Nietypowe początki CD Projekt RED, pomysł na Wiedźmina i Gwint. Świetny materiał!
Zapraszamy do oglądania.
CD Projekt RED publikuje specjalny, rocznicowy odcinek A ROUND OF GWENT, świętujący 10-lecie serii gier o Wiedźminie.
Możemy posłuchać wspomnień Marcina Iwińskiego, jednego ze współzałożycieli REDów, na temat nietypowych początków studia, produkcji Wiedźmina i najnowszego dziecka, czyli Gwinta. Karcianka jest obecnie jedyna nową grą, o której mówią Polacy. Na jakiekolwiek informacje o oczekiwanym Cyberpunk 2077 musimy niestety poczekać.
9 premier na obecny tydzień. Powrót Assasin’s Creed, bohater z polskimi korzeniami i gra, która sprzeda Nintendo Switch
Rezerwujcie sobie 15 minut i odpalajcie poniższy wywiad (można włączyć polskie napisy w opcjach wideo). Warto posłuchać!
Cyberpunk 2077 – CD Projekt RED zmuszony wydać oświadczenie
Polskie studio zwykle nie komentuje treści pojawiających się w branżowych mediach. W połowie października mieliśmy jednak wyjątek od tej reguły. CD Projekt RED przerywa milczenie odnośnie Cyberpunk 2077, lecz nie spodziewajcie się, że nagle dostajemy nowy trailer lub datę premiery. Na to jeszcze musimy poczekać.
Deweloper, który nie zwykł zajmować się komentowaniem wszystkiego, co o nim piszą, zmuszony został jednak do wydania specjalnego komunikatu, odnosząc się w nim do zwolnień w firmie i ciszy wokół Cyberpunk 2077.
Zacznijmy od drugiej kwestii. Jak zaznaczają REDzi, milczenie na temat Cyberpunk 2077 nie oznacza, że coś idzie nie tak z produkcją gry: Cyberpunk 2077 powstaje zgodnie z planem, ale wymaga czasu – w tym przypadku cisza to koszt tworzenia wielkiej gry.
Jeśli chodzi o zwolnienia w firmie, CD Projekt RED przyznaje, że ludzie odchodzą, lecz ogólnie jest ich obecnie niemal dwa razy więcej niż pod koniec prac nad Wiedźminem 3, kiedy to studio liczyło ponad 200 pracowników: Zawsze życzymy im wszystkiego najlepszego i szanujemy podjęte przez nich decyzje oraz stojące za nimi przyczyny. Cały czas staramy się, by CD Projekt RED był dla wszystkich dobrym miejscem pracy, lecz mam szereg wartości, które określają, kim jesteśmy i w jaki sposób pracujemy.
Deweloper zaznacza, że nie każdy nadaje się do pracy, gdzie czasem trzeba stworzyć rzeczy z pozoru niemożliwe: Takie podejście do tworzenia gier nie jest dla wszystkich. Często wymaga świadomego „wymyślania koła” na nowo, nawet jeśli wydaje się, że już wszystko działa. Ale wiecie co? To właśnie przekłada się na innowacje i pozwala nam powiedzieć, że pracowaliśmy nad czymś bardzo ciężko i jest to warte waszych ciężko zarobionych pieniędzy.
Kto chce zobaczyć pełną wersję komunikatu, niech zerknie poniżej: