ustawień graficznych dodano podpowiedzi
• [PC] Wprowadzono opcję czułości namierzania
• [PC] Poprawiono sterowanie funkcją M&K w trybie orła oraz w Kamiennych Kręgach
• [PC] Poprawiono ostrzeżenie pojawiające się przy przypisywaniu tego samego klawisza do różnych funkcji
• [PC] Usunięto opcję sterowania poziomem jakości globalnego oświetlenia
• [PC] Ukryto grywalną postać na stronie Narzędzia wydajności
• [PC] Naprawiono ikony w tekście samouczka Blokowanie i celowanie, które nachodziły na siebie, gdy do tych funkcji przypisane były po dwa klawisze
• [PC] Naprawiono błąd funkcji automatycznej pauzy systemu sterowania wzrokiem Tobii występujący, gdy jej opóźnienie było ustawione na 5/5

Darek Madejski

Darek Madejski

Wychowany na Amidze i pierwszej odsłonie PlayStation. Do dziś często sięga po hity z lat 90.