UOKiK zajmuje się Netfliksem. Nawet 20 skarg od Polaków
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zajął się serwisem Netflix. Polacy składają skargi na platformę w związku z blokowaniem dostępu do konta i nie tylko.
Gdy Netflix zaczął blokować dostęp do konta innym gospodarstwom domowym i podnosić ceny, wielu użytkownikom się to nie spodobało. Platforma notuje jednak ciągłe zyski, ale ma też coraz większe kłopoty.
Netflix oskarżany przez Polaków
Jak donosi portal Wirtualne Media, amerykański streamingowy gigant musi wyjaśnić dokładnie wprowadzane opłaty związane z dzieleniem konta. Od czerwca ubiegłego roku subskrybenci mogą zdecydować się na płatność w wysokości 9,99 zł miesięcznie od każdego dodatkowego użytkownika spoza gospodarstwa domowego. Do UOKiK w ciągu zaledwie miesiąca wpłynęły dwie nowe skargi związane z blokadą kont.
Co ciekawe, łącznie od połowy 2023 roku do urzędu wpłynęło około 20 skarg polskich klientów platformy. Nie chodzi tu wyłącznie o blokadę, a również o pobieranie opłaty po anulowaniu subskrypcji, jej wznawiania czy braku rodzimego dubbingu w filmach.
Prezes Urzędu skierował do spółki Netflix wystąpienie w sprawie blokady współdzielenia kont, rezygnacji z subskrypcji oraz danych kontaktowych udostępnianych na należącej do niej stronie internetowej. W związku z brakiem odpowiedzi Spółki ponowił prośbę o wyjaśnienia. Aktualnie oczekuje na odpowiedź przedsiębiorcy w tej sprawie.
– poinformował portal Wirtualne Media przedstawiciel UOKiK
UOKiK zajmuje się także innymi postępowaniami związanymi z usługami subskrypcyjnymi. Związane są m.in. z usługami Google (YouTube Premium), HBO Max, Disney+, a nawet Xbox Game Pass i PS Plus. Obecnie Netflix nie odpowiedział na informacje o postępowaniu UOKiK. Niedawno pojawiły się również wieści sugerujące kolejną podwyżkę opłat za Netfliksa.