Twórcy Assassin’s Creed wyprzedzili naukowców. W nowej grze jest sekretna “przestrzeń” odkryta tydzień temu!

Twórcy Assassin’s Creed wyprzedzili naukowców. W nowej grze jest sekretna “przestrzeń” odkryta tydzień temu!
Newsy PC PS4 XOne

Okazuje się, że wnętrze Wielkiej Piramidy w Gizie odtworzonej w Assassin’s Creed, nie będzie trzeba aktualizować o najnowsze odkrycie naukowców.

Niecały tydzień temu świat obiegła informacja o największym od XIX wieku odkryciu na terenie Wielkiej Piramidy w Gizie. Otóż badacze znaleźli “pustą przestrzeń”, która ma długość przynajmniej 30 metrów i objętość około 600 metrów sześciennych. Naukowcy z Francji i Japonii od dwóch lat badali ten obszar powstałej ponad 4,5 tys. lat temu piramidy, uważanej z jeden z największych cudów świata.

Nie wiadomo co znajduje się we wnętrzu sekretnej przestrzeni i jaka jest rola pomieszczenia. Całość udało się bowiem odkryć dzięki technice prześwietlania promieniami kosmicznymi, a następnie wizualizacji komputerowej. Badacze nie naruszyli bowiem w żaden sposób konstrukcji piramidy w Gizie.

Premiery gier w listopadzie. 11 gier, których nie można przegapić

Co jeszcze ciekawsze z punktu widzenia graczy jest to, że Ubisoft już dawno zaprojektował podobną komnatę w Wielkiej Piramidzie w Gizie, która została odtworzona w grze Assassin’s Creed: Origins. Skąd wiedział o sekretnej przestrzeni? A może to przypadek?

Odpowiedzi dostarcza serwis Kotaku, z którego dowiadujemy się, że Ubisoft w trakcie prac nad grą Assassin’s Creed Origins opierał się na teoriach francuskiego architekta i znawcy piramid Jean-Pierre’a Houdina. Badacz już wcześniej przedstawił teorię, według której “pusta przestrzeń” w Wielkiej Piramidzie w Gizie naprawdę istnieje. Ubisoft zaryzykował i nie tylko wiernie odtworzył to co obecnie wiemy o Piramidzie, ale też to, co mogłoby się w niej znajdować i tak naprawdę niedawno zostało potwierdzone przez badaczy.

Od dawna wierzyliśmy, że teorie Jean-Pierre’a Houdina dotyczące wnętrza oraz królewskich przestrzeni Wielkiej Piramidy w Gizie są bardzo wiarygodne i dlatego zdecydowaliśmy się użyć ich w grze – potwierdza historyk serii Assassin’s Creed Maxime Durand w rozmowie z serwisem Kotaku.

Zakładaliśmy, że te tajne lokacje zostaną niedługo odkryte, więc postanowiliśmy dać graczom możliwość wcześniejszego ich odwiedzenia – dodaje.

Robert Ocetkiewicz
O autorze

Robert Ocetkiewicz

Redaktor
Z grami związany już prawie 30 lat, czyli od momentu, kiedy na polskim rynku królowały gry z bazaru, a Mario dostępne było na Pegasusie. Specjalizuje się w grach wyścigowych i akcji, ale nie stroni też od strategii ekonomicznych. W swojej karierze recenzował na łamach serwisów takich jak Interia i Onet oraz publikował w magazynie o grach PlayBox.
Advertisement
Udostępnij:

Podobne artykuły

Zobacz wszystkie